Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Hallo allemaal,

Ik heb veel online gezocht naar oplossingen voor mijn probleem en heb al heel veel geprobeerd (alles verwijderen, nieuwste origin gedownload etc.). Ik heb al anderhalf jaar Sims 3 zonder problemen gespeeld, iedere uitbreiding op volgorde geïnstalleerd. Tot dat ik de laatste patch ging downloaden (via de launcher werd aangegeven dat er een update was), sindsien wordt steeds de foutmelding weergeven dat het opstarten niet lukt, check het logboek. Ik heb (al meerdere keren) alle uitbreidingen en de basisgame verwijdert, maar steeds loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Het komt er op neer dat ik niet meer kan spelen, een maand lang heb ik al van alles geprobeerd.

Wie kan mij helpen!

Advertentie

Wat vervelend dat je problemen hebt. Heb je overigens ook De Sims 3 Studententijd? Als je deze uitbreiding namelijk niet hebt, dan heb je niet patch 1.50 nodig en kan je eventueel kijken of patch 1.48 beter bij jou werkt.

Heb je al eens geprobeerd om De Sims 3 op te starten via het directe toepassingsbestand, DEP uit te schakelen (mocht je Windows hebben) of de cache-bestanden opnieuw aan te laten maken? Uitleg over deze tips kan je op deze pagina vinden vanaf tip 4.
Hallo,

Jouw tips heb ik nogmaals geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Ik gebruik Windows 7, heb Sims 3 + uitbreidingen:
The Sims 3: Luxe Accessoires
The Sims 3: Ambities
The Sims 3: Levensweg
The Sims 3: Beestenbende
The Sims 3: Jaargetijden
Deze had ik destijds ook in de goede volgorde geïnstalleerd. Nu heb ik alleen de Sims 3 opnieuw geïnstalleerd, voordat ik eerst weer heel veel tijd kwijt ben aan het installeren en het weer niet werkt..

Ik krijg als ik buiten de launcher om het spel opstart de volgende melding: Het spel kan niet gestart worden. Initialisatie van service is mislukt (0x0175dcbb)

Heb je misschien nog andere tips? Ik weet het echt niet meer.
Vreemd, mensen met die foutcode (0x0175dcbb) hadden vaak geen problemen meer als ze het spel opnieuw installeerde (zonder de savegames te bewaren).

Op dit moment heb je dus alleen De Sims 3 geïnstalleerd? Dit was een volledig schone installatie, dus zonder mods, downloads en savegames terug te zetten? Welke patch heb je geïnstalleerd, want je hebt in principe patch 1.50 niet nodig omdat je Studententijd niet hebt. Als patch 1.48 bij jou beter gaat, dan zou ik het gewoon op die houden. Hier kan je overigens links naar alle patches vinden die zijn verschenen.

Anders zou je eventueel nog eens De Sims 3 kunnen deïnstalleren (bij voorkeur via de lijst met programma's) en vervolgens controleren of er niets is achter gebleven. Als dat wel zo is, dan moet je dat eerst handmatig verwijderen. Als echt alles weg is, dan kan je weer opnieuw installeren. Het beste installeer je dan eerst De Sims 3 en dan voer je meteen de patch die je wilt (bijv. 1.48) uit. Vervolgens controleren of je spel werkt. Als dat goed gaat dan kan je ook de rest van de uitbreidingen installeren.

Verder zou je natuurlijk ook contact kunnen opnemen met de EA-helpdesk.
Hoi,

Ik heb telefonisch contact gehad met EA, hier bleek dat mijn videokaart niet up to date was. Deze geupdate, opnieuw geïnstalleerd en nog steeds doet het spel het niet na het downloaden van patch 1.48 of 1.50. Daarom contact opgenomen met Intel, over de videokaart. De update die er nu in zit resteert van 14-11-2012 en deze schijnt nog niet voldoende te zijn. Intel heeft mij doorverwezen naar het contactcenter van Asus, hier is mij vertelt dat de games nu zo ontwikkelt zijn dat mijn inmiddels bijna 4 jaar oude laptop niet compabel genoeg zijn voor dit soort games. Komt er op neer dat ik een nieuwe laptop zal aan moeten schaffen, wil ik ooit nog gebruik gaan maken van mijn gekochte spellen.

Kortom, het werkt nog steeds niets. Bedankt voor je hulp. Ik hoop dat ik een andere oplossing kan vinden.
Vervelend zeg en ook erg vreemd dat blijkbaar de laatste patches zoveel problemen geven. Als alles nog goed draaide met De Sims 3 Jaargetijden geïnstalleerd, dan zou je eventueel nog alles opnieuw kunnen installeren en daarbij updaten tot patch 1.42. Dit is namelijk de patch die met Jaargetijden wordt geïnstalleerd. Als je verder niet bijwerkt, dan is het spel als het goed is weer in dezelfde situatie als eerst. Hopelijk werkt alles dan weer wel aangezien ik jammer genoeg anders ook niet meer zou weten hoe je dit kan oplossen.