Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Met patch 1.31 worden er nieuwe sociale onderdelen toegevoegd. Het komt echter in een aantal gevallen toe dat zodra men probeert in te loggen in het spel ze de naam "NoXroadsname" krijgen. Zoals de naam al doet vermoeden, kan op de een of andere manier jouw eigen account niet worden gevonden. Er is nog weinig bekend over dit probleem en het komt ook bij relatief weinig mensen voor. In dit topic volgen een aantal tips die je kan proberen indien je hiervan last hebt. Je kan overigens (daarnaast) ook de EA Helpdesk contacteren.

1. Eventuele downloads, mods, hacks etc. van derden uitschakelen of verwijderen!

2. Log in met Origin en controleer of alle gegevens kloppen: https://www.ea.com/profile

3. Deïnstalleer Origin
Start het spel hierna nog eens op, terwijl je niet op desims3.nl bent ingelogd of in het startprogramma. Voorts raad ik aan via het directe opstartbestand (TS3.exe of TS3W.exe) op te starten. Dit bestand kan je bij standaardinstallatie hier vinden:
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3\Game\Bin\TS3.exe

Probeer zodra je in het hoofdmenu bent in te loggen.

Als dit niet helpt, sluit dan het spel af en probeer in te loggen via het startprogramma (terwijl je niet ingelogd bent op desims3.nl). Start nu het spel weer op en probeer eventueel in het hoofdmenu in te loggen.

4. Mocht tip 3 niet helpen, dan kan je proberen om Origin weer te installeren en vervolgens volledig bij te werken.
Daarna start je het spel weer op en test je opnieuw.

5. Verwijder de volgende bestanden:
CASPartCache.package
CompositorCache.package
ScriptCache.package
SimCompositorCache.package
Version.tag

De bestanden kan je bij standaardinstallatie hier vinden:
C:\(Mijn) Documenten\Electronic Arts\De Sims3
Spoiler: show
Het verwijderen van deze bestanden is volkomen veilig en wordt ook aangeraden door moderators van EA Games, zoals Nichaedemus. Deze bestanden worden vervolgens automatisch opnieuw aangemaakt als je het spel weer start. Zo voorkom je dat deze bestanden te groot of corrupt worden waardoor problemen kunnen ontstaan.
6. Verwijder de browsergeschiedenis en cookies van de internetbrowser waarmee je desims3.nl bezoekt. Je kan hier ook het programma CCleaner voor gebruiken. Dit programma is niet gemaakt door EA Games, dus gebruik is op eigen risico. Het kan echter je computer in sommige gevallen 'opschonen' waardoor dit probleem misschien kan worden verholpen.

7. Mocht dit allemaal niet helpen, beantwoord dan de volgende vragen zodat we het probleem kunnen analyseren:

Vragen
- Had je een Origin geïnstalleerd voordat je patch 1.31 installeerde?
- Had je een Origin ID (EA account dat al is omgezet in een Origin ID) voor de patch? Zo ja, was dit vóór de nieuwe "Mijn pagina" (maandag/dinsdag deze week veranderd) of hierna? Heb je pas een Origin ID gekregen toen je weer op desims3.nl probeerde in te loggen?
- Gebruik je voor het accounts op desims3.nl en Origin hetzelfde e-mailadres en nickname?

Advertentie

Ik krijg inderdaad deze naam als ik mij via het spel zelf wil aanmelden,ik weet dat ik bij de invoering van Origin een ander email adres had,maar het nieuwe email adres met het nieuwe ww wordt wel geaccepteers bij Origin zelf maar zodra ik het spel opstart en ik moet worden doorverbonden tik ik mijn huidige email en ww in en volgt deze NoxroadsName ...
Het is inderdaad erg vreemd dat je wel normaal in Origin kan inloggen. Heb je bovenstaande tips trouwens geprobeerd of heeft dat niet geholpen?

Zo te zien zijn er een cachebestand bijgekomen in de Sims 3 map:
SocialCache.package

Het lijkt me dat deze te maken heeft met de nieuwe sociale onderdelen, dus die kan je maar beter ook opnieuw laten aanmaken door 'm te verwijderen en het spel opnieuw op te starten. Wellicht dat er iets in staat wat het inloggen verhindert.

Daarnaast is er normaal gesproken in de map 'downloads' een .bin bestand aanwezig die de naam van je e-mailadres heeft (in mijn geval het adres dat ik voor desims3.nl/Origin gebruik). Heb jij dit ook? Zoja, dan kan je proberen (nadat je een back-up van dit bestand hebt gemaakt) om deze te verwijderen en dan het spel opnieuw op te starten. Misschien staat daar nog ergens een verkeerde verwijzing in of iets dergelijks.

Verder heeft het in het verleden nog wel eens geholpen bij verschillende problemen om de browsergeschiedenis + cookies te verwijderen van de browser waarmee je desims3.nl bezoekt.