Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
In dit topic kan je alle mogelijke bugs en problemen met De Sims 3 Exotisch Eiland kwijt. Aangezien we een fansite zijn kunnen we natuurlijk garanderen dat we voor alles een oplossing kunnen vinden, maar door je ervaringen hier te delen wordt in ieder geval wel al snel duidelijker wat echte bugs en problemen zijn en wat mogelijke oplossingen kunnen zijn.


Bugs toe nu toe:

Advertentie

Ik heb een rare bug, nooit last van gehad en ik gebruik geen cc, mods of download ook niet via uitwisseling. Heb alleen store downloads.

Mijn Bug wat sommige spelers geweldig zouden vinden maar ik vreemd vind is: Mijn sim kwam vandaag in zn blootje onder de douche vandaan, zag zn blote billen en van voren niks bijzonders maar de afscherm waas was weg. Is trouwens sinds deze uitbreiding vierkante blokjes, normaal was het toch anders. Ik heb resetsim gedaan maar er gebeurde helemaal niks, heb m nog een x laten douchen maar kwam weer naakt uit de douche. Normaal trok hij altijd meteen zn kleding aan.
Op zich dus geen erge bug maar voor mij wel raar.

Ook heb ik met windsurfen dat zn vaardigheids balkje niet verder doorloopt en boven zn hoofd blijft hangen. Ook leert hij nu alles veel trager dan normaal, en ik heb last van een soort stotter spel, het lijkt gewoon niet soepel te lopen totdat ik resetsim* gedaan heb of mijn sim gereset hebt dan gaat het weer ff soepel. In een speeltuin was een onzichtbare sim aan het optreden die pas met resetsim* verdween.(heb nog nooit zo vaak resetsim gebruikt :shock: )
Ik heb ooit met een uitbreiding onzichtbare sims gehad maar dat was met die van bridgeport erin.Daarna geen last van gehad tot nu.
Zijn deze bugs al bekend? Meer mensen dit gehad?
Wel een vreemde bug zeg. Ik heb er zelf geen last van en heb er ook verder niets over gelezen. Wel hebben een aantal mensen een ander probleem met de censuurblokken, namelijk dat het heel erg donker en vaag is. Maar er is nog niet bekend waaraan dat ligt.

Bij windsurfen heb ik tot nu toe geen problemen gehad, maar meestal haal ik ook al die vaardigheidsbalken enzo weg met hideheadlineeffects on. Ik heb sinds Exotisch Eiland wel wat vaker last gehad van onzichtbare Sims (in het begin overigens niet, pas na vaak opslaan en veel simsdagen). Vaak was dat wel alleen op het verborgen eiland waar mijn Sims woonde. Maar het is natuurlijk lastig te zien als Sims buiten je huishouden onzichtbaar worden. Nou is dit probleem natuurlijk niet onbekend (zie deze pagina voor tips over onzichtbare Sims), maar ik heb wel het idee dat het erger is geworden en lastiger is om weg te krijgen. Ik lees ook op het officiële forum dat bij meer mensen het probleem erger is geworden.
Nefje schreef:Wel een vreemde bug zeg. Ik heb er zelf geen last van en heb er ook verder niets over gelezen. Wel hebben een aantal mensen een ander probleem met de censuurblokken, namelijk dat het heel erg donker en vaag is. Maar er is nog niet bekend waaraan dat ligt.

Bij windsurfen heb ik tot nu toe geen problemen gehad, maar meestal haal ik ook al die vaardigheidsbalken enzo weg met hideheadlineeffects on. Ik heb sinds Exotisch Eiland wel wat vaker last gehad van onzichtbare Sims (in het begin overigens niet, pas na vaak opslaan en veel simsdagen). Vaak was dat wel alleen op het verborgen eiland waar mijn Sims woonde. Maar het is natuurlijk lastig te zien als Sims buiten je huishouden onzichtbaar worden. Nou is dit probleem natuurlijk niet onbekend (zie deze pagina voor tips over onzichtbare Sims), maar ik heb wel het idee dat het erger is geworden en lastiger is om weg te krijgen. Ik lees ook op het officiële forum dat bij meer mensen het probleem erger is geworden.
Onzichtbare sim in de stad is nog niet zo heel erg, behalve dat deze gigantisch vals bleef zingen, eerst haalde ik de box weg toen de microfoon maar helaas kon ik de sim niet vinden dus die bleef toch doorzingen :lol: dan maar resetsim* gedaan.Werd een stuk stiller in de stad.
Over dat windsurfen twijfel ik nog, ik liet m ook snorkelen dus kan ook wezen dat het bij snorkelen gebeurde met dat balkje.
Dat van de censuurblokken dacht dat het eerst alleen aan mij lag, het was vierkanter en donker dan normaal, had niet moeten denken dat het iritand was want daarna verdween het helemaal. Raar gezicht als je een naakte man sim hebt rond lopen, zit je tegen zn blote kont aan te kijken. Gelukkig kon ie wel weer zn kleren aan toen ik daarop klikte, was bang dat ie helemaal niks meer aan wilde :lol:
Ik heb een probleem met kavels verplaatsen. Je klik met het verplaatshandje op een kavel, je ziet je wereld van bovenaf, klik op de plek waar je je kavel naar wil verplaatsen en het doet nop en omdat er niets gebeurd, bij je erin hangen, want naar z`n oorspronkelijke plaats pakt ook niet meer. Dus moet ik mijn computer afsluiten, venster sluiten van sims3 doet het niet (weet eerlijk gezegd ook geen andere manier om het spel te sluiten/stoppen. Dit gebeurde bij Isla Paradiso & Sunset Valley en neem dus automatisch aan bij alle andere werelden ook.
Donkere/zwarte censuurblokken hebben meerdere mensen last van (misschien zelfs wel iedereen?). Zowel Radeon als GeForce videokaarten hebben er last van en het ligt ook niet aan de kwaliteit van de videokaart. Op het moment is daar dus niets aan te doen.

@ brenda72
Daar heb ik geen last van gehad tot nu toe. Gebruik je misschien mods? Anders even downloads en mods uitschakelen en dan nog eens proberen.
Ik heb deze 3 buggs:

*Mijn sims blijven nog uren door gaan met snorkellen
*Mijn sims willen niet Duiken . (Kleden zich niet om) (blijven 9 uur stil staan, toen maar resetsim gdn ;) )
*ALLE NPC's in de stad isla paradiso zijn onzichtbaar (Die van mijn huishouden niet) Maar in bvb Sunset Valley en de universiteits kampus niet.

-Edit; De 2e & 3e zijn al opgelost. Ik startte mijn computer opnieuw op en toen was het weer normaal.
Ik denk dat er een bug zit wat betreft gitaar spelen op een woonboot ( mijn zus heeft er ook last van): mijn sims gaan altijd naar het bovendek om gitaar te spelen, terwijl ze beneden meer dan genoeg plaats hebben... Het gebeurt ook vaak dat ze hun gitaar op de woonboot meteen weer wegstoppen. Is dit een bug?
Ik heb sinds kort ook last van een paar vreemde bugs. Ten eerste kregen mijn Sims na een tijd spelen opeens de gemoedstoestand 'eenzame opsluiting' terwijl ze toch echt elke dag regelmatig naar buiten gaan. Zodra ik mijn kavel verlaat is de gemoedstoestand weg, maar als ik terugkom is hij er ook gelijk weer. Gelukkig is dit een neutrale gemoedstoestand, dus heeft hij geen invloed op het humeur, en ik kan hem natuurlijk weg krijgen met testingCheatsEnabled true. Maar het is wel vreemd..

Ook doen mijn koelkasten en fornuizen raar. Een tijd lang doen ze het gewoon, maar dan beginnen mijn sims opeens hele omwegen ernaartoe te nemen, waarna ze vervolgens melden dat ze er niet bij kunnen komen en de actie wordt geannuleerd. Zelfs als de koelkast/het fornuis recht in de kamer staat gebeurd dit (ik dacht, ik test het eens).
Ook sluiten ze niet meer aan bij de aanrechten - het aanrecht in de hoek vervormd niet, waardoor je gaten krijgt.

Dan is er nog de gemoedstoestand 'publiekelijk aan schandpaal genageld' die beroemdheden wel eens krijgen. Als ik het goed heb hoort deze 3 dagen te duren. Bij mij duurt hij 11 minuten, en dan is hij alweer weer weg. Op zich niet erg, maar het hoort niet.

Ik dacht eerst dat deze bugs aan mijn familie lagen, omdat ik al heel lang met deze speel, en er dan wat sneller fouten in komen te zitten naar mijn idee. Maar toen ik een nieuwe aanmaakte om het te testen ging alles precies hetzelfde: ik heb er dus bij elke familie last van.
Geen idee waar het vandaan komt, ik heb wel mods, maar die zijn keurig geüpdatet en ik heb voor de bugs niks nieuws toegevoegd..
Ik heb ook rare bugs. Ik kan mijn sims niet naar de universiteit sturen als ze in Isla Paradisa wonen. In de anderen werelden kan ik dat wel. En als ik mijn sims naar de universiteit stuur in de andere werelden verdwijnt hun stamboom. Dan hebben ze geen broers, zussen, ouders etc. meer... Echt heel vervelend want ik had zo'n rijke stamboom met 11 broers en zussen.