Deel hier alles over De Sims 3, uitbreidingen en accessoirespakketten.
In dit topic kan je je vragen kwijt over De Sims 3 Exotisch Eiland.

Voor meer informatie over deze uitbreiding kan je onze De Sims 3 Exotisch Eiland informatiepagina bekijken.
Spoiler: show
Aangezien De Sims 3 Exotisch Eiland nog niet is verschenen zullen veel vragen nog niet beantwoord kunnen worden, maar we zijn door EA Games uitgenodigd om 29 mei alvast De Sims 3 Exotisch Eiland te komen spelen op het EA kantoor. We zullen hier natuurlijk weer een uitgebreid verslag over gaan schrijven en als je al je vragen in dit topic post kunnen we ze misschien tegen die tijd voor jullie beantwoorden.

Update: inmiddels is De Sims 3 Exotisch Eiland verkrijgbaar, maar je kan natuurlijk nog steeds je vragen over deze uitbreiding in dit topic stellen.

Advertentie

Mijn vraag! Ik probeer het zo goed mogelijk uitteleggen!

Eerst dacht ik:"Oh Yes! Je kan nu lekker ver weg varen met je woonboot! Helemaal afgelegen, midden op de oceaan, en dan af en toe eens een eilandje tegenkomen!" Dat was mijn gedachten... Maar als ik nou die tweet hoor van SimGuruSarah: Dat je met de wetertaxi naar het land gaat en dan de schoolbus neemt, heb ik helemaal het gevoel niet meer dat je ver weg kan varen... :( Want je kan niet weer heel lang in die taxi zitten want dan kom je te laat! Mijn vraag is dus even kort samengevat: Kan je (best) Ver weg varen met je woonboot, of niet?

Zo, dat wou ik even vragen! :D Ik kan niet wachten op jullie preview omdat die altijd het leukste is! Er staat veel meer info in dan andere én het is allemaal goed uitgelegd!
mijn vragen zijn kan jou sims veranderen in een zeemeermin? Kunnen gewone sims een kindje krijgen met een zeemeermin?

Bij welk vaardigheid cijfer kan een sim gaan duiken? hoeveel nieuwe dood ervaringen zijn er XD!

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie preview over woensdag :D
Ik heb deze vragen ook neergezet bij simsnieuws maar weet niet of ze die uitkiezen:
Mijn 2 vragen:
1: Als je op een woonboot woont met je gezin hoe kan je de ladder op en af met een baby of peuter in je armen.Stel de babykamer is boven en je wilt met je kind naar beneden hoe gaat dat? ( nu zie je een sim de ladder afgaan/opgaan met gebruik van beide armen).

2:Als je op een woonboot woont hoe kan je dan tuinieren? Kan dat alleen met de bestaande ronde bakken of komt er nog een andere optie?
Bedankt voor jullie vragen. Er zitten leuke vragen tussen. :)
Ik zal er zeker naar kijken als ik er de tijd voor heb.


Overigens denk ik dat ze hun baby of peuter met één arm vasthouden als ze een ladder op of af gaan. Ben ook wel benieuwd hoe die animatie eruit zal zien. Lijkt me ook best lastig zo met een peuter omhoog klimmen. :P
Nefje schreef:Bedankt voor jullie vragen. Er zitten leuke vragen tussen. :)
Ik zal er zeker naar kijken als ik er de tijd voor heb.


Overigens denk ik dat ze hun baby of peuter met één arm vasthouden als ze een ladder op of af gaan. Ben ook wel benieuwd hoe die animatie eruit zal zien. Lijkt me ook best lastig zo met een peuter omhoog klimmen. :P
Misschien kunnen ze nog ff snel een babydrager maken :lol: Een rugzak om je in kind in te doen ;)
Ik vond het een hele leuke dag. Bij aankomst kregen we cocktails (zonder alcohol) met Simsnamen zoals "Sul Sul" en "O jaa! on the beach". Ze waren ontzettend lekker. :mrgreen: Ook alles was versierd met bloemen, plastic opblaas-palmbomen, strandballen e.d. Echt ontzettend leuk om te zien. En natuurlijk was het ook fantastisch om met De Sims 3 Exotisch Eiland te spelen. Weet niet of ik nu nog kan wachten tot de release, haha. Heb in ieder geval de LE al gereserveerd. :)

En aan de reacties op facebook en twitter te zien hebben de meeste fansites die aanwezig waren zich ook goed vermaakt. Ik vond het in ieder geval erg gezellig om iedereen weer eens te zien. :D

Maar goed, iedereen wacht natuurlijk op de antwoorden op de vragen.
Eerst dacht ik:"Oh Yes! Je kan nu lekker ver weg varen met je woonboot! Helemaal afgelegen, midden op de oceaan, en dan af en toe eens een eilandje tegenkomen!" Dat was mijn gedachten... Maar als ik nou die tweet hoor van SimGuruSarah: Dat je met de wetertaxi naar het land gaat en dan de schoolbus neemt, heb ik helemaal het gevoel niet meer dat je ver weg kan varen... :( Want je kan niet weer heel lang in die taxi zitten want dan kom je te laat! Mijn vraag is dus even kort samengevat: Kan je (best) Ver weg varen met je woonboot, of niet?
Dat hangt er vanaf hoe groot de wereld is. In Isla Paradiso kan je best ver varen. Persoonlijk zou ik dan ook geen kinderen nemen of mijn Sims een baan geven als ze van plan zijn met hun woonboot te gaan varen. Want dan duurt het inderdaad erg lang voordat ze op school of op hun werk zijn. SimGuruGraham gaf ook als tip mee om ervoor te zorgen dat je eventueel zelf dingen kan opknappen. Want stel dat er bijvoorbeeld brand is, dan zal de brandweer er veel te laat komen. In dat geval kan je dus beter zelf die brand gaan blussen.
mijn vragen zijn kan jou sims veranderen in een zeemeermin? Kunnen gewone sims een kindje krijgen met een zeemeermin?
Ja, Sims kunnen veranderen in een ZeemeerSim. Ze kunnen ook kinderen krijgen met een ZeemeerSim. Zo kreeg mijn Sim bijvoorbeeld op een gegeven moment de wens "Krijg een ZeemeerSimbaby". Ik heb niet de hele zwangerschap kunnen doorlopen, maar kinderen krijgen moet dus wel mogelijk zijn.
Bij welk vaardigheid cijfer kan een sim gaan duiken? hoeveel nieuwe dood ervaringen zijn er XD!
Dat hangt van de duiklocatie af. Sims kunnen alleen duiken bij aangewezen duiklocaties. Sommige duiklocaties zijn alleen gevaarlijker dan andere duiklocaties waardoor je Sims een hogere duikvaardigheid nodig hebben.

ZeemeerSims kunnen dood gaan door uitdroging. Voor de rest heb ik hier niet specifiek naar gekeken. Misschien dat ze dood kunnen gaan door een gevecht met een haai zoals in de producer walkthrough was te zien.
1: Als je op een woonboot woont met je gezin hoe kan je de ladder op en af met een baby of peuter in je armen.Stel de babykamer is boven en je wilt met je kind naar beneden hoe gaat dat? ( nu zie je een sim de ladder afgaan/opgaan met gebruik van beide armen).
Afbeelding

Afbeelding
Ze dragen de peuter in hun ene arm en met de andere arm klimmen ze.
2:Als je op een woonboot woont hoe kan je dan tuinieren? Kan dat alleen met de bestaande ronde bakken of komt er nog een andere optie?
Ik heb het niet meer kunnen proberen, maar volgens mij is het niet mogelijk behalve dan als je de plantenbakken uit De Sims 3 Bovennatuurlijk gebruikt. Het woonbootplatform is immers een soort 'fundering' waarop geen grond groeit. Waarschijnlijk kan je wel het een en ander bereiken met behulp van cheats, maar persoonlijk zou ik gewoon plantenbakken gebruiken aangezien het dek niet zo geschikt is voor 'speciale' dingen. Je kan bijvoorbeeld ook geen zwembaden bouwen op het dek (wel op de andere verdiepingen). Maar dat zou je zelf maar even moeten proberen als het spel uit is.
1. zullen zeemeerminnen net zoals in de tv serie H2O benen hebben op het land?
2. zijn er nog speciale interacties?
3. zijn er ook mannelijke “zeemeerminnen”?
4. worden zeemeerminnen eigenlijk ook aangevallen door haaien?
5. en is het net zoals met duiken dat ze lucht nodig hebben?
Afbeelding
1. Ja, ze hebben op het land benen. Hun benen hebben trouwens schubben. Daaraan kan je dus ZeemeerSims herkennen. :)
Kan je een resort hebben OP een woonboot?
Dat kan inderdaad. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar het is (nadat deze vraag was gesteld) bevestigd door SimGuruMike.

2. Ja, in onze preview van De Sims 3 Exotisch Eiland kan je veel nieuwe dingen lezen en bekijken.

3. Ja :)
Afbeelding

4. Nee, ZeemeerSims kunnen snel zwemmen en daarnaast zijn ze één met de onderwaterwereld. ZeemeerSims zullen ook niet lastig worden gevallen door de Kraken (het grote inktvis monster).

5. Sims hebben inderdaad duikspullen nodig. Ze kunnen ook niet te lang onder water blijven of meerdere keren achter elkaar duiken (tenzij je de gemoedstoestanden weghaalt met cheats). Er is wel een nieuwe levenslange beloning met de naam "Stalen longen" waardoor ze zich niet meer druk hoeven te maken over hun ademhaling onderwater.

1 Kun je ook van de Sims 3 showtime, zagers uitnodigen om op te treden in je resort?
2 Kun je een rondvaartboot hebben voor de gasten in je resort?
3 Komen er ook gasten in de winter (Sims 3 jaargetijden?)
1. Tijdens een preview kunnen we jammer genoeg niet met andere uitbreidingen spelen. Een resort is echter een nieuw type kavel, dus ik neem aan dat het niet mogelijk zal zijn om er optredens te houden. Je kan wel andere voorwerpen van uitbreidingen in een resort zetten zoals de karaokebar, een bar uit Na Middernacht, massagetafel etc als je die hebt.

2. Je kan een resort runnen op een woonboot, maar er is geen specifieke rondbaartboot. Je kan voor zover ik weet wel boten plaatsen in een resort, maar ik weet niet zeker of gasten die ook zullen gebruiken. Vaak zullen ze ook hun eigen boten, jetski etc. hebben.

3. Er is niets verteld over beperkingen op dit gebied, dus ik neem aan dat resorts gewoon het hele jaar open zijn als je Jaargetijden hebt.
Dank je wel voor de antwoorden Nefje :D
Het antwoord over tuinieren heb ik denk ik tussen de foto's gevonden: er staat een vierkante platte bak met een soort zwart gat erin en verder op zie je dezelfde bak met een palmboom erin dus ik denk dat er nieuwe vierkante plantenbakken bijkomen. Vind ik handiger op de woonboot dat die ronde denk ik :lol:
En die foto's van vader en kind de ladder op:geweldig ;)