Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
@Suzannah
De minimale vereisten voor de Mac zijn wat hoger:
Processor: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz of beter
Werkgeheugen: 4 GB RAM
Videokaart: NVIDIA GeForce 9600M GT, ATI Radeon HD 2600 Pro of beter (en 256 MB videogeheugen of meer)
Helaas voldoet je macbook pro hier niet aan. De processor is net iets te traag, er is te weinig werkgeheugen en de videokaart wordt helaas niet ondersteund op de Mac. Soms betekent 'niet ondersteund' dat het spel niet eens opstart, maar soms betekent het ook dat ze niet kunnen garanderen dat het goed speelbaar zal zijn maar dat je het (weliswaar op lage instellingen) wel kan spelen.

EA heeft overigens nog een tweede versie van de minimale vereisten gepubliceerd waarbij de GeForce 9400M wél wordt genoemd. Als ik echter in de bronbestanden kijk van De Sims 4 dan staat er bij de GeForce 9400M dat deze niet wordt ondersteund door de Mac. Het feit dat de macbook pro daarnaast te weinig werkgeheugen heeft maakt dit nog lastiger.

Als je De Sims 4 via Origin hebt gekocht minder dan 24 uren geleden, dan zou je het spel snel kunnen testen om te zien of het goed genoeg draait. Zo niet, dan kan je nog van de Game tevredenheidsgarantie gebruik maken.

Advertentie

mijn gegevens zijn :

videokaart
pixel shader version 5.0
vertex shader version 5.0
dedeicated video ram 512mb

CPU
AMD E-450 APU with Radeon(tm) HD Graphics

CPU speed
1.6 GHz

RAM
4.0 GB

OS
Microsoft Windows 7 (build 7600), 64-bit

Free disk space
302 GB

Sound card
AMD High Definition Audio Device

alvast bedank
gr Stefan
@StefanAjax Dat systeem is helaas niet bedoeld om mee te gamen. Het voldoet net aan de minimale vereisten, maar met name de processor is vrij slecht. Persoonlijk zou ik als ik jou was eerst de gratis demo proberen waarmee je De Sims 4 48 uur lang kan spelen zodat je kan testen of het redelijk draait: https://www.origin.com/nl-nl/store/free-games/trials" onclick="window.open(this.href);return false;
Nefje » 27 jun 2016, 21:33 schreef:Die laptop voldoet aan de minimale vereisten, maar niet heel erg ruim. Je kan daarmee ongeveer op lage/medium instellingen mee spelen.

Dankjewel voor de reactie helaas was de laptop er niet meer toen ik hem wilde bestellen. Heb net gekeken bij laptop advies 2016 komen er misschien nieuwe adviezen van laptops onder de 500 euro? Speel sinds een tijdje sims 2 op de PlayStation met mijn vriend is wel even leuk maar wil zo graag sims op de computer spelen
Aangezien ik het laptopadvies schrijf in mijn vrije tijd is het lastig om te zeggen wanneer ik weer hiervoor tijd heb. De laatste tijd heb ik het nogal druk gehad en dan is er helaas niet altijd tijd. Wat betreft de prijsklasse probeer ik wat af te wisselen en daarnaast is het deels ook afhankelijk van het aanbod. Als er niet iets redelijks op dat moment te koop is dan zal ik zo'n laptop niet zo snel bespreken.
Hallo,

Ik ben op zoek naar een 14inch laptop die sims 4 (of eventueel alleen sims 3), inclusief 2/3 'simpele uitbreidingen', aankan op ongeveer medium instellingen.
Ik dacht zelf aan de volgende laptop: HP Pavilion 14-AL011ND
Kan iemand mij vertellen of ik met deze laptop sims kan spelen? Of heeft iemand tips voor een andere 14 inch laptop van maximaal 700 euro?
Mijn dank is zeer groot! :D

WERKGEHEUGEN
RAM type: DDR4
Werkgeheugen: 4 GB
Geheugenssnelheid: 2133 MHz
RAM configuratie: 1x 4 GB

PROCESSOR
Processor: Intel Core i3-6100U
Processorsnelheid: 2,3 GHz
Aantal processorkernen:2

GRAFISCHE KAART
Grafische kaart: HD Graphics 520
Fabrikant grafische kaart: Intel

HARDE SCHIJF
Solid State Drive (SSD):ja
Aantal geïnstalleerde harde schijven:1
Totale opslagruimte:256 GB SSD
Opslag: SSD , 256 GB , M.2
Type opslag: SSD
Capaciteit opslag: 256 GB
Interface opslag: M.2
Dat zal waarschijnlijk wel moeten lukken. Volgens notebookcheck kan je met de Intel HD Graphics 520 De Sims 4 op medium instellingen op 1366x768. Ze hebben over het algemeen wel getest met laptops met snellere processor, maar ik verwacht dat je met een Intel Core i3-6100U ook wel op medium instellingen moet kunnen spelen. Die HP laptop heeft wel een hogere resolutie (1920x1080) dan waarmee notebookcheck getest heeft op medium instellingen, dus misschien moet je in het spel de resolutie wat lager zetten voor goede resultaten. Aan de andere kant krijgen ze een redelijk aantal fps, dus het zou ook goed mogelijk kunnen zijn dat je op 1920x1080 ook op medium instellingen kunt spelen.
En dochter van een vriendin van ons haar laptop is gestolen. Wij willen haar een gebruikte laptop kado doen. Maar is deze goed genoeg voor sims4?

Dit zijn de specs:
HP Elitebook 8460P met Intel Core i5 2520M up to 3.20Ghz (in turbo mode).
14,1 inch 1366 x 768 HD
AMD Radeon HD6470M 1GB videokaart
320GB HD 7200RPM
4GB DDR3 SoDimm (voor 25 euro meer 8GB)

Voor 10 euro dezelfde laptop hebben met een 1600 x 900 HD+ scherm.
Is 1600x900 beter voor sims4?

En voor weer 3 tientjes meer:

Dell Latitude E6520 met Intel Core i7 2640M Up to 3.50Ghz
Beeldscherm 15,6 inch 1600 x 900 HD+
Grafische adapter Intel HD4000 Graphics
500GB HD 7200RPM
4GB DDR3 SoDimm (voor 25 euro meer 8GB)

Wat zou je adviseren?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12