Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Hoi allemaal,

laatst dacht mijn computer "doe het zelf maar" en heb ik deze moeten formatteren. Nu werkt hij weer, maar de sims 3 ( die voor de verandering een hele tijd goed werkte) moest er ook opnieuw op. Nu dacht ik lekker makkelijk te doen, en heb ik al mijn geregistreerde games (alle 20 uitbreidingen) via Origin gedownload. Lekker snel, geen cd-roms etc.
Dit heb ik drie keer opnieuw gedaan omdat de sims dus elke keer tijdens het creëren van een familie wordt afgesloten met de melding "sims 3 werkt niet meer". Toen ben ik gaan zoeken waar het probleem kon zitten en kwam hier al hele nuttige tips tegen, maar niks werkte. Ik kwam ook iets tegen over het uitschakelen door de DEP, (die overigens bij windows 10 ook niet zo makkelijk te vinden is) en toen viel mij op dat ik de map 'EA games' bij programma files helemaal niet had. Origin installeert de sims dus in de map 'Origin games'. Daar ging bij mij een belletje rinkelen, want in een grijs verleden lukte het ook al niet om de sims via origin goed te installeren en heb ik het ook maar via de cd-roms gedaan. Nu heb ik het nog 1x geprobeerd via origin en de map aangepast waar hij het moest installeren. hij maakte toen bij 'programma files' de map 'the sims 3' aan. Maar dat werkte niet, de installatie ging toen vrij snel fout. Nu ben ik alles opnieuw aan het installeren via de originele cd-roms en hou ik origin er helemaal buiten totdat ik klaar ben. Nu maakt hij netjes de map 'EA games' aan. Hij is ook veel langer bezig met installeren, dus ik vraag mij sowieso af hoe het kan dat Origin zo snel klaar is. Naar mijn idee draait het spel dan via origin en niet via de computer, wat blijkbaar voor problemen zorgt. Ik hoop dat dit werkt, ik laat het hier weten als ik klaar ben met alle 20 uitbreidingen opnieuw te installeren!

Advertentie

Nou dit heeft dus niks geholpen, volgende keer installeer ik het weer via origin. Wat wel mogelijk het probleem is, maar wat niet bij de syteemeisen van de sims 3 staat:
Eerst was mijn computer voorzien van een 64-bits windows versie en had ik nergens problemen mee. Toen heb ik hem dus geformatteerd en niet gezien dat ik er een 32-bits windows op heb gezet. Vervolgens veel problemen met de sims die steeds uitvallen. Photoshop werkt om deze reden niet, coral paint shop pro ook niet. Vandaar dat ik achter het Bits probleem kwam. Nu heb ik de originele recovery van mijn pc gevonden, van 64-bits en ga ik de pc nogmaals opnieuw installeren in de hoop dat de sims het dan ook weer normaal doen. (zo niet is in ieder geval toch mijn probleem met photoshop en coral paint opgelost)
Mijn computer is weer opnieuw geïnstalleerd, dit maal met de originele recovery disk, voorzien van een 64-bits windows versie. Nu draait de sims 3 al een aantal uur zonder enige problemen! helemaal blij! :) Dus ondanks dat het niet bij de systeemeisen wordt aangegeven, draait de Sims 3 het beste onder een 64-bits besturingssysteem. Bij 32-bits kreeg ik steeds de foutmelding "sims werkt niet meer" en werd het spel afgesloten en later ook foutcode 12 tijdens het opslaan.
Ik weet niet of het bij iedereen het probleem oplost, maar als je de mogelijkheid hebt (en nog niet voorzien bent van) zou ik een 64-bits versie van windows installeren. Bij mij werkt het!