Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Ik heb een Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) laptop met ATI Mobility Radeon HD 4500/5100 Series kaart.
Nu heb ik het probleem dat mijn videokaart te warm wordt met als gevolg dat de sims 3 een paar seconde bevriest en daarna weer een paar seconde speelt en dat de hele tijd door. Mijn wordt vertelt dat ik op deze laptop geen games kan spelen. Kan ik deze videokaart Sapphire Radeon HD 6670 DP in mijn laptop installeren en zal het dan beter werken??

Advertentie

Nee dat gaat niet werken. Videokaarten in laptops zijn sowieso lastig om te vervangen en desktop videokaarten gaan al helemaal niet passen.

Persoonlijk zou ik eerst eens kijken of je de temperatuur van je laptop niet wat omlaag kan brengen. Kijk bijvoorbeeld of de ventilatiegleuf niet verstopt zit. Speel daarnaast ook op een recht en koel oppervlak zoals een houten tafel. Als het echt erg is dan zou je nog kunnen proberen om de laptop open te schroeven en voorzichtig eventueel stof te verwijderen. Maar dat zou ik alleen doen als je weet waarmee je bezig bent aangezien laptops een stuk kwetsbaarder zijn en daarnaast ook ivm de eventuele garantie.
de gleuven zijn stofvrij voor zo ver ik kan zien. Ook heb ik al een koeltafel voor de laptop omdat hij soms uitvalt. Dan nog een andere vraag want ik wil het toch spelen aangezien ik er een hoop geld voor heb betaalt.
Kan je kijken of mijn computer wil geschikt is voor de sims 3 want ik word er niet echt meer wijs uit. Hoe ik mijn DXdiag naar je toe sturen?
Wel vreemd dan dat de laptop toch zo warm wordt. Bedoel je met een koeltafel overigens een notebook koeler? Als het een beetje een goede koeler is (met ventilator), dan zou je toch al helemaal verwachten dat de temperatuur niet te hoog mag oplopen. Heb je dit al vanaf het begin? Anders zou ik toch eens de winkel er eens naar laten kijken als de laptop nog niet zo oud is.

Een dxdiag bevat in ieder geval veel onnodige informatie. Eigenlijk is het alleen belangrijk om te weten welke processor, hoeveel RAM en welke videokaart erin zit. Windows geeft dat ook nog eens ontzettend onduidelijk aan, aangezien de "ATI Mobility Radeon HD 4500/5100 Series" een serie aangeeft en niet de specifieke videokaart. Volgens mij bestaan er alleen de Mobility Radeon HD 4530, 4550 en 4570. Hoewel ze allemaal geen snelheidsmonsters zijn, moet dat toch wel voldoende zijn om De Sims 3 te kunnen draaien. Je problemen lijken ook eerder te komen door oververhitting en niet zo zeer omdat de videokaart niet snel genoeg is. Als je echter te lang de laptop blijft gebruiken terwijl de temperatuur aan de hoge kant is, dan kan dit het systeem beschadigen. Dit heb ik in het verleden ook gehad met één van mijn videokaarten. De temperatuur liep hoog op bij voornamelijk één videokaart. Heb daarna de videokaarten helemaal stofvrij gemaakt en toen draaide het weer een tijdje normaal. Maar na een tijdje werd mijn 'slechte' videokaart ook te warm zonder dat ie onder het stof zat. Ik had geen problemen meer als ik de 'slechte' videokaart eruit haalde. Nou werkt het bij een laptop iets anders, maar misschien is er bij jouw laptop ook wel iets mis waardoor de videokaart zonder aanleiding (te) warm wordt.