Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies

Advertentie

Je noemt nu een videokaart serie en geen specifieke videokaart (een videokaart uit die serie zou bijvoorbeeld de Radeon HD 7750 of de Radeon HD 7770). Maar zeker alle videokaarten uit die desktop serie zullen moeiteloos De Sims 3 met alle uitbreidingen moeten kunnen draaien. De laptopversies presenteren in de regel wat minder, maar dat zou ook geen problemen mogen opleveren voor De Sims 3.
Dat ligt in ieder geval niet aan de kwaliteit van de videokaart: de Radeon HD 7750 voldoet erg ruim aan de minimale vereisten. Het is wel een vrij recente videokaart (ik geloof van begin 2012), maar ik zie nergens berichten van EA of van Simsspelers dat er compatibiliteitsproblemen met De Sims 3 zijn. Hoe het met de Sims 2 zit weet ik niet, maar dat de optie 'gladde randen' ontbreekt heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de videokaart al anti-aliasing van zichzelf heeft. Bij De Sims 3 is het om die reden ook verstandig om óf de optie 'randen zachter' in De Sims 3 uit te zetten óf de anti-aliasing van de videokaart voor De Sims 3 uit te schakelen.

Verdwijnende kavels lijkt me overigens niet zo zeer een grafisch probleem. Kan je precies vertellen wat er gebeurt? En heb je misschien downloads die niet van EA zijn?