Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Een tijdje terug dat ik actief ben geweest op dit forum, maar na een paar uur lang rondgooglen leek het me toch een goed idee om hier weer eens even een post te maken.

Een paar jaar terug toen ik op pinguintech kwam, zag ik een artikeltje dat jullie hadden geschreven over Kinguin: een site die game keys verkocht voor onder andere de Sims. Eerst bestede ik er niet zoveel aandacht aan, maar toen ik een paar maanden later besloot om toch eens de laatste paar uitbreidingen voor De Sims 3 te halen schoot het me ineens weer te binnen... Niet alleen omdat de aangeboden gamesleutels een laag prijsje boden, maar ook omdat er naast Origin zelf geen enkele winkel, zei het digitaal of fysiek was die nog een fysieke versie van het spel kon leveren. Kinguin werd het dus maar.

Alles leek goed te werken en ik vond het helemaal geweldig. Een beetje rondprutsen met Into the Future is nu eenmaal best leuk om te doen. Na een paar weken verscheen er echter een probleem: Into the Future was verdwenen uit mijn launcher bij Expansions and Stuff. Mijn eerste instinct was om alles te herinstalleren. Zodoende installeerde ik Origin, Into the Future en uiteindelijk ook gewoon alles opnieuw. Geen resultaat. Into the future bleef absent van mijn lijst. Het vreemde is echter dat hij wel gewoon als geinstalleerd staat aangegeven in Origin zelf.

Na een paar uurtjes googlen heb ik het volgende gevonden:
https://answers.ea.com/t5/The-Sims-3/Si ... 93#M222711" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lijkt er dus op dat EA codes van keyresellers zoals G2A en Kinguin heeft lopen deactiveren. Nu heb ik nog niet de bevestiging dat dit het probleem bij mij is, maar het is natuurlijk plausibel. Daarom wilde ik graag vragen of er hier meer mensen zijn met een soortgelijke ervaring of meer kennis van het onderwerp. Het is namelijk een flink beroerd probleem en het is ook pittig irritant dat EA niet gewoon een melding geeft via origin dat je code ingetrokken is. Het is nu niet alleen heel erg beroerd om het probleem te identificeren, maar het is ook nog eens vrijwel onmogelijk om het op te lossen: je kunt immers geen nieuwe code/game aanschaffen omdat Origin vrolijk aan blijft geven dat ik Into the Future gewoon bezit (tot mijn grote ergernis).

Er is nog één oplossing die ik voor ogen zie om te proberen, en dat is mijn Sims installatie map verplaatsen naar mijn C schijf. Ik heb mijn Sims namelijk nu geïnstalleerd op een dedicated Sims SSD, maar ik betwijfel dat de installatieschijf het probleem is, aangezien mijn game eerder zorgeloos werkte.

Ik zie reacties met smart tegemoet ;)
Groetjes,
Rembrandt

Advertentie