De Sims 4 Patches – Overzicht van wijzigingen

Op deze pagina kan je een overzicht vinden van de wijzigingen en nieuwe mogelijkheden die elke De Sims 4 patch met zich meebrengt. Als je De Sims 4 bijwerkt via Origin zal automatisch de meest recente patch worden geïnstalleerd. Een recentere patch bevat alle wijzigingen van eerdere patches, dus als de recentste patch voor De Sims 4 is geïnstalleerd, dan heb je alle voorgaande updates en wijzigingen.

Patch 1.4.103.1210 (alleen voor de Mac) (20/2/2015)

Hey Simmers

The Sims 4 has been released for the Mac! Woo-yea! But you knew that, and we’re really happy to see folks having fun with the Sims on their platform of choice!

We have also been listening to feedback, and have heard the reports of some players using Mods and Custom Content that are experiencing problems (polite way of saying crashes), and we have some fixes ready to go!

  • Fixed an issue where the Use of Script Mods was causing the game to crash on boot.
  • Fixed an issue where some Custom Content was crashing when selecting it in Create A Sim.
    • Since there is so much custom content available, we cannot say for certain that the patch will fix *every* instance of this type of crash, but we expect it will correct a significant majority of them.

More details about these fixes and some workarounds for other custom content issues can be found in the forum post “Issues with Mods and CC in The Sims 4 on Mac.”

Thank you,
SimGuruGnome
 

 

Patch 1.4.83.1010 (3/2/2015)

Nu is er genealogie! Bestudeer de afkomst van jouw Sims, hun namen, gezichten en relaties! Kom erachter wat jouw relatie met anderen is!

Ga terug in de tijd met jouw Sim en reis door de takken van zijn of haar familie… David van verderop in de straat is de halfbroer van Stephanie, de verloren gewaande kleindochter van Two-chins, de dakloze vent in het park, die de vader is van barmeid Angelina, die jouw zus is… en iedereen was gelukkig.
Je kunt je niet alleen storten op de afkomst van jouw Sims, maar ook Grandma Betty in nieuwe Valentijnskleding steken, of gewoon wat chillen met een kabouter en een beer.

We hebben ook wat bugs aangepakt, waaronder het probleem van de terugkerende kaart, en, voor alle Sims die al hun hele leven wachten op hun drankje, is het barpersoneel gerepareerd!

We zijn erg dankbaar voor de feedback, de opgeslagen bestanden en alle hulp bij het oplossen van de problemen zodra ze ontstaan.

Nieuw

  • Genealogie is nu beschikbaar. Je kunt nu de familiegeschiedenis van je Sims zien, waaronder broers en zusters, moeders, vaders, grootouders (en enkele over-, betover-, en overbetovergroot-, en…), stiefrelaties (zoals stiefvader), half-relaties (zoals halfbroer), en natuurlijk, partners.
    • Open het Simology-paneel (of gebruik de sneltoets [Y]) en klik op de knop Sim-genealogie tonen.
    • Volg 10 generaties (4 naar boven en 5 naar beneden) vanaf de actieve Sim (ja 5 + 4 = 10)
    • Klik op andere Sims in de weergave om hun genealogie te bekijken
      • Als je veel Sims in beeld hebt, kun je op een lege ruimte in het genealogiepaneel klikken en slepen om meer te zien.
    • Houd de muis boven de portretten van the Sims om hun relatie met de actieve Sim, hun huidige carrière, hun overlijden en met wie ze zijn getrouwd te zien.
  • Het hoofdmenu heeft een facelift ondergaan. Blader door de banners in de game om erachter te komen wat er nieuw is in The Sims, wat je te wachten staat, wat de nieuwtjes zijn de Galerie, tip & tricks, en meer!
  • We hebben de Impulsen bijgewerkt
    • Whims worden nu automatisch vernieuwd als je langer dan 4 uur slaapt, versuft raakt of thuiskomt van het werk
    • Houd de muis boven een whim en klik op de knop Pin om de whims die je wilt houden vast te pinnen (sorry, Emotionele Impulsen kun je niet vastpinnen).
    • Of klik op de knop X voor een nieuwe impuls.
  • Er zijn nieuwe prestaties voor het spelen met generaties.
    • Legacy Player, Alphabet Legacy, Legacy Leader en Legendary Legacy!
  • Er is nieuwe content in Creëer-een-Sim!
    • Onder T-shirts vind je Valentijnsshirts voor dames en heren
    • In de categorie Ondergoed vind je Valentijnsboxers voor heren
    • In de categorie Ondergoed en beha’s vind je Valentijnslingerie voor dames
  • Er is nieuwe content NIET in Creëer-een-Sim!
    • De kabouters hebben een bode gestuurd om het 15-jarige bestaan in te luiden. Zoek de Happy Gnomiversary!
    • De Lots of Love-beer wil zijn Valentijnsdag met jou doorbrengen.
    • We hebben de Bearly Gnome gevonden, die in de bossen van het In de Natuur was verstopt, hem uit zijn schuilplaats gelokt en hem in jouw game geplant.
    • Aan de audio-sort is een nieuwe versie van de Winter Holiday Speaker toegevoegd.

Crashes / prestaties

  • Sommige spelers gaven aan dat het voor hen onmogelijk bleef hun grondstuk te laden na de 1/13-release en we hebben andere problemen opgelost waarbij spelers werden teruggestuurd naar de kaart van de buurt. Bedankt voor de opgeslagen bestanden waarmee we het probleem hebben kunnen vinden. We kijken graag naar jullie opgeslagen bestanden!
  • Daarnaast hebben we een oneindig laadprobleem opgelost dat ontstond als de speler met een baby een grondstuk probeerde te laden dat via Werelden beheren was gesplitst.
  • We hebben tijd gestoken in het optimaliseren van laadtijden. Houd er rekening mee dat de verbetering afhankelijk is van zowel de computerspecificaties als de grootte en inhoud van het opgeslagen bestand.
  • Er zijn extra fixes gemaakt om het groeien van het opgeslagen bestand tegen te gaan, waardoor er minder geheugen nodig is om het bestand te laden en de stabiliteit wordt verbeterd.
  • Er is een crash opgelost die ontstond als de speler een eerder gemeld item probeerde op te slaan naar de bibliotheek.
  • We hebben een oneindig laad… Sorry, ik moet mezelf onderbreken, maar we hebben eerlijk gezegd niet kunnen testen of het oneindig was, we kunnen dit alleen maar aannemen, hoewel ik me gezien de levensduur van de gemiddelde computer, de veroudering van de kunststoffen en metalen waarvan deze zijn gemaakt en de over het algemeen korte levensduur van zelfs hoogwaardige vaste schijven, kan voorstellen dat we stiekem wel kunnen zeggen oneindig. Hoe dan ook… we hebben een oneindig laadprobleem opgelost bij het als favoriet aanmerken van gemelde items in de Galerie.

Bouwen / beelden

  • Er is een probleem opgelost dat ervoor zorgde dat zittende Sims steeds naar de T-houding werden teruggezet als ze probeerden een stapel borden voor zich af te wassen.
    • Even naar DevCorner: met T-houding wordt bedoeld dat een Sim een animatie niet kan afspelen, en in plaats daarvan terugkeert naar de standaardhouding, als een T (staand met de armen uitgestrekt).
  • We hebben de Sim-verlichting aangepast bij actieve laptopmodus zodat deze minder onvriendelijk is voor spelers die wat meer licht nodig hebben.
  • Tijdens een bezoek aan de Rattlesnake Juice Bar nemen Sims geen onzinnig lange omweg meer om de voorkant van het grondstuk te mijden.
  • De Landgraabs hadden geen gedegen geologisch onderzoek naar hun woning uitgevoerd voor ze er gingen wonen. Hierdoor konden ze soms niet zwemmen in sommige plassen op sommige stukken van hun land. Al deze problemen zijn opgelost.

Gameplay / afstellingen

  • Er is een beloningswinkel waar je je tevredenheidspunten kunt uitgeven aan verbruiksartikelen en gewoontes – geef ze uit. Er is een nieuwe tutorialtip die je helpt herinneren.
  • Er is een probleem opgelost in de manier waarop de relatieverslechteringsfunctie werkte, waardoor nieuwe vrienden al snel weer werden ontvriend. Er is een buffer toegevoegd om ervoor te zorgen dat vrienden vrienden blijven, en om spelers de mogelijkheid te geven op negatieve gebeurtenissen te reageren, terwijl deze plaatsvinden.
  • Titan en Titanic worden niet meer geblokkeerd door het vloekfilter van de Galerie.
  • Sims vertelden het hun partners niet als ze zwanger bleken na een zwangerschapstest. Hun partner wist dus van niets tot het “Wow, waar komt dit opeens vandaan?”-moment. Als de partner van degene die een zwangerschapstest doet zich op hetzelfde grondstuk bevindt, deelt deze nu in het grote nieuws. Als ze ergens ander zijn… ach… wat een Sim niet weet…
  • NPC’s zwaaien nu als ze van het grondstuk gaan en Sims die zich in de buurt bevinden, zwaaien terug (als ze niet bezig zijn met eten, douchen, slapen of poppenhuizen slopen…)
  • We hebben een probleem opgelost waarbij nieuwe huishoudens uit Creëer-een-Sim, die hun nieuwe huis laten bewerken voor ze het betrekken, hun relatie met elkaar verliezen zodra ze naar het grondstuk verhuizen.
  • Volwassenen aan wie werd gevraagd kinderen een verhaaltje voor te lezen, raakten vaak zo verdiept in het verhaal dat ze vergaten om het daadwerkelijk voor te lezen aan het kind. We hebben dit probleem opgelost door de volwassenen te laten weten dat het doel van voorlezen aan kinderen is het leggen van contact en het opbouwen van een band van liefde en vertrouwen, en niet zozeer erachter te komen hoe ver Spot kan rennen.
  • Het is niet meer mogelijk met genetica te spelen in Creëer-een-Sim om een kind te maken van een kind of tiener. In sommige gevallen kon in de Play with Genetics Sim-selector per ongeluk een kind of tiener als ouder worden geselecteerd.
  • Daarnaast hebben we een paar problemen uit de Play with Genetics-selector opgelost waardoor verwarring ontstond bij het instellen van relaties.
    • Het zou nu niet meer mogelijk moeten zijn een kind en ouder met dezelfde leeftijd te maken.
    • Er is een probleem opgelost in de volgorde van handelingen waardoor een speler geldige broer-zusrelaties niet kon instellen.
    • En we hebben een probleem bij het updaten opgelost waardoor het vervolgkeuzemenu relatiemogelijkheden niet correct weergaf.
  • Magere Hein kan in de Sim-selector niet meer ouder worden gemaakt. Zoals je natuurlijk weet, is Hein in feite tijdloos, en de optie was een test van Hein. Gefeliciteerd, je bent geslaagd en er is weer een extra jaar aan je leven toegevoegd.
  • Kinderen die de computer minder meegaand vinden als…uhm, als twee meerderjarigen toevallig samen in een raket… Ik bedoel, als er een raket in de ruimte is en jij zit achter de computer, dan kun je luisteren naar de lancering en naar de uitzending vanuit de ruimte. Maar als de volwassenen in de raket zitten… nou ja, als het kind de computer wil gebruiken… en de volwassenen bezig zijn met, dat wil zeggen, als ze het erg gezellig hebben… dan kan het kind dit op de computer niet meer horen.
  • De tweede mijlpaal van de Rambunctious Scamp-ambitie is veranderd in een typoefening van 4 uur.
  • Het Gym Rat-karakter was wat verwarrend en is bijgewerkt. Gym Rats maken lol en verliezen geen (heeft geen effect op het normale tempo van hygiënevermindering) hygiëne tijdens het sporten.
  • Nu 50% minder tutorial, omdat… nou ja, je weet wel.
  • We hebben een probleem opgelost waardoor Sims om oneerlijke redenen minder presteren op het werk als… OK, daar gaan we… Sim A en Sim B naar een grondstuk reizen dat niet hun thuis is. Sim A (de niet-werkende Sim) reisde naar een ander grondstuk net voordat Sim B (de werkende Sim) naar het werk ging en toen ging Sim A terug naar het grondstuk waar deze net vandaan kwam, waardoor Sim B eerder thuis kwam en daardoor minder presteerde.
    • Als je die bug kon volgen, kan ik je nog wel wat bugs uit het generatiespel laten zien die we hebben opgelost… maak een huishouden van 8 Sims, trouw met 2 van hen, krijg stiefkinderen en adopteer er een paar, en vermoord dan iemand. Herorden het gezin via werelden beheren en splitsen en keer terug naar de live-modus. Je zult zien dat de Aarde is gestopt met draaien…
  • We hebben een probleem opgelost waardoor grondstukken in de Galerie in stukken braken doordat een nieuw grondstuk op een bestaand grondstuk werd opgeslagen in de speler-bibliotheek die naar de Galerie is gedeeld.
  • Boze zwangere Sims kiezen niet meer voor een boze scheet als ze een zwangerschapstest doen (ja, dat las je goed).
  • De tekst die wordt weergegeven als je op een Sim klikt in het relatiepaneel naar Reizen met… in plaats van Uitnodigen voor… is bijgewerkt. De laatste optie was verwarrend en liet de speler niet duidelijk weten dat deze naar de kaart van de buurt werd verplaatst om te kunnen reizen.
  • Sims gebruiken het Observatorium niet meer als ze gaan sterven. In plaats daarvan vertrekken ze nu gewoon na een redelijke tijd.
  • Er is een probleem opgelost waarbij de doelstelling voor technisch ingewijden “Maintain Focus for 2 Straight Hours of Video Gaming” van The Computer Whiz branch van de Knowledge-ambitie niet fatsoenlijk kon worden voltooid.
  • Sims kunnen nu daten op hun huidige actieve grondstukken.
  • Het barpersoneel werkt weer! Autonome en door spelers bestelde drankjes worden weer geserveerd.
  • Sims geloven niet meer dat ze kunnen rouwen om geliefden terwijl ze iets anders aan het doen zijn, zoals koken, waardoor de Sim de niet-rouwactie onderbrak.
  • Vurig… onlangs lieten we je al weten dat door open haarden voorwerpen in de buurt in brand konden vliegen, en dat gebeurde dus ook. Waaronder plafondlampen. voorwerpen op de schoorsteenmantel… en blijkbaar gebeurde dit erg vaak. We hebben de kans op overslaand vuur naar nabijgelegen voorwerpen verminderd en het vuur in de open haard een kegelvorm gegeven, zodat geen brand meer zou moeten kunnen ontstaan door voorwerpen op de schoorsteenmantel…. die je vervolgens niet kon blussen. Dus ja… oeps.
  • Door slechte hygiëne werden Sims vies, en daarna werden ze vies en begonnen ze te stinken. Nu gaan Sims stinken, en worden ze daarna vies en gaan ze stinken.
  • Sims hebben geen whim meer om zichzelf te kennen… dat wil zeggen, waardoor ze zichzelf aan zichzelf voorstellen.

Updates voor de gebruikersinterface

  • Als de resolutie met de game-opties is gewijzigd, kan deze nu normaal worden opgeslagen.
    • Wist je trouwens dat je het venster ook kunt verslepen om het formaat aan te passen? (ook hele kleine formaten)
  • Door boven de vaardigheden op het vaardighedenpaneel te hangen, worden nu voorbeeldvoorwerpen weergegeven die je kunt gebruiken om deze vaardigheden te ontwikkelen.
  • De prestatie “Het is geen hersenchirurgie” heeft nu een pictogram als het op je scherm wordt gesmeten… BAF!
  • Wist je dat het al 2015 is? Dat wisten we… nu. (notities hebben nu het juiste jaartal)

The Sims In de Natuur

  • Als je zittend een blok hout op het kampvuur gooit, zal het blok nu niet meer te snel verschijnen, ronddraaien en dan… het lijkt of ik naar een talent realityshow kijk net voordat het echte talent opkomt en je wordt opgewarmd met de “dit is niet jouw ding”-luitjes.
  • Als je je niet goed voelt, kun je nu niet meer de Bramble Patch verkennen.
  • Het hoefijzerpunt is geen exclusieve hotspot meer voor degenen die zich concentreren en niet laten afleiden. Sims mogen nu in de rij aansluiten voor Join Game in de hoefijzerput. Het maakt niet meer uit wat ze daarvoor deden.

Bedankt voor jullie feedback, jullie hulp en jullie tijd,
-SimGuruGnome
 

 

Patch 1.3.33.1010 (22/1/2015)

Deze patch verhelpt een klein configuratieprobleem.
 

 

Patch 1.3.32.1010 (13/1/2015)

We hadden een paar belangrijke oplossingen klaar staan voor implementatie om enkele grote zorgen van de community aan te pakken, in het bijzonder de onmogelijkheid om je aan te melden bij een kavel van een eerder opgeslagen spel en een prestatieprobleem bij grote Mijn Bibliotheek-laden waardoor het spel soms niet wilde laden, die we zo snel mogelijk aan jullie ter beschikking wilden stellen. Dit naast andere oplossingen die al klaar staan.

Nogmaals bedankt voor al jullie feedback en hulp, we zijn jullie dankbaar voor jullie inzet en toewijding.

Crashes / prestaties

  • Een probleem opgelost dat ertoe leidde dat spelers hun huis niet konden laden na het installeren van de patch van 16 december; in plaats daarvan werden ze teruggeleid naar de kaart van de buurt. De community heeft goed geholpen bij het identificeren van het probleem (door feedback te geven en bestanden op te slaan), waarvoor onze dank.
  • Een probleem opgelost waarbij het spel kon bevriezen bij het laden als een speler veel huizen, kamers en kavels in hun sortering voor Mijn Bibliotheek had staan.

Afstemming

  • De vruchtbaarheid van de Sims is recentelijk naar piekhoogte gestegen en er werden overal tweelingen geboren. Onze specialisten hebben dit probleem onderzocht en een correctie toegediend aan deze wel erg uitbundige baby’s. Sims zullen zien dat ze niet langer in hoog tempo tweelingen (of zelfs drielingen) krijgen.
  • Een probleem opgelost waardoor het niet mogelijk was de voortgang in je carrièrepad te volgen omdat het juist volgen van de voortgang in vaardigheden van Sims naar carrièredoelen niet werkte.
  • Je uitleven op de fitnesstoestellen telt niet langer mee voor het dagelijkse doel voor schaken voor de carrière Astronaut.
  • We hebben een probleem opgelost dat het gevolg was van het volgende: je had bijvoorbeeld een Sim met de naam Jan, die in een huis van bijv. de familie Smit woonde; als je Jan, ook bekend als Jan Smit, uploadde naar de galerij en daarna besloot een Jan toe te voegen aan het huis van de familie Jansen door hem uit de galerij te downloaden, waardoor Jan Jansen dus geboren werd, en daarna Jan Jansen ging wijzigen in een ‘Een Sim maken’, werd deze bewerking ook uitgevoerd voor Jan Smit.
  • De buf ‘Pauze nodig’ heeft niet langer een pauze nodig en geeft nu de informatie juist weer in de tip die tevoorschijn komt als je de muis erboven houdt.
  • Zest Johnny heet vanaf nu… Johnny Zest!
  • Een probleem opgelost dat kon leiden tot ‘slechte resultaten’ bij een poging om een Sim uit de galerij samen te voegen in een huis waarin al een exemplaar van die Sim bestaat.
  • Een probleem opgelost dat kon leiden tot ‘slechte resultaten’ bij een poging om een huis van de galerij samen te voegen naar een huis waarin al een exemplaar van dat huis bestaat.
  • Het is ons echter niet gelukt de terugkerende structuur van sommige van onze release notes te verhelpen.
  • De ‘Venue Wall’-spreker: Spooky is teruggekeerd in de catalogus na enige tijd aan ‘gene zijde’ om nog spokiger te worden.
  • Kavels die vanuit de galerij zijn geplaatst en de mogelijkheid voor valsspelen voor het verplaatsen van objecten hebben gebruikt, zullen hun verplaatste objecten niet langer verwijderen als de kavel wordt geplaatst.
  • Aan de locatie Het nationale park is nu afstemming toegevoegd…. dus Sims die daarheen gaan, weten dat ze weg kunnen gaan en niet de hele tijd doelloos en zonder richting of verlangen hoeven blijven rondhangen (ze hadden op zijn minst een muziekje kunnen laten horen…).
  • Een probleem opgelost waardoor de gebruiker niet meerdere kamers kon uploaden naar de galerij als de kamers tegelijkertijd werden geüpload.

Gebruikersinterface / tekst

  • Een probleem met de focus van de interface opgelost waarbij de tooltip van de pipet ervoor zorgde dat de pipet niet juist werkte.
  • Een probleem opgelost dat zich voordeed bij het openen van een modaal venster voor een open inventarisstapel, waardoor deze stapel niet meer juist werd weergegeven.
    • Venster Modaal is een onderdeel van de UI waarvoor invoer nodig is voordat de speler terug kan keren naar het spelen van het spel.
      • UI is een afkorting voor User Interface of gebruikersinterface.
        • Gebruiker is een ander woord voor de speler, de persoon voor wie de software is bedoeld.
          • Software, in tegenstelling tot hardware, is de set instructies die een computer aangeven dat bepaalde bewerkingen moeten worden uitgevoerd.
  • De tekst zal zichzelf niet langer overlappen in het telefoonmenu als de tekenreeks te lang is.
  • Het is weer mogelijk een beschrijving toe te voegen aan kamers en kavels die geüpload zijn naar de galerij; het is niet langer nodig het veld voor opmerkingen te gebruiken… wat wel geniaal was.
  • Er wordt je niet langer tweemaal verteld dat je gezinsverlof kunt nemen als er meer dan één Sim voor in aanmerking komt.

 

 

Patch 1.3.18.1010 (16/12/2014)

Hoi Simmers!

Fijne feestdagen en een heel gelukkig Nieuwjaar! De verkoudheden die op kantoor rondgingen, lijken voor mij gelukkig weer voorbij te zijn. Zo te zien loopt het jaar feestelijk ten einde. En speciaal voor jou hebben we een update vol nieuwe carrières, spullen voor de feestdagen, galeriepret, een aantal cheats, een kekke kabouter, wat kerstliedjes, updates voor de interface en een paar de kop ingedrukte bugs!

Omdat er in deze update veel details voorbij komen, zal ik mijn inleiding zo kort mogelijk proberen te houden. Laten we dus zonder verdere omzwervingen overgaan op de updates!

De belangrijke NIEUWE

  • zakelijke carrière
    • Werk je omhoog in de zakenwereld en kies of je een engelinvesteerder of magnaat wilt worden
    • Nieuwe outfits die aan de carrière verbonden zijn
    • Nieuwe voorwerpen en interacties als beloning
    • Nieuwe ruimtes als beloning voor je carrière
  • Sportieve carrière
    • Trap, boks en sla jezelf door de sportieve carrière heen en kies of je een bekroonde speler of Dhr. of Mevr. Zonnestelsel wilt worden
    • Nieuwe outfits die aan de carrière verbonden zijn (wat dacht je van het pak van mascotte Llamacorn?)
    • Nieuwe voorwerpen en interacties als beloning
    • Nieuwe ruimtes als beloning voor je carrière
  • Vakantiedagen
    • Sims bouwen nu vakantiedagen op terwijl ze werken, zodat ze vakantiedagen op kunnen nemen terwijl ze doorbetaald worden en hun werkprestaties daar niet onder te lijden hebben
    • Sims zullen af en toe vrij willen nemen en kunnen gespannen raken als ze daar niet aan toegeven
    • Wanneer Sims aan de slag gaan, hebben ze al 3 vakantiedagen op zak, zodat ze bijvoorbeeld meteen al een lang weekend op kunnen nemen om te herstellen van die eerste werkweek
  • Familieverlof
    • Ouders kunnen nu vrije dagen opnemen wanneer ze een kind krijgen
    • Moeders kunnen gedurende de laatste drie maanden van de zwangerschap vrij nemen. Vaders moeten helaas wachten tot de baby geboren is om vrije dagen op te kunnen nemen
    • Familieverlof verschilt van vakantiedagen en het kost geen vakantiedagen om familieverlof op te nemen.
  • Dankzij nuttige reacties van onze spelers, hebben we een aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd met betrekking tot carrièredoelen en overige doelen. Neem jouw doelen en carrières maar eens goed door, want je zult zien dat een aantal doelen mogelijk zijn veranderd. We wilden het volgende bereiken met deze update:
    • Doelen die te specifiek of herhaaldelijk voorkwamen wegfilteren
    • Doelen aanpassen die te moeilijk en/of een te grote sprong ten opzichte van eerdere stappen bleken te zijn (bijvoorbeeld wanneer je ineens geen 2 vrienden, maar wel 6 vrienden nodig had)
  • Het Feestdagenpakket kan nu helemaal gratis ontgrendeld worden!
    • Nieuwe voorwerpen, waaronder een krans, decoraties voor aan de muur en een grijnzende sneeuwpop!
    • Een aantal nieuwe kersttruien voor jouw Sims (waaronder de door fans verkozen winnaar: #4)!
  • Dit zijn de instructies voor het bemachtigen van jouw Feestdagenpakket:
    • Spelers kunnen het Feestdagenpakket ontgrendelen door zich aan te melden bij Origin, De Sims 4 op te starten en de instructies op het scherm op te volgen.
    • Via banners in het hoofdmenu van De Sims 4 en in de galerie krijgen spelers de mogelijkheid om het Feestdagenpakket te ontgrendelen.
    • Klik op de bijbehorende banner om in een pop-upvenster binnen de game het Feestdagenpakket in je winkelwagen te stoppen.
    • Je hebt geen betalingsgegevens nodig om af te rekenen.
    • Tot slot zul je op een pagina de bestelling moeten bevestigen. Druk op de knop om af te sluiten.
    • Nadat je dit onderdeel hebt afgesloten, zul je een melding ontvangen waarin staat dat jouw materiaal gedownload kan worden. Klik op de knop ‘OK’.
    • Zo gauw het downloaden voltooid is, zul je via een melding te zien krijgen dat het Feestdagenpakket geïnstalleerd is.
    • Je zult De Sims 4 opnieuw op moeten starten om het materiaal uit het Feestdagenpakket binnen de game te kunnen zien.
    • Daarnaast kun je het Feestdagenpakket ook verzilveren via Origin.com. Volg de instructies op om het pakket te downloaden en binnen je game te installeren.

Minder omvangrijke nieuwe zaken

  • Er is een nieuwe luidspreker voor de feestdagen verkrijgbaar onder de sorteerfunctie voor Geluid in Bouwen, waarmee je naar allerlei nieuwe kerstliedjes kunt luisteren!
  • De Puur Zakelijke Kabouter is klaar om aan de slag te gaan! Misschien is hij laat voor een belangrijke vergadering, of misschien heeft hij net een bezoekje aan de bank gebracht en daar flink wat geld opgenomen. Alleen hij weet het!
  • Wanneer je Sims onvoldoende hygiëne hebben, zien ze er vanaf nu ook zo uit! Een onverzorgd uiterlijk was helemaal hip in de jaren ’90 en wie weet maakt deze look weer een comeback.
  • Sims kunnen groente en fruit dat ze oogsten tijdens het tuinieren nu ook OPETEN!
  • Waarschuwing! Sims kunnen vanaf nu sterven op openbare locaties! Wees gewaarschuwd… De kans om te sterven is verder niet tegenomen; het enige dat is veranderd is dat je nu op deze locaties daadwerkelijk kunt sterven. Het is dus niet zo zeer een waarschuwing als een technische mededeling. Je bent er nu in ieder geval van op de hoogte.
  • Er zijn nieuwe kleuren aan verschillende bestaande deuren, ramen en dakranden toegevoegd.

De vernieuwde galerie

  • Verbeteringen voor Bouwen in de galerie: het wordt vanaf nu eenvoudiger om ruimtes uit de galerie te selecteren, doordat we een handige knop hebben toegevoegd aan de sorteerfunctie voor opgeslagen ruimtes. Ook hebben we de tabbladen opnieuw geordend om de boel wat gebruiksvriendelijker te maken. Ze waren al aardig gebruiksvriendelijk, maar nu zijn ze dus nóg gebruiksvriendelijker.
  • Galerie in CES: we hebben de galerie op twee manieren in ‘Creëer-een-Sim’ geïntegreerd.
    • Ten eerste kun je de knop ‘Willekeurig’ aan de onderkant van het scherm gebruiken. Klik op de knop om willekeurig nieuwe Sims tevoorschijn te halen uit de galerie, zonder dat je daarvoor CES hoeft te verlaten!
    • Ten tweede kun je voor het creëren van nieuwe gezinsleden de knop gebruiken om hen op te zoeken in de galerie.
  • Van voorwerpen die met behulp van cheats een nieuw formaat hebben gekregen, blijft de status behouden terwijl ze naar de galerie geüpload worden.
  • Aangepaste content en modificaties zullen niet meer standaard worden weergegeven in de galerie. Om ze te bekijken kun je het vlaggetje ‘Inclusief aangepaste content’ aanvinken in de geavanceerde filters aan de linkerkant.
    • Aangepaste content en mods die geüpload zijn, zullen nu automatisch als aangepaste content bestempeld worden.
    • Je kunt ze ook zelf als zodanig aanduiden, zodat andere leden van de community dit materiaal beter kunnen vinden.
  • Ben je toe aan nieuwe buren? Klik op een leeg huis in de buurt en selecteer ‘Huishouden uit galerie in laten trekken.’ Hiermee kom je in de galerie terecht, waar je nieuwe buren uit kunt kiezen. Laat een geweldig gezin of juist een rare snuiter intrekken en ga daarna meteen op bezoek.

Nieuwe cheats

  • Heb je jouw Sim vandaag al tevreden gesteld? Van impulsen en doelen krijg je een hoop voldoening! En nu kun je hetzelfde bereiken met deze cheat: sims.give_satisfaction_points #! Je kunt een hoop tijd aan impulsen en doelen besteden OF gewoon lekker cheats gebruiken om succes te boeken! (Vergeet niet om eerst ‘testingcheats true’ te gebruiken).
  • En nu we het toch over cheats hebben: als je deze twee lanceringsopmerkingen zij aan zij ziet, dan lijkt het heel logisch. Mochten ze door elkaar worden gehaald, dan wordt het wel een beetje verwarrend, maar laten we er voor het gemak maar vanuit gaan dat dat niet gaat gebeuren. De cheat bb.ignoregameplayunlocksentitlement is nu beschikbaar om onmiddellijk alle carrièrebeloningen in één klap te ontgrendelen!
  • De cheat ‘Set as Head’ is nu daadwerkelijk bruikbaar. Dit was een cheat die al deel uitmaakte van de basisgame, maar waar een ID voor een Sim of voorwerp voor nodig was; iets dat vreemd genoeg niet mogelijk bleek te zijn. Nu kan die mogelijkheid gebruikt worden door met Shift ingedrukt op het betreffende voorwerp te klikken. Zet de testingcheats dus aan, selecteer een Sim, klik met Shift ingedrukt op een voorwerp en selecteer ‘Als hoofd instellen.’ Veel plezier!
    • Hint: Sims kunnen nog steeds voorwerpen gebruiken, zelfs wanneer ze zich op rare plekken bevinden.
  • Wat dacht je van MOO? De cheat ‘Move Object’ voor het verplaatsen van voorwerpen is nu beschikbaar!
    • Gebruik bb.moveobjects om plaatsingsregels te negeren en kijk hoe ver je kunt gaan tijdens je volgende verbouwing!
    • Verder kun je terwijl je een voorwerp vasthoudt de knop ‘0’ gebruiken om een voorwerp naar beneden te halen, of de knop ‘9’ gebruiken om het voorwerp omhoog te bewegen.* Het voorwerp hoeft niet tegen de muur geplaatst te worden.
      • *Spelers die gebruik maken van opgeslagen cameraposities, moeten rekening houden met het sneltoetsconflict dat hierdoor ontstaat. We zijn druk bezig om dit probleem op te lossen. We vonden het zo leuk om voorwerpen omhoog en omlaag te bewegen, dat we het spelers niet langer wilden onthouden.

Bouwen / beelden

  • Opengewerkte muren werden niet op de juiste manier weergegeven in de buurt van trappen.
  • Er is een probleem verholpen waarbij het instellen van een voordeur op een andere verdieping dan de begane grond niet behouden bleef wanneer spelers vervolgens naar Leven en weer naar Bouwen gingen.
  • De viool zal niet meer vervagen op ongepaste afstanden, terwijl je Sim erop speelt.
  • Crashes / prestaties
  • Er is een crash verholpen die optrad wanneer de game werd afgesloten terwijl er een verhuizing gaande was.
  • De game zal niet langer crashen wanneer je ver van je kavel af een dak probeert te plaatsen. Dus ga je gang: versleep je dak maar lekker ver van je kavel af en klik. Je zult zien dat de game hierdoor niet meer crasht.
  • Zogenaamde ‘edge case’-handelingen kunnen onze codering danig in de war schoppen. Als je in dit geval via de dialoog voor het samenvoegen van huishoudens twee families compleet verwisselt (dus bij wijze van spreken van huis wisselt), zal de game niet langer oneindig blijven laden wanneer je weer probeert verder te spelen.

Gameplay / afstellingen

  • Als je een kavel laadt, zal nu de juiste kavel voor de geselecteerde Sim worden geladen, in plaats van de thuiskavel waarop de betreffende Sim wellicht niet aanwezig is.
  • Er is een probleem verholpen waarbij het doden van een Sim in een afgesloten ruimte van 1×1 erin resulteerde dat Magere Hein zijn missie niet kon volbrengen, waardoor de betreffende Sim getrouwd bleef met de weduwe of weduwnaar, waardoor die niet kon hertrouwen… Tja, je hebt geen idee hoe vaak dit daadwerkelijk bleek voor te komen onder spelers van De Sims.
  • Niet speelbare personages die een evenement of hun werk verlieten, kleedden zich niet terug om in hun gewone kloffie, waardoor Sims op ongepaste momenten rondliepen in hun werkkleding, pyjama en sportkleding. Als het goed is weten de Sims zich nu wel gepast te kleden, waar ze ook zijn en wat ze ook doen.
  • Wanneer je wisselt tussen Sims die zich op verschillende kavels bevinden, zullen de Sims vanaf nu onthouden waar ze mee bezig waren wanneer je hun achterliet, zodat ze niet meer doelloos op het trottoir op een rijtje komen te staan.
  • Er is een probleem verholpen met planten die elders dan op de begane grond stonden, want blijkbaar liepen Sims naar willekeurige plekken op de kavel wanneer ze opgedragen werden om de plant te wieden.
  • Je zult niet meer op het bord hoeven te klikken om te vissen; klik gewoon ergens op de omgeving van een visstek om je hengel uit te gooien!
  • Openhaarden konden voorheen nooit spullen in brand laten vliegen… Mocht er nu brand uitbreken, dan kunnen de vlammen zich voortaan wel vanaf hier verspreiden. Je kunt je dus afvragen of het wel zo verstandig is om een stapel boeken op de mantel neer te leggen.
  • Schaakstukken zijn verbonden aan de schaaktafel, die verbonden is aan de stoel, die weer verbonden is aan de Sim. En nu is er een tooltip die deze symbiotische verbanden aanduidt, mocht je bijvoorbeeld proberen om een potje te schaken aan een schaaktafel zonder stoel. Maar wees gewaarschuwd; er is op dit moment nog geen tooltip waarmee uitgelegd wordt dat je niet kunt schaken zonder Sim.
  • De tekst waarin de voordelen van de Premium Prima Ballerina worden uitgelegd is bijgewerkt, waardoor je nu ‘Inspirerende sfeer: 9’ kunt aflezen, in plaats van ‘Omgeving.’
  • Met de ‘Astro’ Modelraket kun je nu ‘Geconcentreerd werk bekijken’, waardoor Sims de gemoedstoestand ‘Innerlijke rust door kunst’ krijgen.
  • De impulsen ‘Een verzamelbaar voorwerp vinden’ bieden nu 150% meer voldoening!
    • De impulsen ‘Een verzamelbaar voorwerp vinden’ leveren nu 25 tevredenheidspunten op in plaats van 10.
    • Dat is wat mij betreft 150% FANTASTISCH! (Een explosie lijkt me hier wel op z’n plaats, dus kijk even een snelle actiefilm voordat je dit opnieuw naleest.)
  • Sims kunnen nu ‘Geconcentreerde schilderijen’ van verschillende kwaliteit schilderen.
  • Gestoorde kinderen kunnen nu tegen zichzelf praten. Wat zeg je? Nee, ik heb niks gezegd, sst.
  • Als je de bereiding van gerechten annuleert voordat je Sim de ingrediënten uit de koelkast haalt, zul je nu een vergoeding krijgen voor de Simdollars en ingrediënten.
  • Sims die zelfstandig iets sociaals doen op de computer, zullen dit blijven doen tot hun balk weer groen is, of tot een andere behoefte dringender wordt.
  • Kinderen begrijpen eindelijk meer van de Kaarttafel, waardoor ze tijdens het kaarten hun mentale vaardigheid ontwikkelen.
  • Als je Sim ervoor kiest om meteen na een bubbelbad in de ‘Dubbele Weldaad’ te douchen, dan zullen ze niet meer in hun kleding douchen.
  • Het is niet langer mogelijk om een vies bord naar een kapotte gootsteen te slepen in de hoop dat het toch schoon wordt… Tja, vies is vies.
  • Sims zullen boeken die aan een kind door een andere Sim werden voorgelezen niet meer opruimen.
  • De prestatie ‘Eervolle SimGuru’ zal je nu op gepaste wijze belonen wanneer je de game langer dan 100 uur speelt. Speel dus lekker door! Blijf in je stoel zitten om deze prestatie te volbrengen! Tot over 5 dagen!
  • Sims die goed zijn voorbereid en vast een wiegje hebben gekocht, zullen niet meer ten onrechte de melding krijgen dat hun pas geadopteerde kind bij het kinderdagverblijf is wanneer ze terugkeren naar huis.
  • Sims kunnen nu tot 6:00 uur ’s ochtends ‘Sterrenstelsels aanwijzen.’
  • Jouw ouders hebben je aan je lot overgelaten (terwijl zij een kind aan het adopteren zijn en jij, een baby, in het kinderdagverblijf terecht komt tijdens hun afwezigheid). De tijd verstrijkt, je ouders komen weer thuis, maar jij komt noooooit meer terug! Tot NU dan, want we hebben deze bug verholpen.
  • Je kunt de Voodoopop nu in Leven verslepen.
  • Aan natuur gerelateerde doelen (zoals ‘Freelance botanicus’, ‘Hengelpro’ en ‘De curator’) zullen nu meetellen voor de prestatie ‘Uitslover.’
  • Het doel ‘Een microfoon bezitten’ voor het Grappenmaker-doel kan nu volbracht worden met alle microfoons, in plaats van alleen de standaardkeuze.
  • De onbreekbare ‘Prinses Cordelia’s Badkuip’ zal niet meer kapot gaan.
  • De grappen van Sims met de eigenschap ‘Hilarisch’ vielen minder vaak in goede aarde dan verwacht. We hebben de kans op succes significant verhoogd, al kan zelfs de meest grappige Sim zo nu en dan een mindere dag hebben.
  • We zijn erop geattendeerd dat verbeterde zelfreinigende toiletten zichzelf weigerden schoon te maken nadat een Sim over had gegeven in de toiletpot. Na lange onderhandelingen zijn de toiletten er eindelijk mee akkoord gegaan dat ze zichzelf ook onder deze omstandigheden schoon zullen houden.
  • De handeling ‘Gevecht oefenen’ kan nu in de actiewachtlijst geannuleerd worden.
  • Sims die een bepaalde vaardigheid maximaal ontwikkeld hebben, zijn niet meer in staat om die vaardigheid ten onrechte verder te ontwikkelen terwijl ze elders dan op de kavel acties terwijl ze weg zijn volbrengen.
  • Kinderen kunnen nu naar de Vergeten Grot reizen! Dat zullen ze niet snel vergeten/
  • Binnen platonische romantische relaties was het niet mogelijk om Sims in hetzelfde bed te laten slapen… Dit is een probleem waar maar weinig spelers last van leken te hebben.
  • De snelheid van gewichtstoename is gehalveerd. Sims kunnen nog wel steeds net zo snel dik worden, door te eten wanneer ze geen honger hebben.
  • Sims zullen niet meer op eigen houtje iets uit de koelkast drinken, waardoor ze zelfstandig steeds dikker werden.
  • Sims kunnen nu de prestatie ‘O jaa!’ volbrengen… Dus waar wacht je nog op? Ga op pad om deze prestatie te volbrengen!
  • Er kan vanaf nu geklopt worden op de Verborgen Boekenplank Deur die tijdens de geheim agentcarrière ontgrendeld kan worden. Dat betekent dat hij ongeveer 20% minder geheim en verborgen is geworden.
  • Er is een probleem verholpen waarbij relaties onmiddellijk te lijden hadden onder het vertrek van een Sim. Een beetje afstand op zijn tijd kan geen kwaad en deze gevoelens waren iets te extreem.
  • Sims die aan een Sim beloofd zijn of met hem of haar verloofd zijn, zullen die status niet behouden in het geval dat de andere Sim overlijdt. Dat betekent dat je niet op hun geest hoeft te zitten wachten om een nieuwe liefde te kunnen vinden.
  • De mate waarin voorwerpen kapot gaan is verminderd, waardoor dure voorwerpen nog minder snel kapot gaan dan voorheen.
  • Ouderen zullen niet langer de primaire leeftijdsgroep in de lounge zijn.
  • Fitness speelt nu een rol wanneer er bepaald wordt wie een gevecht wint.
  • Het zadenpakket met ‘Boerderijbloemen en Fruit’ levert nu zaden op voor bloemen en fruit.
  • Het zadenpakket met ‘Boerderijgroenten en Kruiden’ levert nu zaden op voor groenten en kruiden.
  • Beide pakketten leveren overigens geen boerderijen op.
  • Je kunt Sims die ‘Op het werk’ zijn nu ook uitnodigen voor je feesten.
  • Bakbananen kunnen nu verzameld worden in het gedeelte ‘Tuinieren’ van collecties.
  • Sims die met pensioen gaan, zullen niet meer iedere dag twee keer salaris ontvangen.
  • De interacties die aan de tuiniervaardigheid verbonden zijn, zoals ‘Tuinieren onderzoeken’, ‘Bemesten’ en ‘Stekken’, worden nu al op lagere niveaus ontgrendeld.
  • Er zijn vanaf nu meer drankjes beschikbaar vanaf niveau 1 in Mixologie, zoals Boze, Flirterige en Geconcentreerde emotionele drankjes.
  • De kans om tijdens het vissen de Koeienplant te vinden is toegenomen.
  • Ondeugende acties die met succes zijn uitgevoerd, leveren nu 50% meer ondeugdvaardigheid op!
  • Vissen die in de koelkast bewaard worden, zullen niet meer zo snel bederven als wanneer ze op marmer buiten in de middagzon liggen uit te drogen.
  • Sims zullen niet meer zelfstandig je televisies, geluidsinstallaties en andere elektronica uit elkaar halen voor losse onderdelen.
  • Sims kunnen nu in zwembaden op openbare locaties zwemmen.
  • De blaas van slapende Sims zal minder snel vol raken dan voorheen.
  • Het ideale humeur van interstellaire smokkelaars is nu Energiek.
  • Door thuis te trainen zal het doel om in de sportschool te trainen voor het sportieve doel niet meer volbrengen, tenzij je jouw huis in een openbare sportschool hebt getransformeerd, want in dat geval kun je dus wel thuis trainen en deze doel volbrengen.
  • De boksbal telt nu mee als trainingsapparaat voor het volbrengen van je bodybuilderdoel.

Updates voor de gebruikersinterface

  • Alle informatiepanelen rechtsonder zijn nu altijd zichtbaar voor alle Sims! Zelfs terwijl je Sims op het werk zijn!
  • Het carrièrepaneel is flink verbeterd, waardoor er tooltips met eerder verborgen informatie in beeld verschijn. Verder is de lay-out verbeterd om het allemaal net wat beter te maken.
  • Het verzamelingenpaneel zal niet meer automatisch opnieuw geordend worden telkens wanneer je het opent.
  • Sims kunnen nu hun leeftijd op hun naambordje vermelden. Daardoor zal nooit meer iemand ten onrechte vragen of je Sim nog een tiener is.
  • Het telefoonmenu is evenals het carrièrepaneel flink onder handen genomen. Het is nu allemaal net wat mooier, strakker en hipper geworden.
  • Je kunt nu screenshots maken in ‘Creëer-een-Sim’! Nadat alles geheel naar wens is, kun je met behulp van ‘C’ een kiekje maken!
  • Het icoontje ‘Te laat voor het werk!’ is verplaatst, zodat het zichtbaar is in het portretoverzicht voor Sims. (En hiermee bedoelen we het overzicht van portretjes).
  • Filters voor de koopdialoog gaven soms per ongeluk verkeerde informatie weer. Zo kreeg je soms het filter te zien voor zaden wanneer je boeken kocht en andersom. Dit hebben we nu verholpen.
  • Je kunt nu het muiswieltje gebruiken om door het menu met Lessen heen te bladeren. Je vind de Lessen in het ESC-menu. Dit menu wordt aangeduid met de drie puntjes rechtsboven. Daar waar de opties te vinden zijn…
  • De schuifbalk om door de credits heen te bladeren zal je vanaf nu niet meer tegenwerken. Het doelenpaneel speelt voortaan een grotere rol binnen de interface.
    • We hebben het doelenpaneel gevraagd om nog harder te werken, zodat jij je doelen beter kunt beheren (wanneer je maar wilt). Hierdoor kun je er nu nog sneller en beter mee aan de slag gaan.
  • Het portret van je Sim zal niet meer aanduiden dat je Sim slaapt, nadat je de autonome slaapactie van je Sim beëindigd hebt.

Bedankt voor de feedback; we zijn altijd benieuwd naar de reacties van spelers!

-SimGuruGnome

 

 

Patch 1.2.24.20 (25/11/2014)

Crashes / prestaties

  • Er is een crash verholpen die optrad vanwege een langdurige instabiliteit in het framewerk van de gebruikersinterface na het verhuizen, reizen, creëren van nieuwe families en bouwen. Oftewel…het spelen van de game.
  • We hebben een crash verholpen die op de forums werd gemeld waarbij klonen van aangepast materiaal als hoeden en kapsels een crash op de grafische Intel-kaart veroorzaakte wegens een fout van de skincode.
  • Er is een crash verholpen waarbij je op een onderwaterlamp moest klikken en de diminstelling moest veranderen en als je dat nog een keer deed, en nog een keer, en dan nog, nog, nog, nog, nog, nog een keer… de game zou crashen. Het watergebeuren is weer veilig.
  • De game bevroor onder bepaalde omstandigheden wanneer een zwemmende Sim een voorwerp buiten het zwembad probeerde te gebruiken. We hebben alle problemen opgelost die tot deze ‘bevriezing’ leidde, en hebben de bevriezing van andere problemen opgelost die in kwesties opdoken die we nog niet hebben gevonden. Magisch, toch?

Feedback van de community

  • Er is een probleem opgelost waarbij familierelaties nog steeds werden afgetrimd als ze in verschillende huishoudens woonde. Hiervoor keken we naar elk individueel huishouden, en dat klopte niet. Zeg dat je een Sim met twee kinderen hebt, en dat een van die kinderen verhuist. Het tweede kind heeft dan een kind dat ook een kind heeft dat ook een kind heeft Dan gaat de oorspronkelijke Sim dood, maar het kind dat is verhuist leeft nog. De overleden Sim kan niet worden opgeruimd omdat hij/zij nog steeds een levend kind heeft.
  • Het Bewonderenswaardig Buffet zorgde ervoor dat Sim bevroren als voorwerpen waarmee de Sim een actie wilde uitvoeren er bovenop werden gelegd. We hebben erover gedacht om het Bewonderenswaardig Buffet te veranderen in de Boeiende Nooit-eindigendheid, maar hebben toch besloten om het probleem op te lossen.
  • Casual ‘zwemmen voor je naar je werk gaat’ werkdagen zijn geannuleerd en Sim zullen hun werkkloffie weer aan moeten trekken voordat ze naar hun werk gaan.
    • En trouwens, mensen zijn blij dat casual ‘zwemmen voor je naar je werk gaat’ werkdagen zijn geannuleerd, want het was nogal een mondvol.
  • Kinderen en tieners kunnen niet langer aan worden gepast met de sims.add_buff Buff_Pregnancy_Trimester3 cheat.
  • De introductie van zwembaden heeft tot een bezoekprobleem geleid dat de interactie ‘bezoeken’ verborg als je op de deur van de buren klopte. Als je nu op de deur klopt, gaat-ie tenminste open!
  • Daarnaast was er een probleem met het instellen van welke deur je voordeur was. En ook dat is opgelost.
  • De cheat ‘Add to Family’ is opnieuw geactiveerd..
  • We hebben problemen met de transparantie van water opgelost waarbij water ondoorzichtig werd bij bepaalde grafische configuraties.

Afstemming / beelden

  • Er is een probleem opgelost dat slepen voorkwam wanneer je een voorwerp (zoals een koelkast of boekenplank) vanuit de inventaris van een Sim naar een voorwerpinventaris verplaatste.
  • De game loopt niet langer vast als je meer dan ‘1 miljoen’ tevredenheidspunten hebt.
  • Ambrosia kan niet langer anoniem door je Sims worden gegeten.
  • We hebben een animatieprobleem verholpen dat het best kan worden omschreven als ‘we hebben een probleem opgelost waarbij Sims met hun ellebogen hun rug krabden aan de rand van het zwembad met een drankje in hun hand’. Het zag er niet echt fraai uit. Gelukkig zijn geen Sims langdurig beschadigd door deze ervaring.
  • Sims die aan het zwembad lagen en plots dringend hun behoefte moesten doen, konden hun blaas niet legen. Maar als ze daarentegen in het zwembad waren geweest…
  • Zwangere Sims zijn tijdelijk immuun voor verdrinking zoals eerder afgesproken met Magere Hein. Maar als de zwangere Sim vond dat ze had ‘moeten’ sterven terwijl ze in het zwembad was, zouden haar gemoedstoestanden storen. De storing met de gemoedstoestanden is opgelost.
  • Verdrinkingsdood telt nu mee voor de prestatie ‘Wraaklustig opperwezen’.
  • Het trekken van baantjes helpt nu de gemoedstoestand ‘Niet genoeg beweging’ die actieve Sims kunnen krijgen.
  • Zwembadtrapjes hebben de interactie ‘Instappen’ die je kunt kiezen als je erop klikt. Nu doet die actie het ook als je erop klikt.
  • Als een Sim besloot om zijn of haar avontuur in de Vergeten Grot op te geven om te gaan zwemmen, zal de Vergeten Grot vergeten dat die Sim bestaat zodat die Sim nooit meer op avontuur kan gaan in haar vergeten rijk. We hebben een hartig woordje met de Vergeten Grot gewisseld en uitgelegd dat het zwembad gewoon een andere plek is waar Sims heen willen gaan en dat ze de Grot niet zijn vergeten en dat ze heus nog wel een keertje zullen terugkeren, maar dat de Vergeten Grot ze niet kan vergeten en dat ze weer toestemming moeten hebben om de Vergeten Grot te betreden, tenzij ze dat zijn vergeten en dus de Vergeten Grot vergeten. De Vergeten Grot, jaloers… jazeker. Maar ook vergevingsgezind.

 

 

Patch 1.2.16.10 (4/11/2014)

Blogs:

Het is tijd om lekker te gaan zwemmen! November, zonneschijn, zwemmen, druppels, de warmte van de zon… Tja, we zijn internationaal en dat betekent dat het ergens wel zonnig moet zijn. Hoe dan ook, de zwembaden zijn gearriveerd! Jouw Sims staan te trappelen om een frisse duik te nemen en heerlijk rond te spetteren!

  • Duik Creëer-een-Sim in om je zwemkleding aan te passen!
    • Maak een keuze uit je Uitgelichte looks om je Sim snel en stijlvol te water te laten of kies de perfecte mono- of bikini, lange zwembroek of niets verhullende zwemslip!
    • Maak je creatie af met een hoed, een paar sandalen en smeer wat zonnebrandcrème op je neus en je bent er helemaal klaar voor!
  • Leg jouw eigen zwembad aan via Bouwen. Dit doe je door op het tabblad Bouwen te klikken en vervolgens op de afbeelding van het zwembad in het huisportret.
    • Je kunt voorgevormde zwembadblokken gebruiken (driehoek, vierkant, diagonaal of achthoek), maar je kunt ook jouw eigen zwembad uittekenen.
  • Je kunt zwembaden op iedere verdieping van jouw huis of openbare locatie creëren.
  • Versier en verbeter jouw zwembad met verlichting, installeer een trapje, pas de textuur van de muren en bodem aan en gebruik wat stickers of ramen om jouw eigen onderwaterwereld helemaal compleet te maken!
  • Sims kunnen heerlijk comfortabel van hun nieuwe zwembad genieten door lekker pootje te baden, rond te plonzen met de kinderen of zichzelf snel blussen nadat ze bijvoorbeeld in brand zijn gestoken door een boos spook dat overleden is aan de gevolgen van een tragisch barbecue-incidentje op een zwembadfeest.
  • Wees voorzichtig met hongerige en vermoeide Sims, want iets te lange zwempartijen kunnen een Sim zomaar fataal worden. Magere Hein zal je smeekbede met plezier aanhoren, maar hij willigt niet zomaar alle verzoeken in.

Bouw jouw eigen droomhuis (inclusief zwembad) of ga naar de galerie om de wonderlijke creaties van andere spetterende Simmers te bekijken en breng jouw dag samen met je Sims bij het zwembad door!


In deze update komen er niet alleen zwembaden voorbij, want we hebben ook tijd besteed aan het repareren van bugs. We zetten alles op alles om de game nog verder te verbeteren:

Onze spelers hebben een grote rol gespeeld bij het opsporen van het probleem met kleine ogen en een grote kaak, dat optrad wanneer sommige Sims ouder werden in Leven en in Creëer-een-Sim. Door samen te werken met de community en onze interne kwaliteitsbeheergroep hebben we de ouderdomsverschijnselen van Sims waarbij de ogen kleiner en de kaak breder werd, weten te corrigeren. Het is de bedoeling dat Sims er anders uit komen te zien naar mate ze ouder worden, maar de afstelling werkte niet naar behoren. Nogmaals bedankt voor jullie geduldige en nauwkeurige hulp bij dit probleem.

Crashes / prestaties

  • Voor deze release hebben we verschillende prestatieproblemen opgespoord en verholpen. We zullen ook hierna doorgaan met het verbeteren van de algemene prestaties.
  • Probleem verholpen waarbij de speler geen ruimte uit de galerie kon plaatsen als deze ruimte een voorwerp in een vak bevatte.
  • Probleem verholpen waardoor het niet mogelijk was een ouder opgeslagen spel te laden met een nieuwere versie van de game.
  • Soms crasht de game op een manier die heel logisch lijkt, maar dat is niet altijd het geval…
    • We hebben een probleem verholpen waardoor leden van het huishouden zichzelf wisten, maar alleen wanneer een huishouden van meer dan één Sim zich nestelde op de kavel ‘Potters Splay’, ging een van de gezinsleden vervolgens op bezoek bij het huishouden ‘Pique Hearth’ of ‘Rindle Rose’, om vervolgens bij thuiskomst te constateren dat de andere leden van het huishouden verdwenen waren. De kavel ‘Potters Splay’ is flink onder handen genomen, waardoor Sims er weer veilig kunnen gaan wonen.
  • Op vergelijkbare wijze zorgden een aanrecht en oven in Yuma Heights ervoor dat er een crash kon optreden. Ook dit probleem is verholpen.
  • De game bleef soms hangen wanneer spelers probeerden in te trekken bij een dakloze Sim, maar zich daarna bedachten (omdat daklozen geen huis hebben). Door dit proces ongedaan te maken, bleef de game hangen. Dit probleem is nu verholpen.
    • Hoera! Je kunt er wederom voor kiezen om bij een dakloze Sim in te trekken, ook al heeft die geen woning. Je kunt kiezen om niet in te trekken in de dakloze woning, maar in plaats daarvan samen te gaan wonen in een nieuw huis, of de dakloze Sim bij jou in te laten trekken.

Afstemming / beelden

  • Er is een probleem verholpen waardoor een geplaatste gootsteen in een aanrecht verwijderd werd, wanneer de speler het aanrecht verplaatste.
  • Je kunt nu naar ‘Televisie’ zoeken in Bouwen.
  • Er is een probleem verholpen waarbij nieuw gecreëerde Sims die gemaakt werden met behulp van een ouder gedeeld huishouden het oorspronkelijke huishouden overschreven.
  • Er is een probleem verholpen waarbij Sims weigerden om boeken op te ruimen wanneer de actie via de boekenplank werd ondernomen. Blijkbaar krijgen Sims liever een rechtstreeks bevel om boeken op te ruimen, dan een standje van een boekenkast.
  • Er is een probleem verholpen waardoor oudere vrouwelijke Sims vergaten dat ze twee benen hadden. Ze strompelden rond op één been, terwijl ze gewoon twee benen hebben die ze kunnen gebruiken.
  • Er is een probleem verholpen dat op kon treden wanneer de urn- en grafsteenmodellen uitgewisseld werden. Soms vergat de urn of grafsteen hierdoor zijn functie.
    • Je vraagt je misschien af waarom we zeggen dat een probleem op ‘kon’ treden. Blijkbaar doen niet alle bugs zich bij iedereen voor. Dat komt doordat het vrij complex is wat er in de code gebeurt. In dit geval konden we alleen constateren of dit werkelijk een probleem was door deze actie vele malen achter elkaar te herhalen, waarbij het probleem zich slechts één keer voordeed.
  • Er is een probleem verholpen waarbij Sims op ongepaste momenten op hun knieën gingen, wat vreemde ongemakkelijke sociale situaties opleverde, doordat Sims bijvoorbeeld bij de eettafel of op andere rare plekken knielden.
  • Kinderen zullen niet meer zweven wanneer ze proberen om de kaarsjes op een taart op het aanrecht uit te blazen. Niemand geloofde dat Sims echt konden zweven en zij die getuige zijn geweest van dit vreemde fenomeen zijn niet meer beschikbaar voor commentaar.
  • Er is een probleem verholpen met barbecues die bezeten raakten door spoken. De spoken openden de grill, bestudeerden de inhoud en sloten de grill weer om er vervolgens in te springen.  We hebben de spoken geïnformeerd dat wat er op de barbecue lag niet binnen hun dieet paste en dat niemand echt onder de indruk is van een bezeten barbecue.
  • Er is een probleem verholpen waardoor meerdere Sims op dezelfde plek gingen staan wanneer ze ervoor kozen om zeemonstertje te spelen.
    • Omdat we constateerden dat ze er samen op die manier wel uitzagen als een zeemonster, hadden we een interne discussie over de geloofwaardigheid van dit probleem. Lieten de Sims hun innerlijke monster de vrije loop terwijl ze voor zeemonster speelden?  Mogen we hen dat ontnemen?  Hebben we daar wel het recht toe?  Als producenten buigen we ons regelmatig over dit soort filosofische vraagstukken, om vervolgens vergaderingen in te plannen om de sociale gevolgen te overzien… maar het was een programmeur die het probleem wist op te lossen. Het resultaat is dat de Sims niet meer tegen hun innerlijke zeemonster hoeven te vechten.

Bouwen

  • De korte uitleg: we hebben een probleem verholpen waarbij automatische aanrechten niet meer na behoren functioneerden nadat bouwkundige elementen in de buurt verbouwd waren.
  • De lange uitleg: wanneer een aanrecht haaks op een muur werd geplaatst en een tweede aanrecht er tegenover werd geplaatst en een derde aanrecht vóór het tweede aanrecht werd gezet (alsof je probeerde om met automatische aanrechten een hoek te maken) en vervolgens de muur verwijderd werd en de speler weer een hoek probeerde te vormen, bleken de automatische aanrechten hun functionaliteit verloren te zijn.  Dit hebben we gerepareerd.
  • Er is een probleem verholpen waarbij de acties ‘ongedaan maken’ en ‘opnieuw’ niet meer functioneerden wanneer de actie ‘ongedaan maken’ van invloed was op de fundering.
  • Er is een probleem verholpen dat optrad tijdens het verwijderen van voorwerpen waar andere voorwerpen aan vast zaten. Wanneer dit gedaan werd met de sloophamer, kwamen met ‘ongedaan maken’ de voorwerpen die eraan vastzaten niet terug. Als je bijvoorbeeld een tafel met daarop een vaas verwijderde en deze actie vervolgens ongedaan maakte, kwam de vaas niet meer terug.
  • Er is een ‘snelklikprobleempje’ opgelost. Verwijder een verdieping, sluit Bouwen af en je ziet je Sim zweven!  Oeps!
  • Er is een probleem met de interface verholpen, waardoor de plafondknop begon te knipperen wanneer je er met het pijltje overheen bewoog.
  • Er is een probleem met de interface verholpen, waardoor de catalogus in Bouwen niet goed geopend kon worden wanneer er over werd geschakeld tussen Bouwen en Leven.
    • We hebben ons uiterste best gedaan om de game nog verder te verbeteren.


 

 

Patch 1.0.797.20 (21/10/2014)

Jullie zullen het waarschijnlijk fijn vinden om te horen dat een aantal bugs zijn opgelost: de ‘oog- en kaakbreedte ziet er funky uit’ bug! Het ‘Ik kan niet trouwen als mijn verloofde dood is’ probleem! En de ‘Mijn Sims kunnen niet ouder worden’ bug.

De andere problemen die we op hebben gelost staan hieronder vermeld. We doen er alles aan om de problemen rond prestatie en blokkering op te lossen om de best mogelijke gamebeleving te kunnen bieden. Blijf op onze forums plaatsen. We lezen ze echt en we houden de problemen die jullie ervaren in de gaten.  Bedankt!

Crashes / prestaties

  • Probleem verholpen waarbij er een oneindig aantal Sims kon worden geladen nadat alle Sims in een huishouden waren overleden.
  • Prestatieprobleem verholpen waarbij te veel verborgen Sims werden gecreëerd voor ‘het-geval-dat’ scenario’s. Dat resulteerde in verschillende Sims die werden geladen en eigenlijk niet nodig waren.
  • Links scrollen in de tijdlijn van het geheugen leidt niet langer tot bevriezing van de game. Yeah… we hebben gewoon… laat maar…
  • Een probleem verholpen dat werd veroorzaakt doordat een Sim uit de galerie in meerdere huishoudens werd geplaatst. Dit kon resulteren in de weergave van de oorspronkelijke Sim, in plaats van de geplaatste Sim, of dat je niet langer met het huishouden kon spelen.
  • Probleem verholpen waarbij de speler geen ruimte uit de galerie kon plaatsen als deze ruimte met één bord eten was geüpload.

Afstemming

  • Weergaveprobleem opgelost waarbij Sims niet op de juiste manier verschenen: met kleine ogen en brede kaken bij het verouderen. Dit was het resultaat van een modwaarde die door een leeftijdsgroep werd genegeerd waardoor de waarde niet op de juiste wijze werd toegepast en verergerde als een Sim in een leeftijdsgroep werd geplaatst of eruit werd verwijderd.
  • De rouwperiode is voorbij… Sims kunnen nu opnieuw proberen te trouwen als hun verloofden zijn overleden.
  • Spelers kunnen hun Sim weer vertellen ouder te worden met een verjaardagstaart, ongeacht de instelling Auto. verouderen. Voor ongeacht had ik natuurlijk ook het woord niettegenstaande kunnen gebruiken, al was het alleen maar om mijn collega’s te pesten. Want die vinden dat ik veel te ingewikkelde woorden gebruik.
  • Probleem verholpen waarbij weduwen en weduwnaars niet hun juiste relatiestatus als weduwen en weduwnaars kregen.
  • Sims die van dezelfde galerie-Sim zijn gemaakt, zullen nu op de juiste wijze de wereld bevolken in plaats van heimelijk hun klonen te doden.
  • Probleem verholpen waarbij ambrosia op de een of andere manier werd gekopieerd in Bouwen, maar wanneer de volle prijs voor die kopie werd gevraagd, kreeg je alleen een leeg bord met FX.
  • Weer tot leven gewekte geesten met behulp van ambrosia zullen op de juiste manier ouder worden als ze het rijk der levenden weer betreden… en dat is natuurlijk best jammer aangezien ze daarna gewoon weer doodgaan.
  • Probleem verholpen waarbij het doel ‘5 feesten geven’ niet op de juiste manier meetelde waardoor het onmogelijk was om een feest te geven dat tegemoet kwam aan het ‘5 feesten geven’-doel. We hebben wat codes bij elkaar gegooid, met de betrokken partijen gebabbeld en verzekerd dat het nu weer mogelijk is om een feest te geven dat aan het ‘5 feesten geven’-doel voldoet.
  • Probleem verholpen waarbij werd voorkomen dat geesten als geldige doelwitten opdoken in sommige Simkiezer-dialogen zoals ‘Liefdesmail schrijven’ of ‘Spambericht met verzoek om geld sturen naar’.
  • Tieners kunnen nu liefdesmails naar andere tieners sturen.
  • Geestreparatie bevredigt nu de gril ‘Een voorwerp repareren’.
  • Er is een Locatie Muur Speaker aan de griezelzender toegevoegd in de debugcatalogus.
  • Probleem verholpen waarbij een Sim een werkende douche probeerde te repareren terwijl de kapotte douche zich op de tweede verdieping bevond.

Gebruikersinterface / tekst

  • Huishoudens beheren geeft niet langer lege huishoudens weer als Sims door ouderdom zijn overleden.
  • Onjuiste string bijgewerkt die resulteerde in ‘Een boek lezen in de bibliotheek’ in plaats van het juiste ‘Schrijfblokkade overwinnen’ van het schrijversdoel. Overigens wel grappig dat juist de tekst van dit doel een fout bevatte.

 

 

Patch 1.0.732.20 (1/10/2014)

Geesten patch informatiepagina
Officiële blog: Griezel er op los in De Sims 4 met Halloween

Oktober is aangebroken en daarom is het weer de hoogste tijd voor een nieuwe patch!  Allereerst willen we iedereen bedanken voor alle hulp die we vanuit de community gekregen hebben om onze problemen te identificeren en op te sporen. We horen graag wat je belevenissen zijn en kunnen daar vanalles van leren. We doen altijd ons best om van De Sims 4 de meest stabiele game ooit te maken. We zijn heel blij met jullie verhalen en al jullie hulp!  Er zijn allerlei nieuwe zaken en een paar verholpen problemen die we met jullie delen. Ben je benieuwd wat we met de game hebben gedaan? Laten we beginnen!

Nieuwe onderdelen
Spoken! Ze staan klaar om je game onveilig te maken, dus maak je Sims gerust een kopje kleiner! Nou ja, doe het alsjeblieft zo zachtaardig mogelijk. Of sluit ze gewoon een paar dagen op in een afgesloten kamer, zonder eten of drinken. Dat is één manier om je Sims het loodje te laten leggen, maar dat duurt wel een tijdje. Als je ongeduldig bent kun je ze daarom misschien beter in brand steken. O jee, dit begint helemaal niet goed. Hoe dan ook, als je een spook tegenkomt (ongeacht hoe de betreffende Sim overleden is; wij zullen je er niet verkeerd om aankijken), dan kun je gloednieuwe interacties gebruiken. Zo kunnen spoken andere Sims bangmaken, spullen repareren of ergens doorheen gaan. Ook zijn er nieuwe grillen en gedrag dat met al deze vrolijke, boze en onvoorspelbare spoken in de buurt samenhangt!

  • Als een Sim sterft, wordt hij of zij een niet-speelbaar spook.
  • Nodig het spook uit om zich bij jouw huishouden te voegen om er een volledig speelbaar personage van te maken binnen jouw huishouden!
  • Spoken kunnen relaties hebben, trouwen, O jaa! doen, een baan hebben, aan doelen werken, eigenschappen verdienen of gewoon hun eigen gang gaan!
  • Spoken hebben een unieke hiernamaals-ervaring, die afhangt van de manier waarop ze overleden zijn…
    • Sims die van de honger gestorven zijn, zullen in het hiernamaals proberen om hun honger te stillen.
    • Sims die vanwege uitputting of ouderdom overleden zijn, doen het liever lekker rustig aan in het hiernamaals.
    • Sims die tijdens een brand om het leven zijn gekomen, hebben een nieuwe interactie die ze kunnen gebruiken… Deze spoken kun je maar beter te vriend blijven.
    • Sims die op emotionele wijze gestorven zijn, kunnen hun emotie op andere Sims overdragen.
    • Sims die aan de gevolgen van een elektrocutie overleden zijn, kunnen wanneer ze boos zijn een unieke interactie gebruiken om elektronica kapot te maken.  Ook vinden ze het bijzonder vermakelijk om de sociale interactie met een handtriller uit te voeren.
    • Sims die door een Koeienplant zijn gedood, hebben kwaad in de zin of willen de plantenwereld juist bijstaan.  Ze kunnen planten laten sterven wanneer ze negatieve gevoelens hebben, maar positieve emoties stimuleren hen juist om planten te verzorgen.
  • Voorwerpen kunnen door spoken bezeten worden. Als dit het geval is, kan een spook een voorwerp zelfs repareren.
  • Spoken kunnen nieuwe interacties gebruiken. Zo kunnen ze Sims bangmaken, ergens doorheen gaan en over de dood praten.
  • Culinaire koks die niveau 10 bereikt hebben, kunnen een nieuw recept gebruiken: Ambrosia. Deze lekkernij kan gebruikt worden om een spook tot leven te wekken (of om het leven van een Sim te hernieuwen).
  • Er is een nieuwe bloem waarmee getuinierd kan worden: de Doodsbloem. Deze speciale bloem kan door een Sim gebruikt worden om zichzelf of een andere Sim te redden wanneer Magere Hein op de stoep staat!

Voordat je op spoken gaat jagen, kun je in ‘Creëer-een-Sim’ eerst wat geweldige kostuums aantrekken uit het Star Wars-universum! Wat dacht je bijvoorbeeld van een kinderspook dat als Yoga gekleed met een blij humeur vanaf het balkon neerkijkt op een jongvolwassene die zojuist een of andere geweldige missie heeft volbracht waardoor het universum niet meer in gevaar is?  Dat is toch zeker helemaal fantastisch?  Er staan kostuums voor Yoda, Leia, Luke Skywalker en Darth Vader voor je klaar in ‘Creëer-een-Sim’!

Nu er spoken voorbij komen in de game, zijn zelfs de kabouters niet veilig meer. ‘De Griezelig Griezelige Tuinkabouter’ maakt voortaan het onderdeel Bouwen onveilig, waar hij wacht op jou om hem in huis te halen!

Reparaties
We hebben een paar problemen geïdentificeerd die hardnekkig op te sporen waren. Verder hebben we wat tuning-fixes uitgevoerd, een paar nieuwe cheats toegevoegd en allerlei andere problemen verholpen! Dit zijn de details…

Cheats/onderdelen

  • We hebben een cheat toegevoegd om verborgen voorwerpen weer te geven, zoals vijvers, geluidsinstallaties met specifieke zenders (voor openbare locaties) en heel veel andere spullen. Open het cheatmenu ([CTRL]+[SHFIT]+[C]) en voer ‘bb.showhiddenobjects’ in.  Je kunt het paneel met de Bouwfilter gebruiken om Debug-voorwerpen te vinden in het keuzemenu met materialen.
  • 5 nieuwe oogkleuren!  Donkerblauw, donkerblauw/hazelnoot, grijsbruin/hazelnoot, olijfgroen/hazelnoot en paars!  Creëer-een-Sim en GA ERVOOR!
  • Je kunt een nieuwe griezelzender op je geluidsinstallaties vinden! De muziek is eng goed! Het gaat van BOEm, BOEm, BOEm. Het is grappiger als je de ‘m’ niet uitspreekt in de vorige zin.
  • Een nieuwe cheat voor ‘Creëer-een-Sim’ zorgt ervoor dat je de animatie van jouw Sim in het onderdeel ‘Creëer-een-Sim’ kunt versnellen en vertragen. Probeer de cheat uit door ‘casclockspeed [0-10]’ in het cheatvenster te typen.  0 is pauze, 10 is het tegenovergestelde!

Crashes / prestaties

  • Probleem verholpen waardoor de interactie ‘Een boek schrijven’ niet goed werd opgeslagen, waardoor het opslagbestand beschadigd raakte.
  • Wanneer je een kavel laadt en selecteert om met een Sim te spelen die niet op de kavel is, wordt vanaf nu de juiste Sim geladen.
  • Probleem verholpen waardoor de gebruikersinterface vergat dat een huishouden bestond en de speler niet toeliet tot Bouwen en Kopen.
    • Dit trad voornamelijk op wanneer een speler alle huishoudens in de buurt verwijderde, maar het kon ook om andere redenen optreden.
  • Probleem verholpen dat ervoor zorgde dat de game niet reageerde wanneer de gebruiker een incomplete openbare locatie probeerde te uploaden vanaf de eigen thuiskavel en vervolgens probeerde om Bouwen opnieuw te openen via het menu ‘Werelden beheren’ op de kavel.
    • De Sims uit het huishouden werden incorrect uit de wereld verwijderd, waardoor spelers niet in staat waren om verder te spelen.
  • Sommige omstandigheden in de game konden ervoor zorgen dat de product-ID verloren ging, wat tot een mogelijke crash leidde.  De crash is verholpen door het toevoegen van een ‘Null Guard’ (die vrolijk op wacht staat).
  • Probleem verholpen waarbij de acties die niet op de kavel plaatsvonden niet altijd beschikbaar waren na het laden van een bestaand opgeslagen bestand.
  • Sims die lezen of eten worden niet meer gereset na het veranderen van de muurhoogte in ruimtes die zich niet bij hen in de buurt bevinden.
  • Het verlagen van de fundering zal er niet meer voor zorgen dat kastjes in de huishoudinventaris worden geplaatst onder bepaalde omstandigheden.
  • Er is een probleem opgelost met een zwevende Sim dat af en toe optrad wanneer de betreffende Sim besloot dat het sneller was om ergens naartoe te ‘zweven’ dan een van de andere alternatieven.
  • Sims zullen vanaf nu de juiste route afleggen wanneer ze de interactie ‘Aan het Simsoniaanse Museum verkopen’ gebruiken in combinatie met een grote ruimtesteen.
  • De verversingsratio van De Sims 4 is nu gelijk aan die van Windows.

Beelden

  • ymBottom_PantsLoosePajamas en ymBottom_PantsLoosePajamasSatin waren samengevoegd tot één onderdeel in ‘Creëer-een-Sim’. Het zijn er nu 2.
  • Sommige combinaties van kapsels en hoofddeksels resulteerden in vreemde vormen op het hoofd van een Sim. De vormen zijn nu aangepast, zodat het probleem is verholpen.
  • yfBody_CocktailStrap_Red is nu een kleur die uitgekozen kan worden voor een pittig jurkje in ‘Creëer-een-Sim’.
  • De Indrukwekkende Megatrap heeft nu kleurvariaties die wel degelijk van elkaar verschillen.
  • De carrièrebeloning ‘Stapel Schildersdoeken’ zal niet meer verdwijnen wanneer ze langs een muur worden geplaatst en de muur omlaag wordt gehaald.
  • Grafische problemen verholpen met het markeren of van achteren bekijken van de ‘Kapitein Sjaak van de Compagnie’ Elegante Spiegel.
  • De grondplant ‘Kaasjeskruid – Vierkant’ wordt niet meer ondergronds geplaatst.
  • Het ‘Schuurkuur’ Bed zal geen bezeten kussen meer hebben wanneer een Sim in bed kruipt; er was een probleem met de details, waardoor het kussen rond leek te stuiteren wanneer een Sim erop lag te slapen.

Afstemming

  • Sims hebben meer schildervariaties op alle niveaus; Sims met een hoog niveau zullen ‘onder’ hun niveau schilderen om kans te maken op een schilderij van betere kwaliteit.
  • Sims kunnen nu tegelijkertijd naar muziek luisteren en schaken!
  • Bibliothecarissen kunnen nu ook jongvolwassen mannen of vrouwen zijn. Voorheen waren het altijd oudere vrouwen. Dat soort stereotypen zijn nooit een goed idee!
  • De interacties ‘Emotionele aura inschakelen’ en ‘Emotionele aura uitschakelen’ hebben nu aanwijzingen die beter uitleggen hoe ze werken.
  • De acties ‘Proberen te kalmeren’, ‘Hart luchten’, ‘Over problemen klagen’ en ‘In bad gaan’ zullen nu een oplossing bieden voor de gemoedstoestanden ‘Niet genoeg beweging’, ‘Games nodig!’, ‘Gespannen over conceptie’, ‘Muffe omgeving’ en ‘Opgesloten’, waar Sims last van kunnen hebben wanneer ze gespannen zijn.
  • Probleem verholpen waarbij Sims met een ver ontwikkelde kookvaardigheid gegarandeerd nooit brand zouden veroorzaken tijdens het koken. Het is waar dat onze Sims behoorlijk intelligent zijn, maar het is algemeen bekend dat zelfs de beste Sim per ongeluk zijn of haar luxe villa in lichterlaaie kan zetten.  Sims met kookniveau 3 of hoger kunnen nog steeds brand veroorzaken tijdens het koken, al is het wel een stuk minder waarschijnlijk.
  • Voor de laatste mijlpaal van het doel ‘Nerdbrein’ is het nog maar vereist dat een Sim 10 (in plaats van 15) boeken leest om de mijlpaal te voltooien.
  • ‘Geld verdienen met turking’ leverde binnen korte tijd flink wat Simdollars op. Dat was niet de bedoeling en daardoor is de opbrengst nu wat verlaagd.
  • Speelgoed waarvan aan wordt gegeven dat het de creativiteit van een kind verbetert, zal dat nu ook daadwerkelijk doen.
  • ‘Een jingle schrijven’ zal er vanaf nu voor zorgen dat jouw Sim daar ook daadwerkelijk geld mee kan verdienen. Er was een bug tijdens het schrijven van een jingle op de gitaar, waardoor Sims soms geen Simdollars ontvingen voor hun jingle.
  • De Sim die een serenade brengt, zal niet meer optimaal profiteren van de gevolgen van een serenade.  De Sim die een serenade ontvangt, zal nu ook een positieve gemoedstoestand krijgen door de serenade.
  • Prestaties en gemoedstoestanden die op tijd gebaseerd waren, werden niet altijd juist geregistreerd.  Er is een visueel probleem verholpen met de registratie. Ook werken de prestaties ‘Net pas begonnen’ en ‘Helemaal in de game’ nu naar behoren.
  • De verbeteringen ‘Stalen koelkast’ en ‘Versmaker’ op de koelkast waren te snel klaar. Nu duurt het iets langer voordat ze voltooid zijn.
  • Gymratten zullen hun hygiëne niet langer zien kelderen tijdens een ‘Gewichtloze training.’
  • Emotionele drankjes van de wetenschapstafel zullen nu positieve gemoedstoestanden opleveren, in plaats van alleen maar vervelende.
  • Zelfstandige Sims konden niet gedood worden door een Koeienplant, want op het moment van sterven verscheen er de interactie ‘Comfortabeler raken’ in de wachtrij, die een conflict veroorzaakte met de poging van de plant om de Sim op te eten. Daardoor werd de Sim gereset, waardoor deze niet overleed (jippie!).  Het spijt ons te moeten melden dat we het probleem hebben verholpen, want je Sims zullen nu weer op hun hoede moeten zijn voor de hongerige Koeienplant!
  • Intergalactische Groei Pods kunnen vanaf nu bewaterd en gewied worden; de pods hebben besloten dat het leven mooi is. Dat wordt dus bewateren en onkruid wieden geblazen!
  • Sims die hun rekeningen niet betaald hebben, zullen niet meer overal te maken krijgen met afgesloten water en elektriciteit; klaplopers kunnen gewoon van hun buren blijven profiteren.
  • Tijdens interacties die met vissen te maken hebben, zal de emotionele context in het keuzemenu nu correct worden weergegeven.
  • De zeldzaamheid van verzamelvoorwerpen zal nu van invloed zijn op de waarde.
  • Na het adopteren van een baby zullen de ouders de bijbehorende gemoedstoestand krijgen.
  • Sims met bedorven voedsel in hun inventaris zullen niet meer de mogelijkheid zien om bedorven voedsel via de bar weg te gooien. Dat was een beetje raar.
  • Sims konden voorheen dode Koeienplanten voeren. Het is interessant en ietwat vreemd, maar het had verder geen gevolgen.  Daarom hebben de we deze interactie verwijderd.
  • Het opgraven van stenen verbetert de sportieve vaardigheid niet meer.
  • Probleem opgelost waardoor rekeningen per ongeluk werden opgeteld bij het berekenen van de waarde van het huishouden.
  • We hebben een vervelend probleem verholpen, waardoor Sims al stierven na slechts één keer geëlektrocuteerd te zijn. Dat was voor ons een flinke schok. Onze haren gingen recht overeind staat van dit probleem.  We hebben de schokkende bug verholpen en de boel flink gestroomlijnd.
  • De ruimte die als ‘Commerciële Keuken’ ingericht is, wordt nu ontgrendeld wanneer de gebruiker niveau 10 van de culinaire carrière bereikt binnen de culinaire kooktak.
  • Tuinplanten zullen hun emoties niet meer op Sims in de buurt overdragen. Ze hebben hulp gekregen en kunnen nu hun emoties lekker opkroppen… heel diep vanbinnen.
  • De interacties ‘Repareren’ en ‘Verbeteren’ zullen de emotionele context nu op de juiste wijze weergeven in het keuzemenu wanneer jouw Sim geconcentreerd is.
  • We willen de community bedanken voor het opsporen van twee problemen waardoor kinderen per ongeluk de emotie ‘Flirterig’ konden ondervinden. We hebben beide gevallen waarin dit voorkwam verholpen.
    • Kinderen die hun sociale vaardigheid hadden geoptimaliseerd, waren per ongeluk in staat om met zichzelf te flirten in de spiegel.
    • Gestoorde kinderen vol zelfvertrouwen waren per ongeluk in staat om met zichzelf te flirten in de spiegel.
  • De romantische filter is niet meer beschikbaar voor kinderen die op reis zijn (er verscheen nooit iemand in de lijst, maar het was vreemd dat deze filter beschikbaar was).
  • Openbare locaties die via ‘Werelden beheren’ omgezet waren naar woonkavels, zullen niet meer voorkomen dat je vanaf het begin van de actie een nieuw huishouden aan de kavel kunt toevoegen zolang de waarde van de kavel hoger is dan het beginkapitaal van het nieuwe huishouden.
    • Je zult nog steeds niet in staat zijn om de familie naar de kavel te halen als ze niet genoeg geld hebben, maar je kunt nu wel op deze manier een nieuw huishouden creëren.

Gebruikersinterface

  • Tijdnotaties in de galerie zullen jouw laatste activiteit niet langer foutief aanduiden als ‘meer dan een maand geleden’ wanneer het minder dan dat is.
  • Door op onderdelen in de galerie te reageren met het leesteken ‘<‘ zal de tekst na het leesteken niet meer verdwijnen.
  • Hoofddoelen van evenementen worden nu geïllustreerd door tips waarin staat hoe de doelen vervuld kunnen worden.
  • Probleem verholpen met contextmenu’s op de buurtkaart, die in sommige ondersteunde resoluties buiten het beeld vielen.
  • Probleem verholpen met het filterpaneel in Bouwen, dat soms verborgen werd bij het uitvoeren van een open zoekfunctie.


 

 

Patch 1.0.728.0 (25/9/2014)

Verholpen bugs / problemen:

  • Problemen verholpen die verbonden waren aan foutcodes 102 en 122. Probleem verholpen dat ervoor zorgde dat een automatisch opgeslagen spel niet rechtstreeks vanuit het menu ‘Laden’ geladen kon worden.
  • Bepaalde situaties met verdwijnende Sims verholpen.

Wist je dat?

  • Je kunt jouw cameravoorkeur veranderen in het menu ‘Opties’ en daar de camera-instellingen voor De Sims 3 selecteren. Met [Ctrl] + [Shift] + [Tab] kun je ook wisselen tussen de camera-instellingen van De Sims 4 en De Sims 3.

 

 

Patch 1.0.677.20 (9/9/2014)

Nieuwe toevoegingen
  • Nieuw decoratief voorwerp! De Klimmende Kabouter heeft een lange trip achter de rug; van zijn verborgen grot in de Tropen tot jouw game in De Sims 4.  Hij staat te popelen om kennis met je te maken in Bouwen en kijkt ernaar uit om het in jouw tuin op te nemen tegen eventuele stilstaande flamingo’s!
    • Zoek hem op in Bouwen door op Buiten of Decoraties te sorteren, of voer ‘Kabouter’ in het zoekvak in.
  • Je kunt nu markeringen van Sims en voorwerpen aan- of uitzetten door ‘hovereffects’ aan of uit te zetten via het cheatmenu (hiermee verdwijnt de witte rand rond een Sim of voorwerp wanneer je er met de muis overheen beweegt om een interactie uit te voeren).  Verder kun je ‘-nohovereffects’ toevoegen aan de ‘Command Line Arguments’:  Zo voeg je het argument toe:
    • Open Origin, klik met de rechtermuisknop op de virtuele hoes van De Sims 4, selecteer ‘Eigenschappen van de game weergeven’, klik op ‘Eigenschappen van de game’, voer ‘-nohovereffects’ in in het tekstvlak en klik op ‘Toepassen’.
Verholpen bugs / problemen:
  • Probleem opgelost met enkele galeriedownloads die ervoor zorgden dat de game bleef hangen.
  • Verschillende bugs verholpen die leidden tot verkeerde relatiestatussen tussen Sims.
    • Spelers die de cheat ‘cas.fulleditmode’ gebruiken om terug te gaan en de Sims die ze gecreëerd hebben aan te passen, moeten er rekening mee houden dat met deze cheat nog steeds handmatig ongeldige relaties ingesteld kunnen worden. Wees voorzichtig wanneer je relaties aanpast met behulp van deze cheat.
  • De automatische filterfunctie die voor uploads naar de galerie gebruikt wordt, blokkeerde per abuis woorden als ‘homo’, ‘homoseksueel’ of ‘homo sapiens’. Dit is nu verholpen, waardoor deze termen niet meer geblokkeerd of voorkomen worden.
  • Crash verholpen die ervoor zorgde dat een blok zonder muren als ruimte werd opgeslagen.

 

 

Patch 1.0.671.10 (5/9/2014)

Verholpen bugs / problemen:
  • Het is ons opgevallen dat sommige van onze schattige en guitige baby’s moeite hadden om zich uit te drukken zonder er… tja… vervormd uit te zien.  Er was een probleem met enkele geïntegreerde chipsets, die ervoor zorgden dat die arme baby’tjes er soms wel heel erg “uniek” uitzagen. We hebben het probleem verholpen en iedereen weer in vorm gekneed. Bedankt voor het benoemen en opsporen van dit probleem.

 

 

Patch 1.0.625.10 (2/9/2014)

Ernstige problemen / crashes:

  • Er is een crash in Bouwen verholpen, die ervoor zorgde dat hekken ten onrechte voor ruimtes werden aangezien.
  • Er is een crash in ‘Creëer-een-Sim’ verholpen die op kon treden nadat je jouw computer vergrendeld en weer ontgrendeld had.

Verholpen bugs / problemen:

  • Probleem verholpen dat optrad met het ‘Stralend Mannenpak’, ‘Glitter en buikspieren’, ”Ga Je Schamen’ Sombrero’ en de ‘Vlammende Tikibar’, waarbij de ontgrendelde status niet bewaard bleef na het opnieuw laden.
  • Verschillende problemen verholpen met Sims die met Magere Hein probeerden te daten, waardoor de game vastliep. Magere Hein heeft nog steeds oog voor je Sim, maar hij heeft het gewoonweg te druk om iedere smoorverliefde Sim aandacht te kunnen geven.
  • Verschillende problemen verholpen met baby’s die per ongeluk in de slaapstand in de Huishoudinventaris terecht kwamen, wat tot verschillende problemen leidde:
    • Het is nu mogelijk om Bouwen af te sluiten wanneer je niet op je thuiskavel bent, indien een baby per ongeluk in de inventaris van de thuiskavel terecht is gekomen.
    • De game blijft niet meer hangen als je probeert om een huishouden met een baby op de kavel en in de huishoudinventaris probeert te splitsen.
    • Het splitsen en samenvoegen van huishoudens resulteert niet langer in onspeelbare huishoudens vanwege baby’s die in huishoudinventarissen terecht komen.
    • Baby’s blijven niet meer vastzitten in de huishoudinventaris indien alle andere Sims in het huishouden overlijden.
    • Baby’s worden niet langer vermenigvuldigd wanneer ze in de huishoudinventaris worden achtergelaten terwijl de kavel via ‘Werelden beheren’ bewerkt wordt.
  • Probleem verholpen waarbij huishoudens in de galerie, die met een ander huishouden samengevoegd zijn, ervoor zorgden dat je het onderdeel Leven niet kon laden.
  • Als je een nieuwe Sim aan een huishouden waarmee je gespeeld hebt toevoegt via ‘Creëer-een-Sim’, dat je via ‘Werelden beheren’ hebt geopend, kun je nu wel zijn of haar gezicht en lichaam aanpassen.
  • Van kavels met voorwerpen op schaal (door middel van de cheat shift + [,]) die met de galerie gedeeld worden, zal het uitvergrote formaat nu bewaard blijven, zodat andere spelers daar ook van kunnen genieten.
Problemen met de galerie:
  • Probleem verholpen waarbij de game bleef hangen wanneer je probeerde om een kavel naar je bibliotheek op te slaan.

 

 

Bron: De Sims 4 Patch opmerkingen op help.ea.com.