Het is momenteel 19 Mei 2013, 22:51

ATI Radeon HD 4300/4500 Series (opgelost)

Hier kan je terecht voor al je Sims 3 problemen of vragen die te maken hebben met computers en laptops.
  • Auteur
  • Bericht
Gebruikers-avatar

Libby

Nieuw Lid

ATI Radeon HD 4300/4500 Series (opgelost)

Bericht28 Dec 2011, 17:26

He Nefje,

Ik hoop dat je me ergens mee kan helpen.

Ik heb mijn drivers upgedate: ATI Readeon HD 4350.

Het eerste wat ik deed was AMD Auto detect. Deze gaf inderdaad aan dat er een update voor mijn drivers was. Aangezien het mij niet duidelijk was of deze auto detect bij installatie van de update, de oude drivers verwijderd (wat wordt aanbevolen bij AMD) heb ik dit proces afgebroken en heb ik zelf de drivers gezocht. Ik heb de gegevens ingevuld en de update op mijn pc opgeslagen. Ik vond dezelfde update als de auto detect wat voor mij een prettige bevestiging was dat ik de goede info had opgegeven en de goede updates te pakken had. Vervolgens heb ik via de Windows configuratie ATi CCCC verwijderd met al de ATI componenten, pc herstart en heb ik de update uitgevoerd als administrator.

Vervolgens bij apparaatbeheer gecheckt of het apparaat (beeldschermadapters) goed werkt. Dit bleek het geval. Waar ik nu over in de war ben is dat de adapter nu ineens de volgende naam heeft: ATI Radeon HD 4300/4500 Series ipv hoe het eerder heette namelijk ATI Radeon HD 4350. Volgens mij heb ik toch echt de goede update uitgevoerd, ik heb gegoogelt om te achterhalen of AMD de 4300 en 4500 series nu op een bepaalde manier heeft samengevoegd aangezien ze beide bij de HD 4XXX series horen. De zoekresultaten, maakte het voor mij alleen maar verwarrender. Ik kwam wel iets tegen waarmee ik kan checken of de pc gezond is maar ik ben altijd voorzichtig met dit soort progjes aangezien ze altijd activeX besturingselementen (of hoe dat ook heet) willen installeren, dus ik heb dit progje maar niet geinstalleerd. Daarbij nestelen veel van dit soort progjes zich heel diep in je systeem. Ik heb ooit zo'n progje verwijderd en Revo Uninstaller vond na de deinstallatie nog erg veel info wat de uninstall toepassing van dat progje niet verwijderd had. Dus echt een fan ben ik niet.

Weet jij hier iets van? Hoe kan ik checken of ik inderdaad de goede drivers te pakken heb en waarom heet dat nu anders?
Voor de gemiddelde leek lijkt het namelijk alsof ik nu een andere driver heb. Het logboek na installatie gaf in ieder geval aan de de installatie geslaagd is. Misschien is die PC wizard iets maar dat heb ik ooit geïnstalleerd en daar begrijp ik eigenlijk niet zoveel van en ik had ook niet zoveel zin om dat allemaal uit te zoeken.

Dank je wel

Libby
(SimLibby)

EDIT:
Ik denk dat ik systeemherstel inschakel. Het bleek dat de winows prestatie index opnieuw berekent moest worden omdat er nieuwe hardware was gevonden. De eerste leer kreeg ik een melding dat het niet lukte, de tweede keer sloot mijn PC zich af. Na het herstarten was de detail van het probleem: blue screen. Naar oplosssingen gezocht en dit waren de details:

Afbeelding

Dus volgens mij is de update helemaal niet de goede. Ik krijg een punthoofd van al die updates. Je moet al een computerkenner zijn om de pc te kunnen managen op basisniveau.

EDIT: systeemherstel teruggezet. Ik snap er niets van, volgens mij had ik wel de goede driver update te pakken. Maar ik heb nog nooit een blue screen foutmelding en videohardwarefout dus kennelijk was die update toch niet geschikt. En dat snap ik dus niet, hoe kan de geschikte update dus toch ongeschikt zijn. Dus alles maar teruggezet.
Laatst gewijzigd door Libby op 30 Dec 2011, 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikers-avatar

Nefje

Beheerder

Re: ATI Radeon HD 4300/4500 Series

Bericht28 Dec 2011, 20:36

Hey Libby,

Leuk dat je ook ons forum gevonden hebt. Alleen is het wat minder leuk dat je problemen ondervindt. :(
Over de naam van de drivers: Windows heeft wel vaker de neiging om de serie te noemen en niet de specifieke videokaart. Dit heeft mij overigens in het verleden ook wel eens verward, aangezien veel mensen uitgaan van deze informatie en dan gaan denken dat ze bijvoorbeeld een ATI Radeon HD 4800 hebben en EA Games vervolgens aangeeft dat deze videokaart niet ondersteund wordt (wat overigens niet waar is).

ATI/AMD gebruikt overigens ook wel eens de overkoepelende serienaam zoals je bijvoorbeeld hier kunt zien. Grafische drivers zijn vaak voor meerdere videokaarten geschikt. Zo kan het bijvoorbeeld zo zijn dat de drivers voor jouw videokaart ook geschikt zijn voor de 4500 serie. Ik heb in ieder geval wel vaker tegengekomen dat Windows het wel vaker heeft "ATI Radeon HD 4300/4500 Series". Het lijkt mij gewoon een overkoepelende term (of misschien een foutieve term van Windows) en geen sterke aanwijzing dat je de verkeerde drivers hebt geïnstalleerd. Ik vraag mij ook af in hoeverre dit mogelijk is of een probleem kan vormen. Als het de verkeerde software is, dan lijkt het mij dat de videokaart er niets mee kan en vervolgens gebruik zal maken van de oude drivers.

Het is al vele jaren geleden dat ik een ATI videokaart had, maar ik geloof dat je in het ATI CCC alle informatie over je videokaart en waarschijnlijk ook de drivers kunt vinden. Als je die al verwijderd hebt en niet meer wilt installeren, dan lijkt mij een programma als PC Wizard 2010 inderdaad de makkelijkste optie.

Voorbeeld:
Afbeelding
(stuurprogramma is een ander woord voor driver)

Bovenstaande videokaart heeft driverversie 197.45 (bij GeForce is het natuurlijk iets anders dan bij Radeon). Als de driverversie die jij zojuist hebt geïnstalleerd te zien is, dan is het blijkbaar een geschikte driver voor de videokaart (anders zou het niet herkend worden neem ik aan). Zo niet, dan zijn de grafische drivers niet succesvol bijgewerkt.
Als Windows de drivers anders noemt dan het ATI CCC, de ATI/AMD website of PC Wizard, dan zou ik me daar gewoon niets van aantrekken.

@ Systeemherstel en foutmelding
Het lijkt erop dat je systeem wat van slag is nu je systeemherstel hebt gedaan. De grafische drivers opnieuw installeren zal het probleem als het goed is moeten verhelpen. Ik weet niet of je een 'back-up' hebt gemaakt van je oude videokaartdrivers, maar anders kan je beter bijwerken naar de meest recente versie.
Als er dan weer "ATI Radeon HD 4300/4500 Series" staat, dan lijkt me dit gewoon de juiste benaming. Ik weet niet precies hoe je de vorige keer de drivers hebt bijgewerkt, maar als je zoekt via de officiële site dan is de 4300 serie apart genoemd. Als je die hebt geselecteerd, dan lijkt het mij dat je dan ook de juiste drivers krijgt. Ze noemen het alleen iets anders.

EDIT: Ik begrijp dat nu alles in orde is?
Het kan inderdaad soms verwarrend zijn. De ene keer gaat alles probleemloos en een andere keer heb je wat pech.
Misschien dat het te maken had met de oude drivers. Meestal levert dat geen problemen op als je niet overstapt naar een andere videokaart, maar soms is het aan te raden de oude drivers eerst te deïnstalleren voordat je de nieuwe drivers installeert.
Afbeelding
Gebruikers-avatar

Libby

Nieuw Lid

Bericht29 Dec 2011, 01:29

He Nefje,

Bedankt voor je reactie.

Alles is volgens mij nu in orde. Ik heb de pc teruggezet via systeemherstel naar een tijd ver voordat ik de drivers ging updaten. Ik heb alles gedownload van de officiele AMD site. Al de help videos gekeken. De video met het hoofdstuk "Uninstall old drivers" demonstreerde het verwijderen van het ATI CCC via de Windows configuratie en dat heb ik gedaan. Ik heb niet zelf de 4300 series opgezocht. Ik heb de vragen beantwoord die gesteld worden. Mijn antwoorden: Desktop Graphics, Radeon HD Series, Radeon HD 4XXX Series PCIe, Windows 7 32 bit. Vervolgens heb ik de package gedownload.
(Package Includes: Display Driver, OpenCL Driver, AMD Integrated Driver, Catalyst Control Center (English Language Only) For the 32 bit version of Windows Vista and Windows 7)

Toen een herstelpunt gemaakt. ATI CCC verwijderd met al de ATI componenten precies zoals de help video demonstreerde en toen de setup van de packages uitgevoerd als administrator. Misschien moet ik de losse onderdelen downloaden. Ik vind het ook vreemd dat deze CCC alleen Engels is terwijl er een losse CCC download is met wel een dutch versie. Ik heb zelfs nog even gesimt en dat leek allemaal te gaan. De foutmelding en blue screen kreeg ik pas toen ik de windows index berekende.

Het zit me toch niet lekker, ik heb mensen wel vaker geadviseerd drivers up te daten terwijl ik het zelden zelf heb gedaan. Vandaar dat ik dacht, laat ik dat ook maar eens toen voor iets meer praktische ervaring. Echt deskundig ben ik natuurlijk niet maar ik zou mezelf toch echt tekort doen als ik mezelf een leek noem, ik ben beginner-af zeg maar. Dus ik kan het niet hebben dat de drivers dus niet zijn upgedate. Misschien dat ik het binnenkort nog eens probeer en dat ik dan individuele downloads gebruik ipv de package. Of eens doe wat jij schrijft, namelijk zelf de 4300 series selecteren. Misschien heb ik de drivers wel niet goed verwijdert. Ik zit nu bij de geinstalleerde programma's te kijken en ik zie naast de ATI CCC ook CCC Branding en NVIDIA Drivers staan. Die laatste twee heb ik niet verwijderd. Maar zijn die NVIDIA drivers dan de drivers die ik moet verwijderen? In mijn apparaatbeheer is mijn netwerkadapter van NVIDIA nforce, dus dan lijkt het me dat die drivers daar bij horen en niet bij de beeldschermadapter (ATI Radeon HD 4350).

Onlangs heb ik een schone herinstall van windows gedaan dus de kans bestaat dat mijn drivers niet heel oud zijn aangezien na een herinstall alles opnieuw geinstalleerd en upgedate moet worden, zo ook de drivers. Advies wat ik vaak heb gelezen, is dat als er geen grafische problemen zijn het dan niet nodig is de drivers up te daten: If it ain't broken, don't fix it.

Weet jij trouwens als je zo'n auto detect programma van AMD gebruikt die automatisch detecteert en installeert of die automatisch in dat proces ook de oude drivers verwijdert? Dat wordt niet duidelijk aangegeven.

Heel erg bedankt voor je hulp. Fijn dat je een forum hebt voor deze vragen.
Slaap lekker,
Libby
Afbeelding
Gebruikers-avatar

Nefje

Beheerder

Bericht29 Dec 2011, 13:08

Het lijkt mij niet verstandig om zo maar drivers te verwijderen waarvan je niet zeker weet wat ze doen (niet dat jij dat zou willen doen, maar laten we dit even voorop stellen). Bij Nvidia denk je inderdaad al snel aan drivers voor de GPU, het grafische component.

Volgens de site van Nvidia hangt het wel daarmee samen, maar is het geen (onderdeel van de) GPU:
nForce MCPs
NVIDIA nForce® media and communications processors (MCPs) are the key ingredient in the best motherboards for NVIDIA GeForce GPUs.

Bron: http://www.nvidia.com/page/mobo.html

Het wordt wel vaak in één adem genoemd met de GPU:
http://www.nvidia.com/page/gpu_mobo_tech_specs.html

Zie ook:
NVIDIA Motherboard GPUs:
* NVIDIA GeForce 6150 GPU and NVIDIA nForce 430 MCP featuring HD video
* NVIDIA GeForce 6100 GPU and NVIDIA nForce 410 MCP
* NVIDIA GeForce 6100 GPU and NVIDIA nForce 400 MCP

bron: http://www.nvidia.com/page/gpu_mobo.html

Dit zijn geïntegreerde grafische chipsets die standaard op het moederbord aanwezig zijn. Het is mogelijk dat er daarnaast nog een losse videokaart aanwezig is. Er kan echter natuurlijk slechts één tegelijk gebruikt worden (sommige laptops gebruiken overigens een techniek zodat het systeem automatisch kan overschakelen van de geïntegreerde GPU naar de videokaart).

Wellicht dat er dus ook zo'n geïntegreerde GPU op jouw moederbord aanwezig is waar hij ook drivers voor heeft gedownload. Overigens zijn er niet alleen drivers voor videokaarten e.d., maar meestal hangt een probleem met games daar wel vaak mee samen. Vandaar dat ze vaak worden genoemd.

Libby schreef:Weet jij trouwens als je zo'n auto detect programma van AMD gebruikt die automatisch detecteert en installeert of die automatisch in dat proces ook de oude drivers verwijdert? Dat wordt niet duidelijk aangegeven.

Het lijkt mij niet dat die ook automatisch oude drivers verwijdert, maar zoals ik al zei heb ik geen Radeon videokaart. En aangezien de nieuwe autodetect vrij nieuw is, kan het zo zijn dat ze intussen de features veranderd hebben.

Maar zoals je zelf ook al aangaf, de beschrijving lijkt dit uit te sluiten:
Description:
AMD Driver Autodetect detects your graphics card and operating system and tells you if a new driver is available. If there is a new driver, the tool will download it with a click of a button and start the installation process.

Bron: http://support.amd.com/us/gpudownload/w ... etect.aspx
Afbeelding
Gebruikers-avatar

Libby

Nieuw Lid

Bericht30 Dec 2011, 18:16

He Nefje,

Ja, ik denk dat ik inderdaad maar van de NVIDIA drivers afblijf aangezien die staan bij de netwerkadapters en niet bij de beeldschermadapters. Bovendien wordt er in de help video's van AMD met geen woord gerept over dit soort drivers die verwijderd zouden moeten worden. In hun video over hoe vorige drivers te verwijderen wordt namelijk alleen gedemonstreerd hoe je het ATI CCC incl. al de ATI compenenten moet verwijderen via de standaard configuratie.Ik heb het alleen wel altijd verwarrend gevonden aangezien ik NVIDIA op de één of andere manier altijd geassocieerd heb met het grafische aspect van de PC.

Voor dit moment laat ik alles maar zoals het is. Zoals ik al eerder schreef heb ik de pc middels systeemherstel naar een eerder punt hersteld en de rest van het register hersteld met ccleaner en glary utilities. Bij apparaatbeheer staat mijn oude videokaart (on upgedate) gewoon weer. Bovendien kan ik gewoon simsen en alles doen wat ik wil op de PC. Voor het eventueel updaten van de drivers ga ik wel een andere keer er weer goed voor zitten. Voor nu vind ik het mooi geweest.

Ik heb de titel bewerkt en er opgelost achter gezet. Indien dit niet de bedoeling is, dan hoor ik dat graag van je.

Bedankt voor je hulp. Ik ben weer wat wijzer en verwarrender. Die twee lijken hand in hand te gaan als het gaat om pc kennis ontwikkelen.

Groetjes,
Libby
Afbeelding
Gebruikers-avatar

Nefje

Beheerder

Re: ATI Radeon HD 4300/4500 Series (opgelost)

Bericht30 Dec 2011, 19:25

Dat klopt over het algemeen ook hoor. Nvidia is vaak de videokaart (GeForce). Alleen zijn de nForce onderdelen geen grafische componenten. Maar ik snap de verwarring wel. Ik dacht voordat ik het opzocht dat het ook met de geïntegreerde gpu had te maken aangezien de term "NVIDIA GeForce 6150 GPU and NVIDIA nForce 430" en "NVIDIA GeForce 6100 GPU and NVIDIA nForce 410" vaak samen voorkomen als er problemen zijn met De Sims 3, aangezien deze niet ondersteund zijn.

Dat nForce staat echter los van de GPU, dus zoals je al aangaf moet je dat laten staan. Als je de grafische drivers gaat updaten heeft het immers geen zin en kan het juist nadelig zijn als je drivers van andere componenten ook verwijdert.
Het punt van de oude grafische drivers verwijderen is namelijk juist om een eventueel conflict met de nieuwe grafische drivers te voorkomen. Drivers voor andere onderdelen hebben daarmee niets te maken zoals je min of meer ook al zelf aangaf.

Hoe dan ook, ik ben blij voor je dat het is opgelost. Bedankt voor het duidelijk plaatsen hoe je het hebt opgelost, daar hebben andere gebruikers eventueel ook weer wat aan. Ik vind het verder natuurlijk geen probleem als forumleden zelf 'opgelost' in de titelnaam zetten als hun probleem is opgelost. Dit topic zal ik overigens wel open laten zodat eventueel andere mensen met soortgelijke problemen nog kunnen reageren. :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar

Libby

Nieuw Lid

Bericht11 Jun 2012, 01:08

Ik hoop dat je me nog even wilt helpen.

Ik heb zojuist maar weer eens een schone win7 herinstallatie gedaan. Dit keer was ik er op gebrand de meest recente drivers te hebben. Na veel geklooi heb ik een herinstallatie gedaan en aangegeven mij later te vragen wanneer ik updates wil installeren. De eerste keer namelijk deed Win dit meteen omdat ik dat had aangegeven. En windows installeert sterk verouderde drivers voor mijn ATI Radeon HD4300. Toen had ik de recente gedownload en geïnstalleerd. Tijdens het berekenen van de Windows Index kreeg ik de fijne Blue screen. Systeemherstel maar ingezet. AMD ruimt niet op na zichzelf. Dan maak je alles ongedaan via systeemherstel laat AMD nog allerlei rotzooi achter. Toen via apparaatbeheer de installatie ongedaan gemaakt van de beeldschermadapter en nog maar eens proberen de up to date drivers te installeren. Na installatie keek ik bij apparaatbeheer, stond er nog steeds die oude versie.

Flink gegoogelt en vanalles gelezen wat ik nauwelijks begreep en wat me eigenlijk niet interesseert. Ik blijk in ieder geval niet de enige te zijn met deze blue screen en bijbehorende melding dat er geen drivers waren gevonden of weet ik veel wat. En toen dacht ik, Windows is toch nog niet geactiveerd, ik doe gewoon nog een schone herinstallatie waarbij ik aangeef me pas later te vragen wanneer ik updates wil installeren. C en de systeempartitie geformatteerd, windows erop (op C). Toen naar de AMD site, juiste drivers gedownload en geïnstalleerd. Vervolgens Windows update ingesteld, 3 uur (volgens mij zelfs veel langer) bezig geweest al de updates te installeren maar eerst alles nagekeken voordat ik de updates liet installeren (dat Windows niet alsnog met de oude driver aan komt zetten bij de updates), toen mijn virusscanner geïnstalleerd. En de Windows Prestatie index uitgevoerd. Aangezien dit eerder leidde tot de Blue screen maar de pc is keurig geïndexeerd. Bij apparaatbeheer staat de nieuwste versie (in ieder geval veel nieuwer dan die ik had), en alles werk correct. Diagnostisch centrum DirectX zijn ook geen problemen. Dus volgens mij heb ik nu eindelijk up to date drivers. Hoera!!!

Alleen zojuist keek ik via msconfig bij de opstart items. En nu staat hier het CCC, er staat ook een besturingssysteem voor Microsoft Windows.

Voordat ik de nieuwe drivers installeerde, keek ik bij apparaatbeheer bij de beeldschermadapters (ik wilde weten wat hier stond zonder drivers geïnstalleerd) en volgens mij stond hier een microsoft besturingssysteem. Die staat er nu niet meer: nu staat er Ati Radeon HD 4300/4500 series (waar we het al eerder over hadden) met een nieuwere versie dan ik had maar waarom staat het besturingssysteem voor microsoft dan bij de opstart items. Wat een gedoe zeg!

De opdracht van dit opstartitem "Besturingssysteem Microsoft®Windows®" lijkt wel van AMD te komen:
cmd.exe/c start "AMD Accelerated Video Transcoding device initialization"/min "C:\Program Files\AMD AVT\bin\kdbsync.exe" aml

Dus nu weet ik nog niet of ik het goed heb upgedate. Misschien kan je me helpen hiermee. Hoe kan ik met zekerheid nagaan (weten) dat ik de goede drivers heb en dat die werken zoals ze horen te werken en wanneer kan ik dat opstartitem uitschakelen? Waarom staat dat opstartitem er überhaupt?

Alvast bedankt.
Afbeelding
Gebruikers-avatar

Nefje

Beheerder

Bericht11 Jun 2012, 08:38

Helaas ben ik op het moment nogal druk omdat mijn scriptie deze maand af moet en er wellicht nog een herkansing voor de deur staat. Ik weet wel dat het eigenlijk een slecht moment is om de drivers van bepaalde AMD GPU's op het moment bij te werken. Bij sommige games waaronder De Sims 3 veroorzaakt update 12.4 grafische problemen. Ik had er zelf geen tijd voor om een informatiepagina aan te maken, maar ik zag dat Crinrict het probleem mooi in kaart gebracht heeft.

Dus ik zou je eigenlijk eerst adviseren om De Sims 3 even te testen en je daarna pas druk te maken over de weergave in Windows. Ik denk ook eigenlijk wel dat het goed is gegaan, maar dat Windows 7 dat misschien niet even duidelijk weergeeft. Die GPU is dan ook ver voordat Windows 7 uitkwam verschenen, wat er wellicht iets mee te maken heeft.
Ik zou eerder in het CCC kijken of alles goed geïnstalleerd is. Ik heb zelf een GeForce videokaart, maar in Nvidia Control Panel kan je het een en ander over de GPU en de bijbehorende drivers vinden. Ik neem aan dat hetzelfde ook voor het CCC op gaat.
Afbeelding
Gebruikers-avatar

Libby

Nieuw Lid

Bericht11 Jun 2012, 12:24

He Nefje,

Bedankt voor je reactie.

Ik zal me mbv google eens goed oriënteren. Zojuist starte ik de pc en vlak voordat ik het bureaublad zie zag ik zo'n ms dos venstertje waarschijnlijk door dat opstart item. Google leerde me dat er in ieder geval nog één iemand is die dat ook heeft na het downloaden van de meest recente drivers. Ik heb bij apparaatbeheer gekeken en ik zie hier in ieder geval geen apparaten staan die gebruik maken van het ms win besturingssysteem dus het is echt die video accelerator van AMD die dat kennelijk gebruikt. Dat kwam met de package die ik heb geïnstalleerd. Dus ik puzzel nog even fijn verder. Wie weet kan ik dit item wel uitschakelen als ik die video accelarator toch niet gebruik. Immers. hiervoor had ik ook AMD (oude) drivers zonder die video accelarator dus misschien is het wel niet nodig. Maar eerst nog wat wijzer worden voordat ik dit eventueel uitschakel.

Ik zal, als ik het fijne ervan weet en het CCC goed bestudeerd heb, alleen even het basisspel installeren om te kijken hoe eea grafisch wordt weergegeven. Mijn videoserie werd niet specifiek genoemd op het blog van Crinrict maar er stond wel bij dat het ook meer series kunnen zijn dan genoemd dus ik ben benieuwd.

In ieder geval, dit wilde ik je nog even laten weten. En heel erg bedankt dat je ondanks je drukte even de tijd hebt genomen te reageren en wat concrete richtlijnen onder mijn aandacht hebt gebracht.

Heel veel sterkte met je scriptie en je eventuele herkansing.

EDIT:
Ik houd je nog even vrijblijvend op de hoogte voor het geval je benieuwd bent of iemand anders met hezelfde zit en "toevallig" dit topic ontdekt.

Ik heb ruim 4 uur met google doorgebracht en leerde het volgende:
- Ik geloof dat (bijna) iedereen die de laatste update heeft dit opstart item heeft. Omdat er dus bij stond dat het wordt aangevoerd door het besturingssysteem van microsoft windows ontstond bij mij, ten onrechte, het idee dat er een extra besturingssysteem geladen werd die nodig was om drivers of weet ik veel wat te driven. Het is een video accelerator van AMD die geïnstalleerd wordt met de laatste update package voor website video's. Als je een videokaart niet overclockt heb je dit niet nodig en kan je het opstart item rustig uitschakelen. Ik heb niet de intentie mijn videokaart op te voeren dus ik overweeg dit item uit te schakelen. Even uitzoeken hoeveel resources het in beslag neemt want anders kan ik het ook laten staan (Dan heb ik er toch geen last van). Hoewel, dat hoeft denk ik niet want ik heb ook gelezen dat het geen proces is, alleen een startup item.

Ik zou het ook kunnen verwijderen via het CCC bij het configuratiescherm maar aangezien AMD niet opruimt achter zichzelf hoef ik het niet te verwijderen om mijn pc schoner te krijgen. Daarbij, net geherinstalleerd dus het is aardig schoon.

Verder is dat ms dos venstertje wat even opende, nu weg. Dat gebeurde alleen de eerste keer toen ik de pc opstarte en hierna dus niet meer.

Ik vind die AMD echt onduidelijk. Ik heb de laatste versie 12.4 terwijl bij apparaatbeheer er een ander nummer wordt gekoppeld aan deze versie: 8.9 en dan nog wat cijfers. Maar de datum klopte zo ongeveer. En daarbij heb ik ook even gegoogelt, dit is kennelijk normaal.
Afbeelding
Gebruikers-avatar

Nefje

Beheerder

Bericht11 Jun 2012, 19:11

Mooi dat je jezelf deels hebt kunnen gerust stellen en dat alles nu goed lijkt te gaan. :)
Radeon lijkt de laatste tijd inderdaad niet altijd even helder. Wat dat betreft vind ik Nvidia toch iets fijner werken, maar die heeft dan weer soms updates er tussen zitten waar ik niet blij van wordt.
Afbeelding

Terug naar Technisch Forum