Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
hoi :)

sinds een paar weken heb ik een nieuwe laptop namelijk de asus n56vm s3086v
met
8 gb ram
Intel Core i5 3210M
en een Interl(R) HD Graphics 4000
en een NVIDIA GeForce GT 630M

hiervoor had ik een laptop waarvan ik zeker weet dat hij stukken slechter was, maar daarop draaide de sims eigenlijk prima. behalve dat hij sloom was en een eeuw lang grijze objecten had.. maar oke ik kon spelen.
nu ik een nieuwe heb loopt hij na 10-15 min vast in de cas, waar ik heel erg van baal. ik ben echt een leek wat computers betreft en zou dus echt niet weten wat het is. ik heb de sims al een aantal keren opnieuw geïnstalleerd, nu zonder uitbreidingen. just het sims basisspel en nog loopt hij vast.

pleaseee help me.

Advertentie

Het ligt in ieder geval niet aan de laptop. Zoals je ook al aangeeft zijn de specificaties prima voor De Sims 3.
Toch hebben sommige mensen nog steeds problemen met De Sims 3 ook al kan hun systeem het prima aan. De oorzaak is vaak lastig te vinden en meestal komt het vinden van een oplossing er dan ook op neer om zoveel mogelijk dingen te proberen totdat je iets hebt gevonden wat werkt. Ik snap dat het erg vervelend is, maar meer doen dan tips geven kunnen wij helaas niet. Je zou eventueel contact kunnen opnemen met de EA helpdesk om te kijken of zij misschien een oplossing weten.

Mijn tips:
1. (ik weet niet zeker of je dit al hebt gedaan, maar ik zeg het nog maar even voor de zekerheid) Probeer eerst De Sims 3 te starten zonder downloads, mods en oude saves. Zo kan je in ieder geval uitsluiten dat het daaraan ligt.

2. Installeer meteen een recente patch nadat je De Sims 3 hebt geïnstalleerd. Alle patches kan je op deze pagina vinden. Meestal is de recentste patch het beste, maar dat werkt niet altijd goed bij iedereen. Je zou in dat geval een iets minder recente patch kunnen proberen. Dit heeft echter weinig zin als je de laatste uitbreidingen (zoals Studententijd) hebt, want dan wordt de laatste patch automatisch geïnstalleerd zodra je die uitbreiding installeert.

3. Controleer voordat je De Sims 3 opstart of de map “CurrentGame.sims3” (C:\(Mijn) Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\CurrentGame.sims3) leeg is. Deze map behoort leeg te zijn wanneer je niet aan het spelen bent. Zijn er toch bestanden in de map aanwezig, dan is dat waarschijnlijk een teken dat De Sims 3 de vorige keer niet goed is afgesloten. Mocht je dus wat aantreffen, verwijder dan de inhoud van de “CurrentGame.sims3″ map en start De Sims 3 daarna opnieuw op.

Afbeelding
4. Schakel de shopmodus uit. Hierdoor zullen er niet meer constant extra objecten en andere items geladen moeten worden als je de koopmodus of CAS ingaat. De optie voor de shopmodus kan je op hetzelfde tabblad vinden als de optie om herinneringen uit te schakelen.

5. Verwijder de cache-bestanden zodat ze opnieuw aangemaakt kunnen worden. Meer informatie hierover kan je op deze pagina bij tip 2 lezen.

6. Schakel DEP uit voor De Sims 3. Meer informatie hierover kan je op deze pagina bij tip 1 lezen.

7. Verder zou je eventueel nog de Overwatch mod van NRaas kunnen proberen. Ik raad niet vaak mods aan, maar veel mensen geven aan dat hun spel een stuk stabieler draait met deze mod. Houd er wel rekening mee dat je met een nieuwe update van het spel (dus een nieuwe patch of uitbreiding) waarschijnlijk de mod weer moet bijwerken. Instructies daarover staan altijd op de site van NRaas.
Graag gedaan en fijn dat het nu een stuk beter gaat. :D
Ging het vanzelf ineens beter of heeft een van de tips geholpen?
Bedankt voor het laten weten wat heeft geholpen. Veel laptops kunnen inderdaad schakelen tussen geïntegreerde videokaart (Intel) en de aparte videokaart. Wel goed dat je er achter kwam dat jouw laptop voor De Sims 3 per ongeluk de Intel HD Graphics 4000 had ingesteld. Die is in principe ook wel voldoende voor De Sims 3, maar de GeForce GT 630M is natuurlijk een stuk beter. :)