Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Hoi,

Ik ben van plan om misschien een nieuwe pc te gaan kopen, omdat mijn oude heel sloom is. Ik heb er alleen niet echt verstand van welke pc ik het beste kan kopen. Ik wil graag De Sims 3 kunnen spelen op hoge kwaliteit en daarnaast ook Simcity. En waarschijnlijk ook Sims 4. Ik heb al een beetje rond gekeken en de 'ACER Aspire MC-605' leek me wel wat.

Link: http://www.saturn.nl/mcs/product/ACER-A ... langId=-11

Lijken jullie dit ook een geschikte computer? En een betaalbare prijs? Of kan ik een goedkopere krijgen die misschien wel beter is?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Coco

Advertentie

Volgens techpowerup is de Radeon HD 8470 een Rebranded HD 6450/7470 GDDR5. Op zich zou die videokaart dus wel voldoende moeten zijn voor De Sims 3, maar het is wel een budgetkaart (zie ook deze pagina voor meer informatie over een geschikte videokaart voor De Sims 3). De rest van het systeem is wel goed, maar ik twijfel dus wat over de videokaart.
Thuis heb ik nog een videokaart liggen, Radeon HD 7770. Maar de Radeon HD 8470, die bij die PC zit, is toch beter? Ik dacht, hoe hoger het cijfer, hoe beter hij is.

Welke PC zou jij mij aanraden?
Het klopt dat de nummers van videokaarten soms wat verwarrend kunnen zijn. Het eerste nummer geeft de generatie aan. De Radeon HD 8xxx serie is dus over het algemeen nieuwer dan de Radeon HD 7xxx serie. Maar dat hoeft niet per se te betekenen dat alle videokaarten uit een nieuwere serie beter zijn. Er zijn zeg maar videokaarten in drie categorieën: low-end, mid-end en high-end. Met een nieuwe serie worden de low-end videokaarten meestal weer iets beter dan de low-end videokaarten uit de oudere serie etc. Meestal kan je dat goed zien aan het tweede nummer van de videokaart. De Radeon HD 6450 is dus enigszins vergelijkbaar met de Radeon HD 5450. De '4' geeft aan dat dit het low-end segment is. De Radeon HD 7770 heeft als tweede cijfer een '7' en dat is meer mid-end of high-end.

Om een lang verhaal kort te maken: de Radeon HD 7770 is beduidend beter dan de Radeon HD 8470. Als de voeding het aan kan en het allemaal past dan zou ik dan ook die erin doen. Dan heb je denk ik een geweldig systeem om De Sims 3, Simcity en waarschijnlijk ook De Sims 4 te kunnen spelen op hoge instellingen.
Oke, ik snap het. Bedankt voor de snelle reactie. Dan ga ik hem waarschijnlijk kopen, en de Radeon HD 7770 erin zetten :)
Graag gedaan. Veel plezier alvast met je nieuwe pc mocht je besluiten om 'm te gaan kopen . :)