Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
@ MissJansie
Op die laptop gaat het in ieder geval niet lukken. Je hebt de processor en videokaart niet genoemd, maar er is al te weinig RAM aanwezig. Als ik een beetje rond zoek zie ik ook een aantal verwijzingen naar de Intel GMA 900 en die 'videokaart' kan De Sims 4 absoluut niet draaien.

De PC zal misschien wel lukken. De processor is in ieder geval goed genoeg en 2 GB RAM voldoet aan de minimale vereisten. In de aanbevolen vereisten staat trouwens 4 GB RAM, dus de kans is groot dat je niet op hoge instellingen kan spelen. Zou je ook nog de videokaart kunnen noemen? Zonder die informatie is niet te zeggen of De Sims 4 zal draaien.

Advertentie

Ik zou ook graag willen weten of mijn PC De Sims 4 aankan.

Processor:
Intel(R) Core (TM) i3-2120 CPU @ 3.30 GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 4,00 GB

Videokaart:
AMD Radeon HD 6470M
@JC87
Jouw laptop voldoet aan de minimale vereisten voor De Sims 4, maar niet aan de aanbevolen vereisten. Afhankelijk van de resolutie waarop je wilt spelen kan je denk ik op lage instellingen met een aantal instellingen op medium spelen.
Ik zag "Radeon HD 6470M" staan en nam even te snel aan dat het om een laptop ging. De M-toevoeging geeft namelijk aan dat het een mobiele versie gaat dus die komen voornamelijk voor in laptops en all-in-one pc's vanwege de beperkte ruimte.

Het ligt voornamelijk aan de videokaart, die is niet zo erg goed. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik voornamelijk uit ga van de indeling van EA. Het is dus niet onmogelijk om de instellingen hoger te zetten, maar het kan zo zijn dat je dan slechtere prestaties hebt. Er zijn echter ook genoeg gevallen waarin mensen een matige videokaart hebben en toch bepaalde instellingen (behalve de veeleisende instellingen zoals het aantal gedetailleerde kavel) hoger kunnen zetten. Alleen is de kans wel groter dat wanneer je in de toekomst uitbreidingen gaat installeren je de instellingen weer lager moet zetten om nog goed te kunnen spelen.
Hi Nefje,

Graag zou ik willen weten of mijn laptop Sims 4 goed aankan.
Hieronder mijn systeemgegevens:

Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz (8CPUs)
Geheugen: 4096MB RAM
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 5650
Totaal geheugen: 2773 MB


Alvast bedankt.
Hee hoi Nefje!

Ook ik zou graag willen weten of mijn systeem de Sims 4 aan kan! :D

Processor: Intel® Core i3-2370M CPU @2.40GHz (4 CPUs), ~2.4 GHz
RAM: 4096 MB
Videokaart:Intel® HD Graphics 3000

Ik heb de CAS demo ook en die werkt naar mijn idee goed, ik heb alleen geen idee of de Sims 4 het dan ook zal doen...
Alvast heel erg bedankt! ;)
Hoi Nefje! Ik weet niet of je mij nog kent, maar je hebt me ongeveer een jaartje geleden geholpen met een laptop kiezen voor de Sims 3. Deze gebruik ik nog altijd, en niet alleen voor de sims 3, maar ook zwaardere MMO games. Dat terzijde, zou ik toch nog graag willen weten of mijn laptop de sims 4 aankan.. Ik zal even kopieëren wat ik in het "Laptop ervaringen met de sims 3" heb gezet, ik denk dat dit het enige wat je moet weten is, toch? :mrgreen:

Lenovo Y500 Ideapad
Videokaart: NVIDIA® GeForce GT650M met 2 GB GDDR5 videogeheugen
Processor: Intel® Core™ i5-3210M processor
Geheugen: 8GB RAM geheugen
Opslagcapaciteit: 500GB
Resolutie: 1920x1080 pixels
Besturingssysteem: Windows 8

Alvast bedankt! :D
Hallo,

Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T4200 @ 2.00GHz (2 CPUs), ~2.0GHz
Geheugen: 2938MB RAM


Videokaart:
Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
Internal
Mobile Intel(R) GMA 4500MHD
Intel Video Bios

Is dit goed genoeg om de SIms 4 te kunnen draaien?

Alvast bedankt!
Groetjes
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12