Tweets over De Sims 3 Bovennatuurlijk

0

De Sims 3 Bovennatuurlijk is nog maar net aangekondigd, maar er worden nu al wat interessante feitjes getweet door de SimGuru’s. Hieronder volgt een overzicht van een aantal tweets en berichten van SimGuru’s tot nu toe. Vooral het eerste punt zal voor veel Simsfans goed nieuws zijn. Waarschijnlijk zal de optie om in te stellen of je in een bepaald spel de vampiers en beroemdheden uit Na Middernacht wilt hebben in een patch worden toegevoegd, zodat ook mensen zonder De Sims 3 Bovennatuurlijk dit kunnen instellen. Dit laatste is overigens niet bevestigd, maar dat is onze verwachting. We kunnen in ieder geval binnenkort meer informatie hierover verwachten: “We’ll have more detailed information about how that all works later.”

Overzicht

  • Er zal een algemene instelling in het spel zitten waarmee je kan instellen welke bovennatuurlijke Sims er zullen zijn. Deze instellingen worden voor alle opgeslagen spellen (savegames) gebruikt, dus je kan dit niet per spel anders instellen. Je kan de instellingen echter wel aanpassen wanneer je wilt, dus als je voordat je begint met spelen in een nieuw spel de instellingen aanpast naar eigen wens, dan kan je in principe hetzelfde effect bereiken. De nieuwe opties zullen zitten bij de patch die rond de release van Bovennatuurlijk zal verschijnen.

    Met de nieuwe instellingen kan je de populatie aanpassen van vampiers, feeën, weerwolven, heksen, dieren, paarden en beroemdheden. Er zullen echter geen opties zijn voor zombies en eenhoorns. Elke groep die wel is genoemd zal een eigen optie hebben die je aan en uit kunt vinken. Als de optie is aangevinkt, dan zullen deze groepen zich als normaal ontwikkelen. Staat de optie echter uit, dan zullen er geen nieuwe wezens uit deze groep automatisch worden aangemaakt. Bestaande wezens worden dus niet verwijderd, maar je kan nog wel zelf de populatie beheersen door zelf bovennatuurlijke Sims te maken of te genezen. Je kan vanzelfsprekend enkel de instellingen aanpassen van groepen waarvoor je de benodigde uitbreiding hebt geïnstalleerd (zoals Bovennatuurlijk voor feeën, heksen etc. en Beestenbende voor dieren en paarden).

    Voor beroemdheden uit de uitbreiding Na Middernacht zullen er twee verschillende opties zijn. Allereerst kan je dus instellen of het spel de hoeveelheid beroemde Sims automatisch mag regelen. Daarnaast zal er nog een optie zijn waarmee je kan instellen dat je actieve huishouden niet beroemd kan worden.

  • Er zijn nieuwe edelstenen, metalen, insecten, planten etc. om te verzamelen.
  • Er zijn nieuwe recepten.
  • Je kan de nieuwe wezens uit Bovennatuurlijk ook in Creëer-een-Sim (CAS) maken. Bij het creëren van feeën kan je kiezen uit een aantal verschillende soorten vleugels en je kan ook de kleur van hun vleugels bepalen.
  • Sims kunnen elixers maken van dingen die je in het spel kan verzamelen (edelstenen, metalen, insecten, planten etc.).
  • Zombies kunnen andere Sims proberen aan te vallen.
  • Alchemie is een nieuwe vaardigheid. Alle Sims (dus ook Sims die geen heks zijn) kunnen deze vaardigheid ontwikkelen. Deze vaardigheid zal ze helpen om betere elixers te brouwen.
  • Elixers hebben verschillende effecten variërend van een carrièreboost tot gewichtsverlies en zelfs als zombiemiddel.
  • Je kan magische elixers die je Sims hebben gemaakt sturen naar het spel van je vrienden
  • Er is een nieuwe carrière: geheimzinnig waarzegger.
  • Alleen heksen kunnen toverspreuken leren.
  • Bovennatuurlijke Sims kunnen ook sterven.
  • Er zijn nieuwe manieren waarop je Sims dood kunnen gaan.
  • Er zijn nieuwe plaatsen voor je Sims om ‘Ojaa!’ te doen.
  • Er zijn zowel goede als kwaadaardige toverspreuken. Heksen kunnen dan ook afhankelijk van de spreuken die ze uitspreken een goede of juist kwaadaardige heks worden.
  • Er zijn nieuwe levenswensen. Heksen kunnen bijvoorbeeld ‘master of dark magic’ of ‘master of light magic’ worden, voor feeën is er de levenswens ‘ultimate trickster’ en weerwolven kunnen ‘leader of the pack’ worden.
  • Er zijn veel nieuwe meubels toegevoegd waaronder een Geheime Boekenkastdeur en een spiegel met magische interacties
  • Bonehilde (het skelet uit De Sims 1 dat je huis schoonmaakt) zal ook in deze uitbreiding zitten.
  • Ook kinderen kunnen veranderen in bovennatuurlijke wezens.
  • Je Sims kunnen bijen houden. Als je goed voor ze zorgt kan je vervolgens honing en bijenwas verzamelen
  • Heksen en andere Sims kunnen vliegen op bezemstelen
  • De nieuwe sliders in CAS zijn zowel voor normale als bovennatuurlijke Sims beschikbaar. Je kunt dus bijvoorbeeld ook normale Sims puntoren geven.
  • Er zit ook een schommelstoel in deze uitbreiding. Sims kunnen in deze stoel schommelen, maar ook tegelijk een boek lezen of hun baby langzaam in slaap wiegen

Megan ‏@SimGuruMegan
.@zombese We did! You’ll have control over which supernaturals (and how many) are in your town. See, we do listen! 😉

sww ‏@swwSims
@SimGuruMegan does that include control over the vampires in late night (updated I guess for supernatural) and possible control over celebs?

Megan ‏@SimGuruMegan
Sure does! 😀 RT @swwSims: Does that include control over the vampires in late night and possible control over celebs?

Hud ‏@zombese
@SimGuruMegan I’ve got one last question about population control: Can we control Paparazzi & strays?

Megan ‏@SimGuruMegan
.@zombese Yes! You can control strays and celebrities. We’ll have more detailed information about how that all works later.

Megan ‏@SimGuruMegan
.@zombese @SimsVIP Yes, there are new food recipes, plants, and collectibles!

Megan ‏@SimGuruMegan
.@1_neves Yes, you can create all the Supernatural creatures directly from CAS. It’s super fun!

Megan ‏@SimGuruMegan
.@EmiSecrets Yes, fairy wing color can be set in CAS when you first create your fairy.

Megan ‏@SimGuruMegan
.@andreef19_ Yes, zombies can *try* to attack Sims. But, you know, zombies are slow.

Megan ‏@SimGuruMegan
.@swwSims Sure! The elixirs are made with existing collectibles (gems, metals, insects, harvestables, etc) and some new Supernatural ones.

Megan ‏@SimGuruMegan
.@1_neves Yes, Alchemy will be a new skill.

Megan ‏@SimGuruMegan
.@artsynomad Witches are a supernatural type. Alchemy is a skill that any Sim can learn.

Megan ‏@SimGuruMegan
.@1_neves No, only witches can learn spells. Normal Sims can learn to make Alchemy elixirs.

Megan ‏@SimGuruMegan
.@andreef19_ You can play your supernaturals however you want. There will be good and bad witch spells, so you be good, bad or a mixture!

Megan ‏@SimGuruMegan
.@artsynomad They’re all witches. Male and female witches. 🙂

Megan ‏@SimGuruMegan
.@biaseries Sorry! Yes, all the supernaturals can die, just like regular Sims. 🙁

Megan ‏@SimGuruMegan
.@bunbunnyny You can choose from a number of different wings, and you can set the color when creating fairies in CAS.

Megan ‏@SimGuruMegan
.@iplaythesims Yes! The full moon especially will cause all sorts of fun things to happen in your town!

Megan ‏@SimGuruMegan
.@bunbunnyny The Moon Dial is a fun object that reflects the current phase of the moon. It will also tell you your horoscope!

Megan ‏@SimGuruMegan
.@MattRibeiroS There are always new places to WooHoo! 😉

Megan ‏@SimGuruMegan
.@VampiresTeeth Yes, there are definitely new death types!

Megan ‏@SimGuruMegan
.@1_neves We do have some new gothic inspired objects. They look pretty awesome!

Deel dit bericht