Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
Met de nieuwe kerstupdate is er weer een nieuwe kerstmissie gestart. Elke dag starten er weer een aantal (korte) missies. Als je deze allemaal volbrengt, dan krijg je een rendier die je kan houden als huisdier. Ook krijg je beloningen als je de dagelijkse missies volbrengt. In dit topic kan je een walkthrough vinden over hoe je deze missies kan volbrengen.

Beloningen:
Volbreng Kerstdag 1 om een Kerstmis Wensput te verdienen! Versier je achtertuin in kerstsfeer!
Volbreng Kerstdag 2 om een Raam met Kerstlichtjes te verdienen!
Volbreng Kerstdag 3 om een Kerstslee te verdienen!
Volbreng Kerstdag 4 om je eerste elfje te ontgrendelen. Hij kan cadeautjes maken als de beste!
Volbreng Kerstdag 5 om een Kerstmis poppenhuis te ontgrendelen!
Volbreng Kerstdag 6 om je tweede elfje te ontgrendelen.
Volbreng Kerstdag 7 om de Notenkraker te ontgrendelen.
Volbreng Kerstdag 8 om een Kerstmanstoel te verdienen. Vier kerstmis zoals de Kerstman dat zou doen!
Volbreng Kerstdag 9 om een Kersttrap met lichtjes te verdienen!
Volbreng Kerstdag 10 om een Noordpooldecoratie voor buiten te verdienen!
Volbreng Kerstdag 11 om een Kerstmis Sneeuwbol te verdienen!
Volbreng Kerstdag 12 binnen de tijd om kerst te redden en je eigen rendier als huisdier te ontgrendelen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kerstdag 1 - De vermiste kerstelfjes
1. Praat met de kerstman (1 minuut).
2. Zing kerstliedjes met de kerstman (4 minuten).
3. Praat met de kerstman over rendieren (5 minuten).
4. Teel wortels (5 minuten).

Afbeelding
5. Voer Rudolf (het rendier) wortels in het park (8 seconden).
6. Bestudeer voetsporen in het park (15 seconden).
7. Bestudeer de mysterieuze voetsporen nog een keer (15 seconden).
8. Praat met de kerstman over elfjes (6 minuten).

Afbeelding
Je ontvangt na het voltooien van doel 8 de Kerstmis Wensput. De volgende dag zullen de missies voor kerstdag 2 starten.


Kerstdag 2 - De vermiste kerstelfjes
Afbeelding
1. Praat met de kerstman (1 minuut).
2. Bel een vriend of vriendin (3 minuten).
3. Formuleer een plan met de kerstman (3 uren en 12 minuten).
4. Doe een kerstdans met de kerstman (4 minuten).

Afbeelding
Je ontvangt na het voltooien van doel 4 het Raam met Kerstlichtjes. De volgende dag zullen de missies voor kerstdag 3 starten.


Kerstdag 3 - De vermiste kerstelfjes
1. Praat met de kerstman over sleeën (4 minuten).
2. Leer vliegen op een computer (4 minuten).
3. Bekijk de ‘veiligheidsinstructies voor vliegreizen’ op de televisie (8 minuten).
4. Lees de ‘idiotengids voor gevorderde vliegeniers’ uit een boekenkart (2 uren en 25 minuten).
5. Praat met de kerstman (1 minuut).

Afbeelding
Je ontvangt na het voltooien van doel 5 de Kerstslee. De volgende dag zullen de missies voor kerstdag 4 starten.


Kerstdag 4 - De vermiste kerstelfjes
1. De kerstman om Lastminute advies over slee vragen (6 uur en 15 minuten).
2. Koop een slee. Je kunt de slee vinden in het gedeelte ‘buitendecoraties’ van de woonwinkel. (met de gratis slee van kerstdag 3 kan je dit doel volbrengen)
3. Bezoek de werkplaats van de kerstman via de slee (1 seconde). Klik vervolgens op het icoon van je Sim om je Sim te volgen naar de werkplaats.
4. Bewonder de kerstboom van de elfjes (4 seconden).
5. Lees de boodschap in de kerstboom (4 seconden).
6. Vlieg in een slee naar planktoneiland (3 uren en 12 minuten). Hiervoor moet je eerst weer terug in het huis van je Sims zijn.

Je ontgrendelt na het voltooien van doel 6 je eerste elfje. De volgende dag zullen de missies voor kerstdag 5 starten.


Kerstdag 5 - De vermiste kerstelfjes
1. Praat met de kerstman (1 minuut).
2. Maak kerstcadeaus (4 uren en 12 minuten). Hiervoor moet je naar de werkplaats van de kerstman reizen).
3. Bewonder de kerstboom (4 seconden)
4. Zeg ‘Pardon? Hallo!” tegen een elfje (7 minuten).
5. Maak kerstcadeaus (4 uren en 12 minuten).

Je ontvangt na het voltooien van doel 5 een Kerstmis poppenhuis . De volgende dag zullen de missies voor kerstdag 6 starten.



Kerstdag 6 - De vermiste kerstelfjes
1. Zeg ‘Pardon? Hallo!” tegen een elfje (7 minuten).
2. Praat met een elfje over elfjes (2 uren en 5 minuten).
3. Vlieg in een slee naar Peru (3 uren en 12 minuten).
4. Praat met de kerstman (1 minuut).
Je ontgrendelt na het voltooien van doel 4 je tweede elfje. De volgende dag zullen de missies voor kerstdag 7 starten.



Kerstdag 7 - De vermiste kerstelfjes
1. Praat met de kerstman (1 minuut).
2. Maak kerstcadeaus (4 uren en 12 minuten).
3. Bewonder de kerstboom (4 seconden).
4. Zeg ‘pardon? Hallo!’ tegen een elfje (7 minuten).
5. Maak kerstcadeaus (4 uren en 12 minuten).
Je ontvangt na het voltooien van doel 5 de Notenkraker. De volgende dag zullen de missies voor kerstdag 8 starten.



Kerstdag 8 - De vermiste kerstelfjes
1. Bewonder een Notenkraker (4 seconden).
2. Bekijk de Notenkraker van dichtbij (4 uren en 10 minuten).
3. Gebruik de Notenkraker om te communiceren (5 minuten).
4. Vlieg in een slee naar Egypte (7 uren en 12 minuten).
5. Praat met de kerstman over elfjes (6 minuten).
6. Dagdroom op een parkbank (1 minuut en 30 seconden).
7. Bestudeer voetsporen in het park (15 seconden).
8. Vraag het standbeeld van de denkende Sim naar elfjes (3 uren en 30 minuten).
9. Bewonder… wat het ook is in het park (4 seconden).
10. Vraag het standbeeld van de denkende Sim naar de stofzuiger (6 minuten).
11. Bestudeer het nummerbord in het park (4 minuten).
12. Praat met de kerstman over de zeurpiet (6 minuten).
Je ontvangt na het voltooien van doel 12 de Kerstmanstoel. Als je de doelen niet op dezelfde dag heb voltooid, dan zullen direct de opdrachten voor kerstdag 9 starten.



Kerstdag 9 - De vermiste kerstelfjes
1. Praat met de kerstman (1 minuut).
2. Vraag het standbeeld van de denkende Sim naar elfjes (3 uren en 30 minuten).
3. Bewonder de machine (de kerststemming stofzuiger) in het park (4 seconden).
4. Bekijk de machine van dichtbij (7 uren en 7 minuten).
5. Ga in de wacht bij de klantenservice hangen via een telefoon (4 uren en 30 minuten).
6. Vraag de kerstman naar de stofzuiger (6 uren en 30 minuten).
7. Laat een Sim kerstliedjes zingen met de kerstman (4 minuten).
Je ontvangt na het voltooien van doel 7 de kersttrap met lichtjes. Als je de doelen niet op dezelfde dag heb voltooid, dan zullen direct de opdrachten voor kerstdag 10 starten.


Kerstdag 10 - De vermiste kerstelfjes
1. Wees aardig tegen de zeurpiet (4 minuten). (de zeurpiet is dat groene mannetje, de ‘grinch’).
2. Vier kerstmis op een slee (12 uren en 30 minuten).
3. Zing kerstliedjes met een Sim (4 minuten).
4. Bekijk de machine in het park van dichtbij (7 uren en 7 minuten).
Je ontvangt na het voltooien van doel 4 de Noordpooldecoratie voor buiten.


Kerstdag 11 - De vermiste kerstelfjes
1. Zing kerstliedjes met behulp van een notenkraker (6 uren en 30 minuten).
2. Maak cadeaus in de werkplaats (4 uren en 12 minuten).
3. Zing kerstliedjes met de zeurpiet (4 minuten).
4. Wees grappig tegen de zeurpiet (10 seconden).
5. Bekijk de stofzuiger van dichtbij (7 uren en 7 minuten).
Je ontvangt na het voltooien van doel 5 een Kerstmis Sneeuwbol.


Kerstdag 12 - De vermiste kerstelfjes
1. Krijg 4 Sims in het park bij elkaar.
2. Zing kerstliedjes (4 minuten).
3. Dans met de kerstman (4 minuten).
4. Maar het kerstverhaal van de kerstman luisteren (5 uren en 22 minuten).
5. Zing kerstliedjes door de kerststemming stofzuiger (1 uur en 30 minuten).
6. Zing kerstliedjes met de zeurpiet (4 minuten).
7. Laat 4 Sims tegelijkkerstliedjes tegen de kerststemming stofzuiger zingen.
Nadat je doel 7 op tijd hebt volbracht zal je op eerste kerstdag een rendier cadeau krijgen van de kerstman.

Advertentie

Ik heb nu dag 7 voltooid maar ik heb nog geen rendier gekregen ofzo en de kerstman is weg dus die kan ik niets vragen. Het kan ook niet zo zijn dat ik nu klaar ben want ik miste nog 1 elfje en ik was pas bij iets van 50% van de opdracht. Jullie hebben ook niet verder geschreven dan dat weten iemand wat ik nu moet doen?
Klopt, de walkthrough is nog niet compleet omdat we niet verder kunnen schrijven totdat we weer opdrachten krijgen. Ik had dat er misschien wat duidelijker bij moeten zetten. Maar als het goed is komen er nog een paar dagen. Volgens mij stond er dat je de opdracht voor 25 december moet afronden dus er zullen vast nog een aantal dagen komen.
Ik moet wel zeggen dat die opdrachten absurd lang worden met de dag. Gelukkig krijg je wel de beloning van de vorige dag als je uitloopt in de volgende dag. Maar dan starten de opdrachten van 'de volgende dag' alweer meteen (wel fijn, anders moet je weer een dag wachten en ben je die tijd al kwijt) dus op een gegeven moment ben je continu bezig of moet je wel skippen met LP.

Ik heb zelf nog 2 dagen en 15 uren voor kerstdag 10, 11 en 12 (neem tenminste aan dat het er 12 zijn). Dat wordt dus erg krap. Je kan dan wel uitlopen in de volgende dag, maar uiteindelijk zal je zeer waarschijnlijk toch LP moeten gaan gebruiken als je op de tijd alles wilt afronden om het rendier als huisdier te kunnen ontgrendelen.

Op het moment laat ik trouwens zelf mijn tienersim weer de muziekstukken verzamelen. Als ze alles compleet heeft dan krijg je er weer 3 LP bij. Dat verzacht misschien een beetje de pijn van deze missie.
Ik zou het eigenlijk niet zeker weten. Ik ben het met je eens dat de opdrachten veel te lang duurden, maar ik denk dat je toch echt de missie binnen de tijd moet afronden voor het rendier. Ik denk dat je nog wel de andere dagelijkse beloningen zult krijgen (of misschien verdwijnt de missie wel helemaal?), maar die zijn over het algemeen niet zo speciaal.

Ik hoop dat als je de missie op tijd hebt voltooid je gewoon een gratis rendier krijgt en als dat niet op tijd is gelukt dat je er wat simgeld of LP voor moet betalen. Maar ik zie daar niets over staan in het spel. Dit bericht krijg je als je de missie wel op tijd hebt afgerond:
Afbeelding

Anders zou je eens kunnen kijken wat er bij de opdrachten staat. Zie je nog steeds een melding dat je een rendier kan ontgrendelen? Als dat er niet meer staat dan vrees ik dat je geen rendier meer kan krijgen.

Update:
Als je de dierenwinkel hebt gebouwd dan kan je het gratis rendier ophalen. Let op: alleen het (eerste) bruine rendier is gratis. De andere rendieren kosten 75 LP.

Afbeelding