De Sims 3 vraagt bij opstarten om een registratiecode

Het kan zo zijn dat je een uitbreiding voor De Sims 3 prima kan registreren en installeren, maar dat opeens om een registratiecode wordt gevraagd bij de eerste keer dat je het spel opstart. Normaal gesproken moet je dan het serienummer van de meest recente uitbreiding geven, maar soms blijft deze melding dan verschijnen.


 
 
Oplossing
De enige oplossing voor dit probleem is om een nieuw serienummer te vragen bij de EA Helpdesk. Bij voorkeur de Engelstalige helpdesk (je moet dan vanzelfsprekend het probleem ook in het Engels uitleggen), aangezien deze in de regel veel sneller reageert dan de Nederlandse helpdesk. Vermeld duidelijk in je e-mail het volgende:

  • De Sims 3 [uitbreiding]start niet meer op. Ik krijg telkens een melding om mijn registratiecode in te voeren, maar mijn serienummer (*noem serienummer*) werkt niet. (het kan hierbij handig zijn om ook de gehele foutmelding uit te schrijven en/of een afbeelding ervan toe te voegen)
  • Een foto van jouw spel + boekje waarop het serienummer staat.

Vooral het tweede punt is erg belangrijk. Meestal zal de EA Helpdesk niet uit zichzelf om een foto van het spel met serienummer vragen, maar uit eigen ervaring merken we dat we na het sturen van deze foto ineens meteen worden geholpen. Je krijgt dan een nieuw serienummer die wel werkt, waardoor het spel wel zal opstarten.


Heb je de uitbreiding via Origin aangeschaft, dan kan je in plaats van een foto van het boekje met serienummer ook een printscreen van het spel in de Origin bibliotheek meesturen (als je op info knop drukt naast het spel in de Origin bibliotheek, dan krijg je het serienummer van het spel te zien). We hebben op bovenstaande screen onze productcode zwart gemaakt, maar als je een e-mail stuurt naar de EA helpdesk dan moet je natuurlijk de productcode niet verbergen.