Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een SSD-schijf (schijf C). Hier heb ik nu de Sims 4 op geïnstalleerd en hier ga ik ook de Sims 3 op installeren. Nu vroeg ik mij af hoe ik het voor elkaar krijg dat de map die wordt gemaakt in "MIjn documenten" (waar ook de savegames worden opgeslagen) wordt gemaakt op mijn gewone harde schijf (in dit geval schijf D).

Iemand enige suggestie hiervoor en ook voor de Sims 3?

alvast dank!

Groetjes

Tamara

Advertentie

Er is geen makkelijke optie zoals bij de installatie selecteren op welke schijf. Zoals je zelf ook al schrijft verander je daarmee enkele de installatiebestanden en niet de map met savegames e.d.. Ik snap wel dat dit irritant kan zijn als veel games dat doen en je niet zo'n grote SSD hebt of de SSD daarvoor niet wilt gebruiken. De Sims 3 biedt echter niet standaard die optie en zelf verplaatsen werkt ook niet (er wordt dan een nieuwe map gemaakt omdat het spel kijkt in die locatie maar niets ziet).

Je zou dus denken dat het mogelijk zou moeten zijn als je het spel kan laten weten dat ie moeten kijken op die andere locatie (in die ene map op D:). En terwijl ik dit zat te typen dacht ik: er moet toch wel iemand zijn die hiervoor wat heeft bedacht. Ik kwam dit tegen: http://gaming.stackexchange.com/questio ... s-location
First move the entire The Sims 3 folder to where you want. For example in D:\Sims3. Do not leave a The Sims 3 folder behind, if it is there the next step will fail.

Next open a command console with admin rights (UAC): 1. Click the Start button 2. Type CMD in the Start Search box 3. Press and hold down [Ctrl]+[Shift]+[Enter]

Type mklink /J "C:\Users\you\Documents\Electronic Arts\The Sims 3" "D:\The Sims 3"
Toevallig ging het daar ook over De Sims 3. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat bovenstaande wel zal werken. Bij you moet je natuurlijk het account waar je op zit toevoegen en The Sims 3 moet je vervangen door De Sims 3 als je het spel in het Nederlands hebt geïnstalleerd.