De Sims 4 Beleef het Samen Review

Vaardigheden: dansen en dj-mixen

Er zijn twee nieuwe vaardigheden in De Sims 4 Beleef het Samen: dansen en dj-mixen. Bij dansen zijn er 5 vaardigheidsniveaus en bij dj-mixen 10. Als je Sims veel oefenen worden ze langzaam beter en spelen ze nieuwe opties vrij. Bij dansen zijn dit verschillende solo-danspasjes en groepsdansen en bij dj-mixen onder meer het kunnen draaien van nieuwe muziekstijlen, upgrades voor een draaitafel en het beïnvloeden van de emoties van je publiek.

Dansen
In De Sims 4 Beleef het Samen zijn er vele nieuwe danspasjes toegevoegd. Sims kunnen alleen dansen, maar in deze uitbreiding zijn ook groepsdansen toegevoegd waardoor ze met maximaal 8 Sims synchroon kunnen dansen. De groepsdansen zijn ontzettend leuk om te zien. Je hoeft hiervoor alleen maar een dansvloer te plaatsen en je Sims kunnen meteen aan de slag. De dansvloeren zijn er in verschillende uitvoeringen, patronen en kleuren zoals hout en glas waardoor je de dansvloer makkelijk en mooi in het interieur van je huis of een dansclub kan verwerken.

Door veel te oefenen kunnen ze meer danspasjes vrijspelen waaronder bijvoorbeeld de vuurdans waarbij ze dansen met brandende fakkels (of met lichtjes) en verschillende groepsdansen. Sims die nog niet zo ervaren zijn zullen soms uit de maat dansen, wat ook erg grappig is om te zien. Maar na veel oefenen kunnen jouw Sims koning(in) van de dansvloer worden en zelfs andere Sims uitdagen voor een dansstrijd. Bij een dansstrijd dansen twee Sims om te beurt om hun beste moves te laten zien. Je krijgt geen beloning als je een dansstrijd wint, maar het is wel leuk om te zien en ook andere Sims in de buurt zullen naar de dansstrijd kijken.

Dj-mixen
De andere nieuwe vaardigheid is dj-mixen. Er zijn vier verschillende draaitafels van goedkope draaitafels voor een achtertuinfeestje tot moderne professionele draaitafels. Als hun dj-mixen vaardigheid beter wordt dan kunnen ze de draaitafel uitbreiden met rookeffecten, laserlichten en een plasmascherm waarop beelden getoond worden tijdens het draaien. Met de telesplosie-verbetering kunnen ze zelfs andere videoschermen in de buurt tijdens een optreden aansturen zodat daarop ook de videobeelden worden getoond. Er zijn in totaal 10 verschillende muziekgenres die ze kunnen ontdekken en draaien en voor elk muziekgenre zijn er meerdere deuntjes toegevoegd.