Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Ik heb ook nog een tip :D

Ik laat mijn sims voral koken en dan die kaas en tomaat op toast. Dit duurt namelijk maar 1 min en als je zo 10 sims dit tergelijk laat doen heb je zo LP en je krijgt sneller geld. Ik probeer elke dag 40 LP te sparen zodat ik in de avond 20 sims 24-karaats wortels kan laten planten. zo krijg je al snel 66.000 per dag! en als je dat 30 sims laat doen 99.000!

Advertentie

Dat is inderdaad een behoorlijk bedrag. :mrgreen:

Ik ben sinds een tijdje ook overgestapt van de duiken hobby naar de koken hobby voor het verzamelen van LP. Het is wel veel sneller dan duiken, maar je moet er wel constant bij blijven. En ik vind het zo irritant dat je een Sim telkens al die borden moet laten opruimen. Een aantal stapels borden hebben gaten in mijn vloer geboord. :P Dan moeten ze heel vaak die plek opruimen voordat de vloer weer normaal wordt. Maar afgezien van dat is het een goede manier om LP te verzamelen. Ik denk dat je met 10 Sims makkelijk meer dan 30 LP in een uur kan verzamelen.
Heb een kleine tip. Koop zo veel mogelijk de gratis productkennis die tijdelijk gratis zijn zo als de oral-B wastafel. Want het kan later veel geld waard zijn met de verkoop. Kijk maar naar paar maandjes terug met de stero wat toen tijdelijk gratis was ik had er toen 800 gekocht en enkele dagen later. Waren ze 300 per stuk waard dus 800 x 300 dat is dus een mooi prijsje. Dus wie weet wat met die oral B wastafel word
Dat is inderdaad ook een goede tip. Die was geloof ik al eens eerder in dit topic gemeld. Ik heb 'm nu in ieder geval in het eerste bericht gezet.

Ik weet alleen niet zeker of deze tip ook werkt bij reclamevoorwerpen zoals die Philips wastafel die nu gratis is. De stereo is namelijk normaal verkrijgbaar in het spel, maar de 'reclamevoorwerpen' verdwijnen na de actieperiode uit de woonwinkel. Ik kan mij eigenlijk niet meer zo herinneren of deze voorwerpen in het verleden geld opleverden nadat de actie voorbij was. Ik merk in ieder geval nu dat ik die Dove wastafels van een eerdere actie niet meer kan oppakken. Dus kan het momenteel ook niet controleren of ze geld opleveren.
Nik22 schreef:Koop zo veel mogelijk de gratis productkennis die tijdelijk gratis zijn zo als de oral-B wastafel. Want het kan later veel geld waard zijn met de verkoop.
Weet je ook wat dit met je stadswaarde doet?

Ik heb ooit door een bug een zeer goed gevulde inventaris gekregen. Van de ene op de andere dag was alles dat in mijn inventaris stond verveelvoudigd. Zo had ik bijvoorbeeld ineens 4500 wereldbollen.

Ik ben toen alles in mijn inventaris gaan verkopen (4500 x $ 1000 ... dat was best lekker en dat is alleen maar het voorbeeld, want ik had nog veel meer jn mijn inventaris). Dit geld gebruikte ik o.a. om geweldige huizen te bouwen. Echter, elke keer dat ik een wereldbol verkocht voor $ 1000, liep ook mijn stadwaarde met $ 1000 terug, met als gevolg dat mijn dagelijkse beloning steeds lager werd.

Door $ 1000 te investeren in mijn stad, nam mijn stadwaarde niet met $ 1000 toe, maar om die $ 1000 te krijgen met de verkoop van de wereldbol, nam mijn stadswaarde wel met $ 1000 af. Op de langere termijn, verdwijnt de winst dus, omdat je dagelijkse beloning steeds lager wordt.
@Mracel
Wel jammer dat het zoveel van je stadswaarde kostte. Dan is het het inderdaad niet echt waard.

Als voorwerpen namelijk tijdelijk gratis zijn, dan tellen ze niet mee voor je stadswaarde (anders zou je makkelijk je stadswaarde kunnen verhogen). Maar ik dacht dat je stadswaarde ook niet daalt als je na afloop van de actie besluit het voorwerp te verkopen. Maar het kan inderdaad geen kwaad om dit voor de zekerheid te controleren voordat je tientallen voorwerpen gaat verkopen.

Update: ik heb het net gecontroleerd aangezien ik nog een aantal voorwerpen in inventaris had staan die ik eerder gratis had gekocht. Het gaat wel van de stadswaarde af als je dit verkoopt. Op het moment dat je een tijdelijk gratis voorwerp aanschaft krijg je echter geen hogere stadswaarde. Hierdoor gaat je stadswaarde achteruit als je tijdelijk gratis voorwerpen later weer verkoopt.
Sommige mensen hebben een 'petfarm' waar je heel makkelijk geld en LP's kunt verdienen. Op Facebook kun je bijvoorbeeld Sarah Petfarm toevoegen, zij heeft 165 robotkatten. Elke kat graaft per keer tussen de 8 en 150 simdollars op of een LP.

Dankzij haar heb ik nu zo'n 500 lp's verdiend binnen een paar dagen, door elke dag een tijdje in haar petfarm rond te brengen, bijvoorbeeld tijdens het tv kijken. Ik heb niet precies bijgehouden hoe snel het gaat, maar ik denk ongeveer 10 LP en 10000 simdollars per tien minuten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16