Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
De Sims FreePlay Kostwinner missie is beschikbaar vanaf niveau 7. In dit topic kan je een walkthrough vinden over hoe je deze missie kan volbrengen.

Beloningen
Voltooi de missie kostwinner om de kookhobby te ontgrendelen!


De Sims FreePlay Kostwinner walkthrough
1. Kijk naar Simchef op TV! (dit duurt 2 minuten en 42 seconden met een tweesterren TV).
2. Een fornuis kopen (kan automatisch voltooid zijn als je al een fornuis hebt).
3. Bacon en eieren op een fornuis maken (interactie ‘eieren met spek’ onder koken, 5 minuten).
4. Eieren met spek eten. Klik op het bord eieren met spek die je Sim net heeft neergezet en kies de interactie een bord pakken (10 minuten).
5. De vaat wassen (klik op het bord en kies de interactie opruimen van 3 seconden). Hiervoor heb je een gootsteen of vuilnisbak nodig.
6. Boekenplank doorzoeken (dit duurt 2 uren en 41 minuten bij een boekenkast met 2 sterren).
7. Een broodrooster kopen.
8. Twee Sims in hetzelfde huis samenbrengen.
9 . Kaas en tomaat op toast maken via het fornuis (1 minuut).
10. Kaas en tomaat op toast eten (10 minuten).

Afbeelding
11. Nodig een Sim uit. Klik in de Simtracker op het fluitje bij een Sim om die Sim naar de kavel waar je bent te roepen.
12. Burgers bakken (20 minuten). Burgers bakken wordt pas ontgrendeld op kookniveau 2. Laat dezelfde Sim bijvoorbeeld meerdere malen kaas en tomaat op toast bereiden om niveau 2 te bereiken.
13. Aan tafel roepen (klik op het bord met burgers en dan aan tafel roepen). Het eten duurt 10 minuten maar je kan de actie eventueel annuleren nadat de opdracht is voltooid.
14. Dutje op de bank nemen. Let op: dit moet de interactie ogen dichtdoen zijn (dit duurt 4 minuten en 30 seconden bij een bank met 2 sterren).

Wijzigingen in taken en tijden
*Soms veranderen er tijden of taken. Hieronder vind je een overzicht van de wijzigingen.

Update 30/4/2015
Taak 1 (Kijk naar Simchef op TV) duurt nu 2 minuten en 24 seconden bij een TV met 2 sterren.
Taak 5 duurt nu 3 seconden.
Taak 6 duurt nu 2 uren en 41 minuten bij een boekenkast met 2 sterren.
Voor taak 11 hoef je nog maar 1 Sim uit te nodigen in plaats van 4.
Taak 14 duurt nu 4 minuten en 30 seconden bij een bank met 2 sterren.

Afbeelding

Volgende missie: Geld groeit aan bomen

Advertentie

Heel erg bedankt ik wist niet bij dutje op een bank doen wat te doen ik mocht alles proberen dutje doen op de bank, bed, parkbank dus ENORM bedankt

Ik weet dat ik enorm moeilijk doe maar weet je of je veel moet betalen om dat restaurant te betalen?
Ja precies, dat begreep ik ook al en niet met dat dutje doen en ben toen maar elke optie gaan proberen totdat het lukte. :P Hadden ze wel wat duidelijker mogen vermelden.

Afbeelding
Hoeveel het restaurant kost om te bouwen is afhankelijk van hoeveel gebouwen je al hebt. Ik heb alles en bij mij kost het 350.000.

@ Purplehc
Probeer je die taak wel te doen met een volwassen Sim? Probeer anders eens een andere Sim of TV. Je hebt overigens niet per se een driesterren TV nodig, maar de interacties duren over het algemeen langer als je voorwerpen gebruikt met minder sterren.
Bij mij lukt dat tomaat en kaas op toast niet. Want als ik op het broodrooster klik dan is die toast grijs en staat er fornuis 1 ster maar als ik op en 1 ster fornuis ga is het icoontje van die toast weer grijs en staat er broodrooster 1 ster. Wat moet ik doen??? Plz help
Hoi, ik heb alles gedaan en ben nu bij de laatste: doe een dutje op de bank. Nu heb ik al een 3 sterren bank en ik heb al zóóó vaak dutjes gedaan zelfs met verschillende personages maar de opdracht blijft steeds voor 92% voltooid. Ik zit al heel lang vast hier en hoop dat iemand me kan helpen. Groetjes Lisa
@ Bentemxx
Zijn het broodrooster en het fornuis in hetzelfde huis? Zo ja, kunnen je Sims beide voorwerpen gebruiken (staan ze bijvoorbeeld niet de verkeerde kant op of staat er iets in de weg)?

@ mijnnaamislisa
14. Dutje op de bank nemen. Let op: dit moet de interactie ogen dichtdoen van 1 minuut en 40 seconden zijn (op een driesterren bank, deze interactie kan langer duren op een bank met minder sterren).
Zoals ook in de walkthrough staat is dit de interactie ogen dichtdoen. Heb je dit al geprobeerd met een volwassen Sim?