Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.

Advertentie

Ik vraag het me ook af. Sims 3 en 4 zou ik graag willen weten - Sims 2 weet ik al.

Ik krijg deze laptop (waarschijnlijk) dit weekend: https://www.dixons.nl/laptop/notebooks/ ... -g50-80-i3
en wil dus weten of mijn spellen gaan draaien - anders installeer ik ze op m'n oudere laptop.
Sims 3 + all ep's/stuff packs en Sims 4 + ep's
@JeSuisSwenk Bedoel je hiermee de Tux-icoontjes op de forumindex? Dat is gewoon voor de leuk gedaan en heeft verder niets te maken met Linux (maar wel met de naam van de site). Ik had eigenlijk niet verwacht dat iemand hier het zou herkennen. :P

Verder zou het handig zijn om iets meer informatie over je systeem te geven. De volledige naam van de processor zou fijn zijn (hoewel in principe elke i3 wel zou voldoen aan de minimale vereisten voor De Sims 4) en het is ook nodig om de videokaart te weten.
Ik heb 2 laptops tot mijn beschikking..

Een chromebook van Acer
Specificaties
Product

Fabrikantcode
NX.MQNEH.010
Artikelnummer
510025
Merk
Acer
Garantie
2 jaar
Garantietype
Pick-up-and-return-garantie
Beeldscherm

Schermdiagonaal
11,6 inch
Beeldkwaliteit
HD Ready (720p)
Resolutie
1366 x 768 pixels
Touchscreen
Schermcoating
Glanzend
Schermtype
TN paneel
Processor

Processor
Intel Celeron
Processornummer
N2940
Processorkernen
Quad core (4)
Kloksnelheid
1830 MHz
Turbo Frequency
2250 MHz
Geheugen

RAM-geheugen
4 GB
Geheugen
SO-DIMM DDR3
Geheugen uitbreidbaar
Maximale hoeveelheid geheugen
4 GB
Geheugensloten totaal
1
Geheugenslot 1
4 GB
Opslag

Opslagtype
SSD
Opslagcapaciteit SSD
16 GB
Totale opslagcapaciteit
16 GB
Aantal schijven (intern)
1
Opslagcapaciteit uitbreidbaar

Videokaart
Videokaarttype Shared
Videokaart Intel HD Graphics
Optische drive


Dvd/Blu-ray
Geen


en een acer Aspire E1-430
pecificaties
Product

Fabrikantcode
NX.MFBEH.002
Artikelnummer
367551
Merk
Acer
Garantie
2 jaar
Garantietype
Pick-up-and-return-garantie
Beeldscherm

Schermdiagonaal
14 inch
Beeldkwaliteit
HD Ready (720p)
Resolutie
1366 x 768 pixels
Touchscreen
Schermcoating
Glanzend
Schermtype
TN paneel
Processor

Processor
Intel Pentium
Processornummer
2117U
Processorkernen
Dual core (2)
Kloksnelheid
1800 MHz
Geheugen

RAM-geheugen
4 GB
Geheugen
SO-DIMM DDR3-1600
Geheugen uitbreidbaar
Maximale hoeveelheid geheugen
8 GB
Geheugensloten totaal
2
Geheugenslot 1
4 GB
Opslag

Opslagtype
HDD
Totale opslagcapaciteit
500 GB
Hardeschijfsnelheid
5400 rpm
Aantal schijven (intern)
1
Opslagcapaciteit uitbreidbaar
Videokaart

Videokaarttype
Shared
Videokaart
Intel HD Graphics


kan een van beide de sims4 aan?
@Lionne Een chromebook heeft toch Chrome OS? Het lijkt mij dan lastig om De Sims 4 te draaien omdat die voor Windows en Mac OS X is. Ik weet verder niet zoveel van Chrome OS, dus wellicht is het wel mogelijk maar persoonlijk denk ik dat die laptop in ieder geval afvalt om die reden.

De tweede laptop voldoet net aan de minimale vereisten, dus De Sims 4 zal waarschijnlijk redelijk speelbaar zijn op lage instellingen.
Hallo, ik had een klein vraagje.
Ik was van plan Sims 4 te gaan kopen (Zoals meerdere hier hebben gedaan :D ) maar ik vroeg mij af of mijn laptop dit wel aan kon.
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2430M CPU @ 2.40GHz 2.40 GHz (Quad)
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 4,00 GB
Type systeem: x64 processor, 64-bits besturingssysteem
Windows versie: Windows 10 Home
Videokaart: Intel(R) HD Graphics 3000

Alvast bedankt,
Bradley
Hoi,
De Sims 4 is nu goedkoop aan te schaffen, dus ik ben heel benieuwd of mijn systeem dit aankan (de demo heb ik wel gespeeld). Hier komen de eigenschappen:
Packard Bell Imedia D 5000 NL
Windows Vista home premium SP2
Intel Pentium dual CPU E 2220 @ 2.40 GHZ 2.40 GHZ
Geheugen 4.00 GB
32 bits besturingssysteem
Videokaart: Nvidia Gforce 7050/nForce 610I.

Bedankt alvast voor de reactie.
Hallo, ik vroeg mij af of mijn Laptop de sims 4 aan kan omdat ik hem anders straks voor niks koop.

Acer aspire 7750.
Processor : Intel(R) Core(TM) i3-2310M CPU @ 2.10 GHz 2.10GHz
Geïnstralleerd RAM-geheugen : 4,00 GB (3,85 beschikbaar)
Type systeem : 64-bits Besturingssysteem x64-processor

Dit is wat er stond, ik heb niet zoveel verstand van Laptops, ik hoop dat u mij er mee verder kan helpen.
Alvast bedankt, Nikée ;)
@Bradleyh0174 Je laptop zal De Sims 4 wel aan moeten kunnen. De Intel HD Graphics 3000 is niet echt geschikt voor games, maar De Sims 4 zou wel moeten kunnen draaien op lage instellingen.

@Saskia Ik zou het zeker niet aanraden. EA gaf bij De Sims 3 al aan dat GeForce 6100- en 7100- kaarten niet worden ondersteund. De rest van de specificaties zijn ook niet denderend. Het zou kunnen dat het draait, maar je videokaart voldoet eigenlijk niet aan de minimale vereisten. Ik raad het dan ook af om het te proberen.

@Nikée Weet je toevallig ook welke videokaart erin zit? Als die laptop geen aparte videokaart heeft, dan heb je alleen de Intel HD Graphics 3000. Daarmee voldoe je aan de minimale vereisten, maar niet echt ruim. Maar spelen op lage instellingen zou wel mogelijk moeten zijn.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12