Deel hier alles over De Sims 4.
Nu De Sims 4 officieel uit is ben ik benieuwd wat jullie van het spel vinden. Valt het tegen of vind je het juist hartstikke leuk? Vertel in dit topic wat je van De Sims 4 vindt. :)

Advertentie

Ik vind het echt een hele verbetering ten opzichte van de Sims 3! Alleen met bouwen moet ik nog wel even wennen hoor... Maar weet iemand hoe je trouwens zo'n ronde bar kan maken en of je nog een restaurant hebt, waar je iets kunt eten?
Ik vind het tot nu toe echt geweldig. CAS blijft geweldig om mee te werken, hoewel ik Creëer-een-stijl nog steeds wel mis. Het bouwen heb ik nog niet heel goed uitgeprobeerd; ik ben in een starterswoning gaan wonen. Dus ik heb alleen een kijkje genomen tussen de meubels. Wat ik hier nog mis zijn wat meer decoratieve spullen; mijn huis voelt nu een beetje kaal. En de decoratieve spulletjes die er zijn, passen vaak niet op de planken die je aan de muur kan hangen, wat ook erg jammer is. Maar goed, dat is natuurlijk gewoon wachten op een uitbreiding of mooie CC.
De gameplay vind ik een enorme verbetering. Het is wat wennen, nu de acties bijvoorbeeld op een andere plek staan, maar dat maakt het niet minder leuk.
Het creëer een Sim vind ik geweldig. Het is veel makkelijker en eenvoudiger om de Sim aan jouw wensen aan te passen.
Het laden en opslaan van het spel loopt veel sneller dan bij de Sims 3.
Over de inhoud van het spel ben ik minder enthousiast... en dan bedoel ik niet het wennen de vernieuwde manier van besturen want dat kost nou eenmaal tijd. Ik mis heel wat basis spulletje vooral decoratie, en een zwembad bouwen zit er ook niet on :? De werelden vind ik een stuk kleiner dan bij de Sims 3, ze zijn ook heel eenvoudig opgezet.
Moet nog uitvinden hoe je een andere locatie in de stad bezoekt, de plattegrond kan ik zo gauw niet vinden.
Heb dus een flink dubbel gevoel, hoop dat ik net zo enthousiast ga worden als bij de Sims 3
Hallo,

Ik heb de sims 4 vanmiddag voor het eerst uitgeprobeerd.

Het ziet er fantastisch uit! Ik vind de sims zelf er echt heel mooi uit zien, het creëer een sim vind ik ook echt leuk, je kan alles makkelijk aanpassen en zo hele leuke sims te maken.
Het besturen van het spel had ik vrij snel onder de knie. Verder ben ik nog niet echt gekomen, heb het bouwen een beetje uitgeprobeerd en een beetje rond gekeken door mijn simmetje de buurtjes te laten verkennen. De gesprekjes met meerdere sims is erg grappig om te bekijken.

Plus punt vond ik dat het slapen vrij snel gaat, de tijd gaat dan vrij snel, zodat je niet minuten lang zit te kijken hoe je sims slaapt. Het verkrijgen van vaardigheidspunten ging volgens mij ook iets makkelijker. Weet niet of dat zo blijft als je wat verder in het spel komt.

Het is inderdaad heel anders dan de sims 3 maar het is dan ook een heel nieuw spel.

Tot nu toe ben ik redelijk enthousiast... Heb pas een paar uurtjes gespeeld, maar het ziet er goed uit en werkt prima.
Het was wel weer ff wennen dat je dat laadscherm krijgt om te reizen, maar was ik eigenlijk ook wel weer zo aan gewend, vooral omdat het vrij snel gaat.

Hopelijk blijf ik zo enthousiast!

Groetjes Jolanda
Aan alles wat ik hoor en zie, overtreft het toch mijn verwachtingen! Ik was erg teleurgesteld omdat de peuters ontbreken, maar de voordelen wegen toch een stuk zwaarder!
Vooraf was ik erg in twijfel of ik het spel zou kopen want ik werd niet echt enthousiast over wat ik er van zag. Uiteindelijk ben ik toch meegegaan in de hype.

Inmiddels heb ik het spel ongeveer 100 uur gespeeld zonder terug te keren naar Sims 3. En ik ben nog lang niet klaar, er zijn nog heel veel uitdagingen die ik moet volbrengen.
En dat zegt denk ik alles. Er is heel veel mis met Sims 4, maar dat het spel je zo lang geboeid kan houden maakt het de aanschafprijs wel waard.

Grootste minpunt
Dat heel veel uit het spel is gehaald om de prestaties te verbeteren snap ik. Want het grootste drama zijn de laadtijden tussen locaties. Niet in het begin, dan gaat het best snel. Maar als je langere tijd in een spel speelt, met meerdere families, vraagt het flink wat geduld om zo'n laadscherm uit te zitten.
In Sims 3 ging ik bijna nooit naar bijvoorbeeld Egypte of de Universiteit omdat dat zo lang duurde.
Voor de Sims 4 geldt dat al voor de bar of een huis van de buren.
Zolang je het niet erg vindt om in het buurtje te blijven van de familie die je op dat moment speelt is er niets aan de hand, dan verloopt het heel soepel, met weinig lags of crashes. Het spel opslaan en openen gaat relatief snel.

Grootste pluspunt
Je kunt er voor kiezen om gewoon naar de Sims te kijken zonder iets te doen, dat is als kijken naar een komedie soap, de Sims doen erg grappige dingen als je ze niet bestuurt.
Maar persoonlijk vind ik het managen van de Sims het leukst en dat is uitdagender dan ooit tevoren. Er zijn ongelooflijk veel doelen waar je aan kunt werken. Binnen het werk, binnen de ambities, de impulsen. En door de emoties is het ook telkens anders. Bovendien is het niet langer makkelijk om geld te verdienen. En het duurt best lang om voldoende punten te halen voor een beloning als bijvoorbeeld stalen blaas. Doordat het zo uitdagend is om mijn Sims perfect te krijgen blijft het spel boeiend en laat het de mindere dingen vergeten.

Andere minpunten
  • Alhoewel veel spullen gedetailleerd zijn vormgegeven en er veel patronen zijn om uit te kiezen, is het erg jammer dat je niet de vrijheid hebt om ze zelf aan te passen. Veel voorwerpen hebben eigenschappen die er toe doen (zoals comfort, hoe snel ze stuk gaan) en als je een voorwerp die een Sim goed laat voelen lelijk vindt, kun je het dus niet veranderen.
  • Het is fantastisch dat je hele huizen en kamers kunt verplaatsen, maar vervelend dat je niet een heel kavel kunt draaien. Hierdoor is het echt zoeken voor sommige downloads waar ze het beste passen, zodat de voordeur naar de straat wijst. Misschien wordt dit nog opgelost in een patch.
  • Ongespeelde Sims zijn heel makkelijk toe te voegen, te verwijderen of te wijzigen. Maar gespeelde huishoudens, dat is echt een gedoe. Wanneer je ze opslaat in de bibliotheek gaat de voortgang verloren. Wanneer je ze wilt verhuizen telt de waarde van het huidige huis niet mee en moet je ze eerst naar een nieuw kavel plaatsen. En wanneer je het huishouden wilt splitsen, start het nieuwe huishouden dat dan ontstaat opnieuw met 20000 en kan het geen nieuw huis kopen van het familiekapitaal.
  • Ik had erg gehoopt op een verbetering van de inventaris, maar helaas. Je kunt nu niet eens meer de voorwerpen sorteren op soort, dat kon wel in Sims 3, door ze te slepen in de inventaris. Groenten en eten kun je in de koelkast slepen maar alle andere dingen zijn een gedoe.
  • In het begin van Sims 4 werd er reclame gemaakt met "hoera, schoenen snijden niet meer door de kleren heen". Dat klopt. Maar de Sims zelf snijden door alles heen en er blijft vanalles aan hun handen plakken (penselen, pannen, vorken) en die laten pas los als je het spel reset door naar een andere locatie te gaan.
  • Inmiddels is duidelijk dat het enten voor speciale zaden (nog) niet mogelijk is, maar ik heb er belachelijk veel tijd in gestoken om het te proberen. Deze bug vind ik echt heel slordig.

Meevallers
  • Het is echt leuk om met kinderen te spelen. Ze hebben hun hele eigen doelen, en hele eigen interacties met voorwerpen ook voor school en er is heel veel liefde een aandacht gestoken in de animaties. Voor in een basisgame fantastisch. Dit maakt het overslaan van peuters helemaal goed.
  • Het went heel snel dat Sims gewoon verdwijnen voor werk of school. En je kunt nog steeds de "rabbithole" acties doen via hun portret. Uiteindelijk voelt dat hetzelfde als wat het was.