Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
Sinds de update van vandaag kan je de nieuwe ontdekkingsmissie Mooie plantenpotjes starten. Deze missie start automatisch als je de bouw van de roltrap naar de tweede verdieping in Winkelcentrum Zonsondergang hebt afgerond.

Afbeelding

Op de tweede verdieping kun je het volgende ontgrendelen:
- De missie 'Mooie Plantenpotjes'
- Meer dan 500 extra kledingstukken, make-up en kapsels!
- De hobby's Modejager en Visagist
- Speelcentrum Woppie, een Bioscoop, een Skydivecentrum en meer!


Beloningen
- Volbreng deze missie om de deuren van Speelcentrum Woppie te openen. Hier kunnen Simgezinnen fijn wat tijd met de kleintjes doorbrengen!
- Bonus: Zorg dat je deze missie binnen de tijd afrondt om een Wip te verdienen waarmee je thuis heerlijk kunt spelen!


Mooie plantenpotjes Walkthrough
1. Stuur een Sim naar de tweede verdieping van het winkelcentrum.

Afbeelding
2. Lees de poster (1 minuut).

Afbeelding
3. Onderzoek een winkel (2 seconden).
4. Vraag plant om ergens anders heen te gaan (5 minuten).
5. Ga hamburgers grillen in het park (20 minuten).
6. Voer hamburgers aan de plant (6 uren en 30 minuten).
7. Ruim de troep van de plant op (5 uren en 30 minuten + 1 uur en 30 minuten + 30 minuten).
8. Sim-mode bellen (24 minuten ***, 27 minuten **, 30 minuten *).
9. Ga terug naar de plant.
10. Tegen plant schreeuwen (5 minuten).
11. Dichterbij plant komen (12 uren en 30 minuten).
12. Zoek naar een Teleportafstandsbediening op de computer (19 uren ***, 21 uren en 30 minuten **, 1 dag *).
13. Bouw een Teleportafstandsbediening (klik op een TV, 20 seconden).
14. Teleporteer plant (8 seconden).
15. Naar het park gaan.

Afbeelding
16. Teleporteer plant naar de beste plek (12 uren en 15 minuten). Zoek in het park naar plekken die met een 'X' zijn aangegeven. Tik op een plek die zowel aarde als water heeft en laat een Sim 'Proberen te teleporteren'. Dit is de plek vlakbij de eendenvijver (zie screen). Let op: de andere plekken werken niet!
17. Bouw de eerste winkel (vereisten: 1 uur en § 10.000).
18. Iets passen. Je hoeft bij deze opdracht niet per se iets te kopen.
19. Selfies maken (5 uren en 30 minuten). Tik op je geselecteerde Sim om een selfie te maken en naar Sim-mode te sturen.
20. E-mailen modefoto's (19 uren ***, 21 uren en 30 minuten **, 1 dag *).
21. Stuur twee Sims naar het park.
22. Begin aan fotosessie (12 uren en 30 minuten). Tik op de Simetende Plant om een Sim op de fotograaf te laten wachten en tik dan nog een keer om een tweede Sim de fotosessie te beginnen.
23. Foto maken. Zorg dat je een Sim en de Simetende Plant in beeld krijgt en maak een foto door op het icoontje van de camera te tikken in de hoek van je scherm.
24. Omhels plant (1 dag).
25. Neem afscheid van de Simetende Plant (10 minuten).


*** Bij voorwerpen met drie sterren. Interacties duren langer bij voorwerpen met minder sterren.

Advertentie

Met drie sterren geef ik aan dat ik een voorwerp heb gebruikt met drie sterren voor die opdracht. Die acties duren langer bij voorwerpen met minder sterren. Vroeger schreef ik dat helemaal uit, maar deze notatie leek mij makkelijker zodat de walkthrough hopelijk wat leesbaarder is en niet telkens bij elke opdracht hetzelfde herhaald hoeft te worden. Ik heb nu onderaan de walkthrough gezet waar de sterren voor staan en ik heb ook de tijden voor voorwerpen met minder sterren toegevoegd. Ik hoop dat het nu duidelijker is. :)
Wat is de beste plek in het park om de plant naar toe te teleporteren?

Ik heb nu al (meer dan) een dag verspeeld door 2x op dezelfde plek te klikken :roll: om vervolgens na 12u erachter te komen dat het antwoord fout is en te denken: Shit!? Doe ik iets fout, of is 't 'n fout in het spel?
Ik zie ook nu net pas die andere kruizen... ghehe, goeiemorgen!
Dag allemaal !
Net als Mmlou ben ik aan de fotosessie toe, maar vind geen Simetende plant in het park !
Wat te doen ? De plaats waar deze zou moeten staan is leeg. Maar ik heb het teleporteren en de selfies en zo al wel doorlopen: ik ben dus al een aantal stappen verder en heb nu de Simetende plant nodig. Maar waar ? En hoe ?? :(
Bij mij stond voor de fotosessie de Simetende plant op de plek waar hij was geteleporteerd (bij de eendenvijver). Raar dat dat bij jullie niet zo is. Hebben jullie al eens geprobeerd om het park te verlaten en opnieuw te kijken? Als dat ook niet helpt dan kunnen jullie het beste contact opnemen met EA of Firemonkeys. Misschien weten zij een oplossing voor dit probleem.