Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Krijg je telkens dezelfde medaille bij hobby's in De Sims FreePlay of schiet de hobbyvoortgang niet op? Met de hobbyglitch kan je redelijk snel collecties voltooien. Voor deze glitch heb je een huis nodig met 2 verdiepingen.

Update: Sinds de update van 15/3/2016 werkt deze glitch niet meer. Als je je spel niet bijwerkt dan kan je de hobbyglitch nog wel blijven gebruiken.

1. Plaats het hobbyvoorwerp op de eerste verdieping en zorg dat je Sim boven is.

Afbeelding
2. Klik vervolgens ergens beneden op de grond.
3. Op het moment dat je Sim de trap afloopt geef je snel de hobbyopdracht. Het maakt daarbij niet zoveel uit voor welke optie je kiest, maar langere opties zorgen voor meer hobbyvoortgang.

Afbeelding
4. Als je Sim weer de trap oploopt begint deze blauw te knipperen. Klik nu op het hobbyvoorwerp en annuleer de actie door op het rode kruisje te drukken.
5. Je Sim wordt nu naar het hobbyvoorwerp geteleporteerd en de actie is meteen voltooid. Hierdoor krijg je dus meteen de hobbyvoortgang en je kan proberen om een nieuwe medaille te krijgen. Deze glitch kan je net zo vaak herhalen totdat je de hobbycollectie compleet hebt.

phpBB [video]

Advertentie

Hallo, #mode-jager #modejager #mode-jagen #modejagen
Ik heb een glitch (bug/cheat) ontdekt;
Kort: roep de sims naar het winkelcentrum - ga verdieping hoger (de sims nog niet) - klik op een winkel om mode te jagen (max 5 sims tegelijk (=5x snel klikken)). - daarna direct naar een huis van een andere sim gaan - keer terug naar het winkelcentrum via de kaart (dus niet door op een sim te klikken).
Resultaat: minstens 1, soms alle 5 sims zijn direct klaar met hun modejacht.
De resterende sims annuleren en naar huis sturen. En weer van vooraf-aan beginnen.
De Skydiver is zo in 1 dag te halen. ;-)
Een paar dagen geleden ben ik opgehouden met de taken bij de buren omdat ik de opdracht kreeg een raar ornament in het buurtcentrum te maken.
Dat was voor mij mét de 10 minuten optie in houtsnijwerk al een 'irritante' opdracht maar sinds de kortste optie 5 uur geworden is, ook een opdracht die ze uit het 'takenlijstje' mogen halen van mij (of beter: 10 minuten optie terug!)
Anyway: Ik heb de glitch gebruikt en het werkt:) Je kan het gewoon bij een buur doen, het hoeft dus niet in het buurtcentrum.
@Ticaya Daar had ik eigenlijk nog niet zo bij stilgestaan. Het was inderdaad al een vervelende opdracht, maar nu is het praktisch ondoenbaar of je moet veel geluk hebben.

@frankberg60 Bij mij werkt de hobbyglitch ook niet meer :( Zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen dat ze die glitches gaan aanpakken, maar anderzijds heeft deze glitch er erg lang ingezeten.
Er zijn 2 glitches: de hobbyvoortgang glitch (interactie meteen afgerond) en de duplicate hobbyitems glitch (waarmee je de hobby-items kopieert zodat meer Sims aan de hobby kunnen werken). De hobbyvoortgang glitch werkt al sinds 15/3/2016 niet meer, tenzij er iets nieuws op gevonden is. De duplicate hobbyitems glitch wisselt wat af per update, apparaat en welk item je wilt kopiëren. Met de laatste updates is het een stuk moeilijker geworden, maar volgens mij niet onmogelijk. Je moet alleen wel héél goed opletten dat je elke stap goed doet.