Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Het probleem
Met patch 1.22 zijn er onder meer instellingen toegevoegd waardoor je de levensduur per leeftijdscategorie kan aanpassen. Het schijnt echter dat deze instellingen niet aanwezig zijn als je De Sims 3 (met uitbreidingen) opnieuw installeert door alles door het startprogramma te laten bijwerken of door na het installeren van De Sims 3 meteen patch 1.38 uit te voeren. De cumulatieve patch 1.38 behoort alle voorgaande updates te hebben, dus ook de nieuwe dingen uit patch 1.22. In het verleden is echter al eens gebleken dat dit niet altijd het geval is. We vermoeden dat dit weer het geval is bij patch 1.38.

De oplossing
Het probleem kan voorlopig worden opgelost door alle patches vanaf patch 1.22 apart uit te voeren (dus patch 1.22, 1.24, 1.26, 1.29, 1.31, 1.33, 1.34, 1.36 en dan 1.38). Deze patches kan je op de volgende pagina vinden: Patches voor De Sims 3. Het kan zo zijn dat er een paar overgeslagen kunnen worden, maar daarover is op het moment nog te weinig bekend. Je kan natuurlijk na elke patch die je hebt geïnstalleerd controleren of de instellingen voor de levensduur aanwezig zijn en pas daarna weer verder gaan.

Afbeelding

Advertentie

Ik heb dit probleem dus ook. Welk probleem heb ik eigenlijk niet gehad met de Sims 3 <zucht>.

Ik heb Windows 7 opnieuw op de pc gezet, waarbij de harde schijf is gewist. Ook mijn andere schijf heb ik geformatteerd. Alles mooi leeg en klaar voor een schone installatie. Ook de Sims.
Na 6 uur (!!!) bezig te zijn geweest met installeren van de Sims 3 en uitbreidingspakketten + store content, was ik er helemaal klaar voor om te gaan spelen.
Helaas, de levensduur kon ik niet aanpassen.

Een oude patch installeren kan niet, omdat ik 1.50 al geïnstalleerd heb. Oplossing? Alles eraf gooien en weer 6 uur (!!!) gaan zitten installeren.
En nu dus geen patches downloaden en installeren voor ik helemaal klaar ben met de installatie.
Serieus, dit is toch om gek van te worden??? :twisted:
Het is inderdaad een erg vervelend probleem. Het vreemde is ook dat niet iedereen er last van heeft. Ik vind het trouwens ook vreemd dat dit probleem blijkbaar niet helemaal is opgelost in de nieuwe patches aangezien dit probleem voor het eerst bekend is geworden met patch 1.38.

Trouwens, je kan eventueel ook een back-up maken van je Store downloads door de mappen DCBackup, DCCache en Downloads ergens op te slaan (deze mappen staan in je De Sims 3 map: C:\(Mijn) Documenten\Electronic Arts\De Sims 3). Na de installatie zet je dan de inhoud van die mappen weer terug zodat je niet alles opnieuw hoeft te installeren via het startprogramma. Voor meer informatie zie onze pagina over een back-up maken van De Sims 3.
Het is ook vreemd dat ze er niks aan doen. Maar EA is niet altijd even meegaand, vind ik. Gisteren heb ik naar de VS moeten bellen, omdat ze in Nederland mij niet verder konden/wilden helpen met een probleem met mijn accounts. Ik moest eerst maar alle uitbreidingen aanschaffen, voor ik verder geholpen kon worden.
Gelukkig zijn ze in Amerika erg vriendelijk en behulpzaam. Kunnen die Nederlanders nog wat van leren ;-)

Bedankt voor je tips en je geweldige site! Hier heb ik echt enorm veel aan gehad, met alle problemen die ik al ben tegen gekomen.
Ga vooral zo door!!!
:-D

Nog even een vraag: Moet ik eerst alle patches (1.22 1.24 1.26 1.29 1.31 1.33 1.34 1.36 en 1.38) installeren voor ik verder ga met het installeren van de uitbreidingen? Zo nee, hoe moet ik ze dan installeren?
Graag gedaan. Fijn dat je er wat aan hebt. :)

Ik denk dat je het beste kan beginnen met het installeren van patch 1.22 als je De Sims 3 hebt geïnstalleerd (dus nog even wachten met de uitbreidingen). Vervolgens even controleren of de instellingen voor de levensduur aanwezig zijn door De Sims 3 op te starten. Zijn ze nu wel aanwezig, dan kan je eventueel eerst patch 1.55 installeren en daarna de andere uitbreidingen. Zijn ze niet aanwezig dan wordt het jammer genoeg stap voor stap proberen en controleren bij welke patch het is misgegaan (dus voor de zekerheid de patches die daarna komen apart uitvoeren: 1.22, 1.24, 1.26, 1.29, 1.31, 1.33, 1.34, 1.36, 1.38 en mogelijk nog andere patches). Maar ik hoop voor je dat dat niet nodig is en alles goed werkt als je eerst patch 1.22 apart uitvoert.
Na opnieuw te hebben geïnstalleerd en de patches stuk voor stuk erop gezet te hebben, was het probleem nog niet weg.
Een handige tip om te kijken of je dit probleem hebt: Maak eerst een familie aan, zet deze in een huis en ga dan in het spel kijken of je de levensduur kan veranderen.
Je kunt de levensduur namelijk niet veranderen als je geen Sims hebt. ;)
Ik hoop dat die tip werkt voor anderen die het probleem ervaren. Dus eerst een Sim in een huis zetten, kijken of je kan veranderen en dán pas panikeren!

Bedankt voor al je hulp Nefje!
Bij mij zit die optie om de levensduur te veranderen al gewoon bij de opties in het hoofdmenu. Alleen zijn dan wel de opties grijs, aangezien verouderen uit staat en je de balkjes dan niet kan verslepen. Dat kan dan zoals je al zegt wel aangepast worden als je bij een huishouden bent.

Ik begrijp trouwens niet helemaal of je probleem nu is opgelost of dat nog steeds de instellingen voor de levensduur van Sims ontbreken.
De optie om de levensduur te veranderen zit bij mij ook in het hoofdmenu. Maar als je nog geen familie hebt, werkt die optie niet. Ze zijn grijs en je kunt er niks mee.
Je kunt er pas wat mee als je een familie hebt geselecteerd. Dan werkt het in het hoofdmenu ook gewoon.

Bij mij is het inmiddels opgelost en het werkt nu. Oké, ik heb de Sims 3 keer moeten verwijderen en opnieuw moeten installeren, maar dan heb je ook wat ;)

Ik hoop wel dat mijn idee bij anderen ook werkt, voor ze alles weer opnieuw moeten doen, zoals ik. Eerst even een familie selecteren in het spel en testen of het dan wel werkt. Zo ja, dan is het geweldig, zo nee, dan moet je flink aan de bak.

Bij mij is het dankzij je tips gelukt! Thx! :D