Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Hallo allemaal, ik ben weer de zoveelste persoon die een goede laptop zoekt voor de Sims 3 en het liefst alle uitbreidingen. Het maximale bedrag is 600 euro. Ik had een laptop op het oog, maar het zou erg fijn zijn als iemand me even hielp :) Ik heb deze gezien: http://tweakers.net/pricewatch/350462/a ... 0dnkk.html
Groetjes Sophie! :)

Advertentie

De processor (Intel Core i5 4200U) is goed genoeg en ook 6 GB RAM is meer dan voldoende. Het is alleen wat jammer dat er geen aparte videokaart in zit zodat je het moet doen met de Intel HD Graphics 4400 van de Intel Core i5 4200U. Die is eigenlijk niet bedoeld voor gamen, maar gelukkig is De Sims 3 grafisch niet zo erg zwaar.

De Intel HD Graphics 4400 voldoet aan de minimale vereisten voor De Sims 3. Volgens notebookcheck kan je op medium instellingen met alleen De Sims 3 geïnstalleerd 31,8 fps halen met dit systeem:
Intel Core i7 4500U 1.8GHz
HD Graphics 4400 (200-1000MHz)(800MHz) DDR3, 10.18.10.3282
4096MB RAM
Met elke uitbreiding wordt het spel echter weer wat zwaarder. Je zou De Sims 3 zeker kunnen draaien op die laptop en ook de uitbreidingen zullen wel gaan, maar je zal waarschijnlijk alleen op lage/medium instellingen kunnen spelen. Als je daar genoegen mee neemt dan zou je voor deze laptop kunnen gaan en anders zou je het budget toch wat moeten verhogen. Persoonlijk zou ik ook kijken of er in je huidige budget niet een laptop met een GeForce GT 720M is te vinden, die presteert alweer een stuk beter dan de Intel HD Graphics 4400.

In het Laptop aankoopadvies april 2014 bespreken we ook een aantal opties. Ik zie dat een deel inmiddels niet meer verkrijgbaar is. De HP Pavilion 15-n215ed is nog wel verkrijgbaar en kost 650 euro. Dat is wel iets over je budget heen, maar die laptop heeft wel een goede videokaart (GeForce GT 740M).
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie Nefje :) Ik denk dat ik misschien mijn budget nog wel ietsje kan verhogen, dan moet ik maar even wat extra werken. Ik denk dat het wel lukt, dan lijkt het me een goede en fijne laptop :) Nogmaals heel erg bedankt, ik denk dat ik toch deze maar doe als het lukt met het geld :)
De Lenovo IdeaPad G500S is inderdaad een stuk beter dan die Acer. De GeForce GT 720M is een stuk beter dan de Intel HD Graphics 4400, dus ik vermoed dat je De Sims 3 en uitbreidingen ergens tussen de medium en hoge instellingen kan spelen met die laptop.
Heel erg bedankt! We hebben hem besteld, hij komt als het goed is dinsdag aan :D Dan zetten we zondag de sims erop, want ik krijg hem van mijn oom :) Als ik hem wat langer heb zal ik even een reactie zetten bij 'Laptop ervaringen'.
Dat zou erg fijn, dan weten andere Simmers meteen ook hoe goed het precies draait. :)
Veel plezier alvast met je nieuwe laptop!