Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
Hi! Ik wil graag een nieuwe Sims-proof laptop kopen en was daarom wederom blij met jullie aankoopadvies voor de maand september!

Ik heb nu al een zwak voor de Lenovo die bij jullie goed uit de test komt (http://www.pinguintech.nl/systeem/lapto ... er-2016/6/" onclick="window.open(this.href);return false;), maar in jullie omschrijving vertellen jullie dat de laptop een GeForce 940MX videokaart heeft, terwijl op de website van aankoop die jullie aanraden omschreven wordt dat de laptop een GeForce 940M-kaart heeft, zonder X.

Klopt dit inderdaad, of zie ik iets over het hoofd? En als het klopt dat het inderdaad een andere videokaart is, maakt dit dan een wereld van verschil?

Alvast dank voor het antwoord!

Advertentie

Het was mij inderdaad ook al opgevallen en ik twijfelde er nog een opmerking over te maken. De andere sites die dezelfde laptop hebben/vermelden zeggen dat er een GeForce 940MX in zit. Ook de officiële Lenovo site heeft het over een GeForce 940MX (echter noemt Lenovo alleen de serie en niet het specifieke model aangezien je 'm daar kunt configureren): http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/id ... 0-15-inch/" onclick="window.open(this.href);return false;

Aangezien ze maar één videokaart vermelden is de kans groot dat een laptop uit die serie niet een GeForce 940M kan bevatten. Voorlopig wijst dus alles erop dat het wel om een 940MX gaat hoewel het niet helemaal zeker is. Ook is het verschil tussen de 940M en 940MX minimaal indien het om de DDR3-versie gaat. Het voornaamste verschil is dat de 940MX DirectX 12-ondersteuning heeft (maar De Sims 4 vereist DirectX 9.0c dus dat is helemaal niet nodig), maar dat maakt verder voor de prestaties niet uit voor De Sims 4.
Dankjewel Nefje! Ben blij dat het weinig uitmaakt.

Overigens is hij ineens gewoon €749 bij campusshop, heel erg vervelend. Heb hem net wél voor nog €699,- gevonden bij Mediamarkt!

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_le ... 64556.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ga hem denk ik lekker daar bestellen dan maar :-) Hoewel... Ik zie nu dit:

Grafische kaart: Intel HD Graphics 520

Wat verwarrend dit allemaal zeg... Is het mogelijk dat er zomaar ineens een andere grafische kaart wordt geplaatst? HUH?
Dat is een andere laptop (80SR0088MH in plaats van de 80SR00DYMH). De Lenovo site vermeldt een geïntegreerde Intel-kaart of GeForce 940MX. De laptop die jij linkt is dus een variant zonder dedicated videokaart. Dat maakt dan voor de prestaties wel een groot verschil. Met de Intel HD Graphics 520 kan je De Sims 4 ook wel spelen, maar eerder op medium instellingen dan ultra instellingen.

Maar het is allemaal best verwarrend ja. Het zou handiger zijn als de namen wat duidelijker waren. En ook wel jammer dat campusshop ineens de prijs verhoogd heeft.
Yes, wederom bedankt voor je antwoord Nefje! Duidelijk verschil dus, dan ga ik dat niet doen!

Ik heb ondertussen contact gehad met Campusshop, de prijs zoals eerder vermeld geldt nog (699 euro), alleen staat het fout op de website. Dus wie wil moet ze even bellen :)