Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
hoi hoi
ik wil natuurlijk ook heel erg graag de sims 4 op mijn laptop kunnen spelen, en omdat ik bijna jarig ben mag ik van vriendlief een nieuwe laptop uitzoeken waar de sims goed op kan draaien. Omdat ik totaal geen verstand heb van al die technische gegevens heb ik twee laptops gevonden waar ik graag van zou willen weten welke goed zou zijn voor het spel.
1: http://www.wehkamp.nl/elektronica/lapto ... oa&IsSeg=0
2: http://www.wehkamp.nl/elektronica/lapto ... Informatie

alvast super bedankt!!

Advertentie

hallo, zou deze laptop het spel aankunnen?
PROCESSOR
Processor:
Intel Celeron N2820
Processor merk:
Intel
Processormodel:
Intel Celeron
Processor nummer:
N2820
Processorsnelheid:
2.4 GHz
Aantal processorkernen:
2
Artikelnummer:
1307675
WERKGEHEUGEN
Werkgeheugen:
4 GB RAM
Geheugentype:
DDR3L
Aantal slots:
1
RAM configuratie:
1x 4 GB
DISPLAY
Resolutie:
1366 x 768
Led-backlight:
ja
Touchscreen:
nee
Beeldschermdiagonaal (inch):
15.6 inch
Beeldverhouding:
16:9
Schermtype:
TFT-LCD
GRAFIEKKAART
Grafische kaart:
HD Graphics
Fabrikant grafische kaart:
Intel
HARDE SCHIJF
Capaciteit harde schijf:
320 GB
Solid State Drive (SSD):
nee
Type harde schijf (HDD):
Serial-ATA
Rotatiesnelheid:
5400 rpm
OPTISCH LOOPWERK
Optische drive:
Geen
CONNECTIVITEIT
Aansluitingen:
HDMI , VGA , LAN (RJ-45) , 1x USB 3.0 , 2x USB 2.0 , hoofdtelefoon/microfoon combo
Wifi (standaarden):
802.11n
UITVOERING
Besturingssysteem:
Windows 8.1
@ Pieter82
Bedankt voor je toevoeging, het is nu aangepast. Overigens kan je ook De Sims 4 (en De Sims 3) downloaden en installeren via Origin als je de spellen hebt geregistreerd. Op deze manier hoef je geen (externe) dvd-station te gebruiken. Maar voor andere dingen kan het nog wel eens van pas komen hoewel dat natuurlijk persoonlijk is.

@ Can Ulgen
Ik snap eigenlijk niet waarom de CAS demo het niet doet. Ook als je geen aparte videokaart hebt en dus de Intel HD Graphics moet gebruiken, dan is deze (iets) beter dan de Intel GMA X4500 van de minimale vereisten. Het is zeker geen systeem waarmee je De sims 4 op hoge instellingen zou kunnen spelen, maar lage instellingen moet haalbaar zijn. Kan je wat meer informatie geven over waarom de CAS demo niet kan opstarten?

@ Steff
De HP Pavilion 15-p035nd hebben we besproken in het laptopadvies van deze maand: http://www.pinguintech.nl/systeem/lapto ... s-2014/17/
Deze laptop is vrij goed voor De Sims 4. De Acer Aspire E5-771G-5159 is ook wel goed genoeg voor De Sims 4, maar die specificaties zijn beduidend minder dus dan zou ik eerder voor de HP gaan.

@ Lucky_me01
Toevallig heeft iemand op de vorige pagina gepost dat De Sims 4 CAS demo niet start op praktisch dezelfde laptop: http://www.pinguintech.nl/forum/viewtop ... t=20#p3225

Nou weet ik dus niet zeker of het aan iets anders ligt. Als het wel werkt dan zal je vermoedelijk op lage instellingen kunnen spelen. Maar persoonlijk zou ik dus kijken of je niet een betere laptop kan vinden.
Hoi, ik zou graag willen weten of mijn laptop de sims 4 aan kan. Zelf heb ik hier namelijk totaal geen verstand van en al die termen :? Ik heb hem al een paar jaar en heb er momenteel de sims 2 op staan met alle uitbreidingspakketten.

Processor: AMD Quad Core Processor A6-3420M APU with Radeon(tm) HD Graphics (4 CPUs), ~1.5GHz
RAM: 6144MB RAM
Videokaart: AMD Radeon(tm) HD 6520G

Het gaat om een Acer Aspire 5560. We delen thuis 2 laptops waarvan de andere binnenkort wordt vervangen, dus als het niet op deze laptop kan ga ik laptop eisen waar die wel op kan (:

Groetjes
@Pia
De Radeon HD 6520G in combinatie met de A6-3420M is niet het meest optimale systeem voor De Sims 4. De laptop voldoet aan de minimale vereisten, maar niet echt ruim. De laptop voldoet niet aan de aanbevolen vereisten voor De Sims 4.

Ik vermoed dat je De Sims 4 ongeveer op lage instellingen met misschien een aantal instellingen op medium kan spelen.
Hoi hoi,

Ook ik zou graag willen weten of mijn laptop de sims 4 aan zou kunnen.
Zo niet, dan heb ik ook nog een vaste pc, maar daar heb ik nu de gegevens niet van.

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 8/28/2014, 20:09:38
Machine name: WINDOWS-M4FTSB0
Operating System: Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_ldr.140303-2307)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: NEC Computers International
System Model: EASYNOTE PB47R01086
BIOS: Phoenix NoteBIOS 4.0 Release 6.1
Processor: n.v.t.
Memory: 1014MB RAM
Available OS Memory: 1014MB RAM
Page File: 1285MB used, 752MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
En dit is die van de pc.
Ik ben benieuwd!

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 8/28/2014, 20:19:24
Machine name: PATRICKENRENATE
Operating System: Windows 7 Professional 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.140303-2144)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: System Product Name
BIOS: BIOS Date: 07/19/10 10:38:57 Ver: 08.00.14
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 2048MB RAM
Available OS Memory: 2048MB RAM
Page File: 2581MB used, 1512MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12