Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Sinds de senioren update voor De Sims FreePlay kan het gebeuren dat je Sims ineens niets meer kunnen doen. Je kan ze dus bijvoorbeeld niet meer laten eten, tuinieren of andere dingen laten doen. Als je Sim niet bezig is met een verjaardag (klaar is om naar de volgende levensfase te gaan), dan is dit een bug. Gelukkig is het meestal simpel op te lossen door naar een ander huis te gaan en je Sim op te roepen door op het fluitje te klikken. Meestal kan je dan weer wel je Sim opdrachten geven.

Jammer genoeg kan het zo zijn dat Sims voor een langere tijd niets meer kunnen doen in een bepaald huis. Je kan ze dan wel opdrachten geven bij andere huizen, maar als je ze terug roept naar het 'defecte huis' dan kan je ze geen opdracht meer geven. Soms lost dit probleem zich weer vanzelf op, maar anders moet je blijven spelen in andere huizen met die Sims.

Advertentie

Mss kun je verhuizen bij het geval dat ze niets meer in hun eigen huis willen doen en dit moet niet meteen 8000 simdollars kosten je kunt ook goede of beste vrienden worden en vragen om samen te wonen.
Dat zou inderdaad ook nog een oplossing kunnen zijn. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd omdat meestal mijn Sims weer opdrachten kunnen krijgen als ik ze naar een ander huis roep. Het punt is alleen dat ze bij het andere huis wel interacties dan moeten kunnen uitvoeren, aangezien ze anders ook niet kunnen samenwonen. Dus als je Sim echt helemaal niets doet dan blijft dat een probleem en zou je hooguit kunnen proberen om te verhuizen via het hoofdmenu (voor 8.000 Simdollars).