Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies

Advertentie

Meestal wordt dat wel bij de specificaties aangegeven, maar niet elke website is daar even duidelijk in. Maar in principe is vrijwel alles wat niet van Intel is een aparte grafische kaart. Alleen kan je die in laptops nog steeds niet even makkelijk vervangen zoals bij een desktop. Daarom is het ook verstandiger om een laptop meer op de groei te kopen, maar in principe draait De Sims 3 ook op de wat minder krachtige laptops. Alleen als je veel uitbreidingen wilt, graag op hoge instellingen speelt en/of veel filmt, dan is natuurlijk een krachtige laptop of desktop fijner.
Sorry voor al mijn gezaag hoor maar ik ben echt op zoek naar een laptop die redelijk is qua prijs en toch goed genoeg is voor sims 3 + uitbreidingen.
Op een ander forum had ik gelezen dat deze geschikt is:

http://nl.photohall.be/HP-PAVILION-G6-2 ... 2-c-5.html

Wat denk jij?

En zo niet, zijn er dan laptops die jij aanraadt?
Dat is echt geen gezaag hoor: een nieuwe laptop uitzoeken is nu eenmaal lastig.
Die hp laptop ziet er wel aardig uit. De videokaart (AMD Radeon HD 7670M) is in ieder geval dik in orde. Zie ook onze vergelijkingstest: http://www.pinguintech.nl/systeem/lapto ... us-2012/4/

De processor (AMD A6-4400M) is wel aanzienlijk minder goed dan bijvoorbeeld een i5-2450M, maar moet in principe wel voldoende zijn voor De Sims 3. Ik durf echter niet te zeggen hoeveel je qua prestaties zal inleveren met deze processor. Misschien draait het als een zonnetje, maar aan de andere kant kan het misschien zo zijn dat ie met veel uitbreidingen toch wat moeite gaat hebben.

Het is dan ook lastig om een laptop te vinden in die prijsklasse die zowel een snelle processor heeft als een redelijke videokaart. Ik zie hier en daar op Tweakers de Dell inspiron 15R SE aangeraden worden, maar daar wordt nog veronderstelt dat bepaalde korting nog geldt waardoor de prijs lager uitvalt. Met 7% korting zal die ongeveer 700 euro zijn (exclusief verzendkosten), wat volgens mij nog steeds een mooie prijs is.

Anders zou je dit topic op Tweakers eens in de gaten kunnen houden. Daar discussiëren ze over laptops in jouw prijscategorie. Op de laatste pagina wordt de HP Pavilion G7 2002sd genoemd. Deze heeft dezelfde videochip als de HP die jij noemde, maar een aanzienlijk betere processor. Je hebt wel iets minder RAM, maar dat kan je makkelijk en goedkoop uitbreiden plus 4 GB RAM is meer dan voldoende (ik draai ook alle uitbreidingen met gemak met 4 GB RAM). Het scherm is wel wat groter, ik weet niet of dat voor jou een pluspunt of een minpunt is. Een alternatief zou de MSI CX70 zijn die ze ook al noemen in dat topic. Ik denk persoonlijk dat deze twee laptops het beste passen bij wat jij zoekt op basis van de specificaties. Ik weet echter niet precies hoe het zit met de ervaringen met deze modellen, maar dat zou je eventueel zelf nog kunnen opzoeken.
Nefje schreef:Dat is echt geen gezaag hoor: een nieuwe laptop uitzoeken is nu eenmaal lastig.
Die hp laptop ziet er wel aardig uit. De videokaart (AMD Radeon HD 7670M) is in ieder geval dik in orde. Zie ook onze vergelijkingstest: http://www.pinguintech.nl/systeem/lapto ... us-2012/4/

De processor (AMD A6-4400M) is wel aanzienlijk minder goed dan bijvoorbeeld een i5-2450M, maar moet in principe wel voldoende zijn voor De Sims 3. Ik durf echter niet te zeggen hoeveel je qua prestaties zal inleveren met deze processor. Misschien draait het als een zonnetje, maar aan de andere kant kan het misschien zo zijn dat ie met veel uitbreidingen toch wat moeite gaat hebben.

Het is dan ook lastig om een laptop te vinden in die prijsklasse die zowel een snelle processor heeft als een redelijke videokaart. Ik zie hier en daar op Tweakers de Dell inspiron 15R SE aangeraden worden, maar daar wordt nog veronderstelt dat bepaalde korting nog geldt waardoor de prijs lager uitvalt. Met 7% korting zal die ongeveer 700 euro zijn (exclusief verzendkosten), wat volgens mij nog steeds een mooie prijs is.

Anders zou je dit topic op Tweakers eens in de gaten kunnen houden. Daar discussiëren ze over laptops in jouw prijscategorie. Op de laatste pagina wordt de HP Pavilion G7 2002sd genoemd. Deze heeft dezelfde videochip als de HP die jij noemde, maar een aanzienlijk betere processor. Je hebt wel iets minder RAM, maar dat kan je makkelijk en goedkoop uitbreiden plus 4 GB RAM is meer dan voldoende (ik draai ook alle uitbreidingen met gemak met 4 GB RAM). Het scherm is wel wat groter, ik weet niet of dat voor jou een pluspunt of een minpunt is. Een alternatief zou de MSI CX70 zijn die ze ook al noemen in dat topic. Ik denk persoonlijk dat deze twee laptops het beste passen bij wat jij zoekt op basis van de specificaties. Ik weet echter niet precies hoe het zit met de ervaringen met deze modellen, maar dat zou je eventueel zelf nog kunnen opzoeken.

Oke bedankt dan zal ik eens overlopen dewelke het zal worden!
Hallo,

Mijn zoektoch naar een goede laptop is nog steeds niet beeïndigt. Op de Dell-site viel mijn oog op een laptop met de volgende specificaties:

•3e génératie Processor Intel® Core™ i5-3210M (3M Cache, up to 3.10 GHz)
•6GB1 DDR3 SDRAM at 1600MHz
•1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
•1 GB nVidia GeForce GT 630M

Weer vraag ik mij af of deze videokaart goed genoeg is? De rest van de specificaties vormen geen probleem, veronderstel ik

Dank je!
De specificaties zien er prima uit: snel en voldoende RAM, goede processor en ook een videokaart die geschikt is voor De Sims 3. Lijkt qua specificaties overigens sterk op de Asus N56VM-S3088V. Hardware.info heeft de Asus getest en hier kan de daarvan de resultaten zijn. Bij het kopje "Windows game benchmarks 2012" zie je hoe die globaal presteert bij bepaalde games. Het is natuurlijk geen systeem om de zwaarste games op de hoogste instellingen te spelen, maar De Sims 3 en uitbreidingen op hoge instellingen moet wel lukken. Notebookcheck heeft de GeForce GT 630M getest (onder meer met De Sims 3) waarvan je hier de resultaten kan zien. Die bevestigen eigenlijk wat de benchmarks van Hardware.info ook al hadden laten zien. Het is niet high-end (kan natuurlijk ook niet voor die prijs), maar je kan er heel wat games prima mee spelen. Denk dat je veel plezier ervan zult hebben als je De Sims 3 en uitbreidingen wilt spelen.


V Graag gedaan. :)
Nefje schreef:De specificaties zien er prima uit: snel en voldoende RAM, goede processor en ook een videokaart die geschikt is voor De Sims 3. Lijkt qua specificaties overigens sterk op de Asus N56VM-S3088V. Hardware.info heeft de Asus getest en hier kan de daarvan de resultaten zijn. Bij het kopje "Windows game benchmarks 2012" zie je hoe die globaal presteert bij bepaalde games. Het is natuurlijk geen systeem om de zwaarste games op de hoogste instellingen te spelen, maar De Sims 3 en uitbreidingen op hoge instellingen moet wel lukken. Notebookcheck heeft de GeForce GT 630M getest (onder meer met De Sims 3) waarvan je hier de resultaten kan zien. Die bevestigen eigenlijk wat de benchmarks van Hardware.info ook al hadden laten zien. Het is niet high-end (kan natuurlijk ook niet voor die prijs), maar je kan er heel wat games prima mee spelen. Denk dat je veel plezier ervan zult hebben als je De Sims 3 en uitbreidingen wilt spelen.

Ooh bedankt voor het snelle antwoord! Dan staat mijn besluit vast en wordt het deze :D
hey hey ik heb een vraagje over of ik een goeie videokaart heb want ik ken het nie vinden en ik weet nie of ik alle uitbreidingen ken spelen van de sims 3.

Videokaart: NVidia GeForcecGT 325M

CPU: intel core i5-430m, 2.26-2.53 GHz turbo

Laptop is van asus n71j serie

4 Gb Geheugen
ik hoop hier meer mee geinfomeert te hebben

Gr Gamergirl
De beste manier om dat uit te vinden is nog altijd om het gewoon zelfs eens uit te proberen. De GeForce GT 325M zou in ieder geval goed genoeg moeten zijn om De Sims 3 en een paar uitbreidingen te kunnen draaien. Ik denk dat die laptop ook wel alle uitbreidingen zou kunnen draaien, alleen zal je waarschijnlijk een aantal instellingen wat lager moeten zetten.