Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
Hallo allemaal!

Ik speel nu de sims 4 op mijn macbook pro, maar planet coaster zit er aan te komen en voor zover ik kan vinden kan deze alleen op windows gespeeld worden.
Tijd dus voor een 'gamecomputer/laptop' waar ik zowel planet coaster als de sims 4 (met alle uitbreidingen) op kan spelen. :D
Nu staat er bij het laptopadvies van maart 2016 onder andere de Asus F556UB-DM139T, maar nu had een kennis van mij het over het feit dat er geen SSD in zit en kwam met de Asus k555ub-dm189t-be (hier vergelijk ik ze: http://tweakers.net/pricewatch/compare/486559;488177/" onclick="window.open(this.href);return false;).

Maakt die SSD echt veel uit wanneer ik maar een paar keer per week een paar uurtjes game en verder (bijna)niets op de laptop doe?

En zijn er eventueel nog andere laptops/pc's die jullie aanraden die iets goedkoper zijn maar prima werken? (ik ben al relatief gauw tevreden dus ik hoef niet gigantisch snel alles te kunnen doen oid. alhoewel, het is wel fijn denk ik haha).

Hier staan trouwens de systeemeisen voor planet coaster.. http://planetcoasterclub.nl/info/requirements.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes! :)

Advertentie

De Sims 4 is niet echt een spel dat veel baat heeft bij een SSD. Andere programma's en games kunnen soms wel een stuk sneller laden. Persoonlijk vind ik een SSD erg fijn, maar een laptop is ook nog goed bruikbaar zonder. Zeker als je niet van plan bent om 'm vaak te gebruiken. Je kan voor dat prijsverschil eventueel ook eerst een laptop kopen zonder en als je het dan toch niet snel genoeg vindt er zelf een SSD in zetten. Dat is vaak nog een stuk goedkoper dan een laptop kopen met SSD.

De systeemeisen voor Planet Coaster zijn overigens voor zover ik weet nog niet bekend (wat nu te vinden is zijn schattingen van sites, kortom wat ze verwachten), dus daar is nu weinig over te zeggen. Ze zullen vermoedelijk wel een stuk zwaarder zijn dan die voor De Sims 4.