Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Hallo,

Ik speel al jaren Sims, super!
Nu stopte ik de gamedisc weer in de computer om te gaan spelen: "game disk niet gevonden".
Het spel was geladen, klaar om te spelen en een familie te kiezen, totdat de gamedisk dus niet gevonden bleek.
Hij zat wel in de cdrom drive van mijn macbook pro.
Na meerdere keren geprobeerd te hebben, heb ik het heel spel gedeleted en opnieuw geinstalleerd.
Helaas, geen ander resultaat: gamedisk niet gevonden.
Ik heb het spel nogmaals ge-uninstalled om het vervolgens via Origin te installeren.
Ik voer in Origin de productcode in, het spel begin bestanden te kopieren.... en: loopt vast.
Telkens bij hetzelfde bestand: 841.

Is er iemand die dit ook heeft gehad of weet wat ik nu kan doen?
Ik zou het graag spelen! Alvast bedankt
Afbeelding

Advertentie

Zelf speel ik alleen Sims Freeplay (en beantwoord normaal gesproken alleen vragen die daarop betrekking hebben), maar omdat je vraag vrij algemeen is en het forumonderdeel Sims 3 nauwelijks actief is, wil ik wel proberen een antwoord te geven.

Helaas lijkt je oorspronkelijke CD niet goed meer te werken. Zoiets komt vaker voor, zeker als de CD al wat ouder is.
Misschien helpt schoonmaken (als het een vastzittend vuiltje betreft en niet een krasje). In dat geval met een licht vochtig krasvrij doekje vanuit de binnenkant van de CD naar buiten toe wrijven. Maak geen circelvormige beweging, dat kan je CD beschadigen!

Ik denk dat het alternatief dat je probeert om met een digitale kopie van Origin te spelen, inderdaad wel je beste optie is.
Alleen de uninstaller gebruiken schijnt helaas niet voldoende te zijn. Je zal ook handmatig bestanden moeten verwijderen. Deze kunnen bij een herinstallatie voor problemen zorgen en dat zou in jouw geval wel eens de reden van het vastlopen (bij bestand 841) kunnen zijn.

Ik hoop dat de Engelse taal geen probleem is, hier staat beschreven hoe je handmatig de rest verwijdert:

https://bluebellflora.com/how-to-do-a-c ... -on-a-mac/

Het kan ook geen kwaad om bij eventuele nieuwe problemen de (vele) vragen en antwoorden die beneden op die pagina staan, door te nemen, daar zitten veel nuttige tips en links tussen.

Succes!