Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
Hoi!

Ik volg de reviews voor laptops op deze site maar de laatste was van mei en de HP is echt nergens meer te verkrijgen voor die prijs. Nu heb ik deze Acer Aspire V3-572G-32QM laptop gevonden die mijn interesse heeft.

De specificaties zijn dacht ik best goed, het enige wat ik kan zien wat een mogelijke struikel blok kan zijn is de i3 processor.

Heeft iemand ervaring met deze laptop voor S4 of kan iemand mij helpen met advies over het wel of niet aanschaffen van dit model?

Alvast bedankt!

Dees

Advertentie

Kijkende naar de reacties van andere mensen die vragen stelden over een laptop die misschien goed zou zijn, vermoed ik dat ik weinig tot geen reacties op mijn vraag zal krijgen. Ik kan de post zelf niet verwijderen dus zou een mod zo vriendelijk kunnen zijn en het verwijderen? Dank!
Als je geholpen wilt worden, dan is dit zeker niet de manier. Een beetje meer geduld zou op zijn plek zijn. Dit forum is bedoeld voor fans om het te hebben over hun favoriete games en elkaar eventueel te helpen bij problemen. Iedereen doet dit naast hun studie of werk. Het is dus logisch dat er niet altijd binnen een dag reactie zal zijn. Als je ook een beetje verder had gekeken, dan had je gezien dat er over de jaren ontzettend veel vragen op dit gebied en andere gebieden zijn beantwoord. Natuurlijk is er niet altijd iemand om álle vragen te beantwoorden, maar iedereen doet zijn best. Andersom ben ik ook regelmatig tijd kwijt aan het beantwoorden van vragen van mensen die nooit meer reageren. Het is dan ook niet zo vreemd dat andere mensen zich minder geroepen voelen om antwoord te geven.

Het spreekt ook niet echt voor je dat je zelf hier nog niemand hebt geholpen. Dat is geen voorwaarde om geholpen te worden, maar het is een beetje vreemd als je dan wel commentaar wilt leveren op anderen. Normaal gesproken zou ik gerust willen helpen, maar in dit geval pas ik daarvoor.
Ik lever helemaal geen commentaar op anderen. Mijn thread is duidelijk verkeerd begrepen.

Ik zie dat er veel vragen worden gesteld over systeem vereisten en dat sommige threads leeg zijn (als in dat er geen reacties zijn). Het gaat er niet om of ik snel word geholpen! Ik realiseer me alleen dat ik meer in de bestaande threads moet duiken om wellicht een goed antwoord voor mijn dilemma te vinden. Vandaar dat ik vroeg om de thread te sluiten zodat er geen onnodige threads open staan. Na veel lezen op de forum denk ik zelf namelijk een goed antwoord te hebben gevonden voor mijn vraag.

Vind de reactie wel een beetje extreem maar goed, ik begrijp de eendagsvliegen die langs komen die op de zenuwen gaan werken. Ik kom al jaren op jullie site en ben ook geen newbie. Als u mij wijst waar ik mijn account kan sluiten voor jullie website zou ik dat zeer waarderen, het is niet mijn bedoeling om wie dan ook op de tenen te trappen.

Bedankt voor de hulp, commentaar en reacties.
Het ging er mij om dat je na 1 dag al een conclusie trekt dat er weinig tot geen reacties zullen komen. Zeker voor een site die door vrijwilligers wordt onderhouden is het raar om te verwachten dat elke vraag binnen een dag wordt beantwoord.

Ja, er zijn topics die nooit beantwoord worden. Maar aan de andere kant zijn er véél meer vragen die wel beantwoord zijn (waar overigens vaak genoeg dan weer geen reactie op komt van de vragensteller). En het is vervelend als je al jaren je met plezier in je vrije tijd inzet om iedereen zo goed mogelijk te helpen, dat er toch altijd weer mensen zijn die verwachten dat er altijd meteen iemand voor ze klaar staat. Daarmee doel ik niet alleen op jouw bericht, vandaar dat je misschien mijn reactie als een 'beetje extreem' ervaart. Je reactie was misschien netter dan sommige berichten van andere 'eendagsvliegen', maar ik vond het gewoon jammer dat je aan alle inzet die hier op het forum en de site wordt getoond volledig voorbij leek te gaan.

Verder is het niet mogelijk om accounts te sluiten, maar je zou natuurlijk wel kunnen uitloggen en je account verder niet meer gebruiken.

Mocht je nog steeds met je vraag zitten of mocht iemand anders dezelfde vraag hebben: een Intel Core i3-4005U voldoet ruim aan de vereisten voor De Sims 4. De meeste moderne processors doen dit wel, daarom is het ook vrij lastig inschatten of het prestatieverschil ook daadwerkelijk een verschil gaat maken bij De Sims 4. Bij de benchmarks van notebookcheck zie je dat het voornamelijk op lage instellingen een verschil in fps maakt, maar op medium instellingen een stuk minder. Met andere woorden: de prestaties zullen waarschijnlijk meer afhankelijk zijn van de videokaart dan de processor in dit geval omdat de Intel Core i3-4005U in principe goed genoeg is. Als je niet om andere redenen een snellere processor nodig hebt, dan is de combinatie van een Intel Core i3-4005U en GeForce GT840M prima voor een spel als De Sims 4.