De Sims 3 Film Accessoires Review

Met De Sims 3 Film Accessoires kan je jouw spel omtoveren tot een filmset. In dit nieuwe pakket zijn er voorwerpen, kleding en kapsels met drie verschillende thema’s toegevoegd: superhelden en superschurken, western en een griezelig thema.

De Sims 3 Film Accessoires laadscherm
Als we De Sims 3 opstarten worden we zoals altijd weer verwelkomd door een splinternieuw laadscherm. Het laadscherm van De Sims 3 Film Accessoires is totaal anders dan wat wij gewend zijn. Wij vinden dit laadscherm erg leuk, maar het is natuurlijk erg persoonlijk of je het leuk vindt of niet. En natuurlijk draait het meer om de inhoud van het spel dan hoe het laadscherm eruit ziet.

Allereerst nemen we eens een kijkje bij de nieuwe voorwerpen voor de koopmodus. Je ziet de drie thema’s goed terug komen in alle voorwerpen. Er zijn ook drie ‘filmdoeken’ toegevoegd voor de verschillende thema’s.

Superhelden en superschurken
Het eerste wat opvalt bij dit thema is de nieuwe douche in de vorm van een telefooncabine. We vonden dit erg leuk bedacht en er ook mooi uit zien. Verder zijn er twee nieuwe tafels: eentje voor de superhelden en eentje voor de superschurken. De tafel voor de superschurken heeft een aantal lampjes die in de leefmodus op verschillende plaatsen op de kaart oplichten zodat je kan doen alsof je Sims beramen om ergens een misdaad te plegen. Dit kan je ook zien in onze video van De Sims 3 Film accessoires die onderaan deze pagina staat. Verder is er een nieuwe stoel die er in vier verschillende stijlen is. Niet alleen de kleuren zijn anders, maar op de achterkant van de stoel zie je ook het symbool van (kwaadaardige) freezerbunny en (kwaadaardige) lama. We vonden het persoonlijk een erg grappig detail.

Bij dit thema zitten er verder ook nog een kledingkast, de zwevende metalen hand van Maxisman, een nieuwe auto en motor, en nog een aantal decoraties. Het grote laserapparaat is trouwens verlichting/decoratie. Je kan dus hiermee niet echte laserstralen afschieten. Maar afgezien van Luxe accessoires zitten er bij accessoirespakketten geen nieuwe mogelijkheden of nieuwe interacties, dus dat is ook niet zo verwonderlijk.

Wilde westen
Ook voor het wilde westen thema zijn er natuurlijk de nodige dingen toegevoegd. Natuurlijk kan een echte westerndeur niet ontbreken. Verder krijg je onder meer een bar met bijbehorende barkruk, een schommelstoel, een luxe bed en een kledingkast met spiegel. Hiermee kunnen je Sims zich dus omkleden of een andere outfit plannen en ze kunnen doordat er ook een spiegel aanwezig is ook een ander kapsel nemen of zich opdirken. Erg praktisch dus! Bovendien kan je op deze kledingkast een aantal kleine decoraties zetten.

Een ander leuk voorwerp is de ‘alles-in-één badkamer’ in westernstijl. Hier kunnen je Sims zowel de behoefte blaas als hygiëne vervullen. Dat is dus niet alleen handig, maar het staat ook erg leuk buiten als je voor een wilde westen sfeer gaat en daarnaast zou het waarschijnlijk ook goed passen bij een meer ouderwetse omgeving.

Griezelig
Bij het griezelige thema zitten onder meer een nieuwe boekenkast, twee deuren, een open haard en een aantal meubels. Ook deze voorwerpen zien er leuk uit en passen goed bij het thema.

Nieuwe items in Creëer-een-Sim

Voor de vrouwen zijn er weer de nodige nieuwe dingen bijgekomen in Creëer-een-Sim. Zo zijn er een aantal nieuwe kapsels en mooie jurken. EA heeft aangegeven dat deze nieuwe items zeg maar onder een aparte categorie vallen waardoor andere bewoners in de stad van je Sims niet zo maar in deze outfits zullen lopen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat bijvoorbeeld je halve stad overspoeld zal worden door superhelden en superschurken.

Ook voor de mannen zijn er nieuwe dingen in De Sims 3 Film Accessoires. Het aantal kapsels valt jammer genoeg wat tegen, maar er zijn wel een aantal superhelden en superschurken kostuums. Bovendien is er – geïnspireerd door de musical The Rocky Horror Show – ook lingerie voor mannen die ze als dagelijkse outfit kunnen dragen.

Voor de kinderen zijn er ook een aantal nieuwe dingen. De jongens en de meisjes krijgen één griezelige outfit en daarnaast ook een superhelden pakje. We hadden graag wat meer gezien voor de kinderen, maar het is natuurlijk beter dan niets.

Muziek
In de De Sims 3 Film Accessoires zijn er drie nieuwe muziekkanalen toegevoegd: griezelig, legendarisch en wilde westen. Elk met hun eigen nieuwe nummers zoals je hierboven kunt zien. De meeste nummers zijn vooral bedoeld om als achtergrondmuziek te gebruiken om een bepaalde sfeer te creëren. Bijvoorbeeld om een griezelige situatie te creëren of om te laten zien dat de superhelden zich klaar maken voor de strijd. Veel van deze deuntjes zal je dan ook niet gaan beluisteren via de stereo tijdens het spelen, maar ze zijn daarentegen wel erg geschikt als sfeermakers voor bijvoorbeeld het maken van video’s in het spel. Een aantal van deze nieuwe nummers kan je horen in onze video van De Sims 3 Film accessoires die onderaan deze pagina staat.

Conclusie

Als je altijd al wilde spelen met superhelden en superschurken of helemaal weg bent van het horror of wilde westen thema dan is De Sims 3 Film Accessoires misschien wat voor je. Er zitten een aantal leuke voorwerpen bij. Zo vonden wij bijvoorbeeld de nieuwe ‘alles-in-één badkamer’ in westernstijl erg leuk bedacht. Dit staat erg leuk buiten als je voor een wilde westen sfeer gaat, maar misschien ook als je een ouderwetse omgeving probeert te maken. Ook de douche in de vorm van een telefoonhokje is erg goed gevonden. Er zijn verder een aantal leuke nieuwe voorwerpen, kledingstukken en kapsels toegevoegd die goed aansluiten bij de verschillende thema’s. De Sims 3 Film accessoires is dan ook vooral geschikt voor de verhalenvertellers en filmmakers of voor spelers die graag met een thema spelen of eens iets anders willen.