Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Hallo iedereen!
Mijn pc van 8 jaar oud draait nog op windows xp, dus het leek mij handiger om een nieuwe te kopen. Ik heb jullie site goed doorgelezen en ik vind dat jullie het allemaal heel helder uitleggen. Mijn complimenten daarvoor! ;)
Maar jammergenoeg ben ik nu toch op een punt aangeland waarop ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik wilde in eerste instantie dezelfde mainstream pc (zonder ssd) bestellen van jullie april 2014 advies aangezien ik op mijn pc alleen de sims en simcity speel. En ik kreeg het idee dat deze pc de sims 3 en waarschijnlijk zelfs de sims 4 goed aan zou kunnen. Het ging alleen een beetje mis bij het samenstellen waardoor het nu een rare mix is tussen de mainstream en de ultieme pc :mrgreen:
Het ging verkeerd toen ik de AMD FX-6300 wilde toevoegen. Bij veel reacties las ik dat de bijgeleverde koeler niet goed was en je dus beter een andere kon bestellen. Aangezien ik niet wist wat het beste was en de prijzen al aardig snel opliepen besloot ik dan maar om de intel core i5-4440 aan te vinken. Ik heb nog niks besteld maar nu heb ik dus dit:

Moederboord:ASRock B85M Pro4
Processor:Intel core i5-4440 (met boxed koeling)
Geheugen:Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit
Grafische kaart: MSI R7 260X 2GD5 OC
Harde schijf:Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB
Behuizing: Corsair Carbide 200R
Dvd-lezer: LG GH24NS
Voeding: Corsair CS450M

Met windows, assemblagekosten en verzendkosten kom ik rond de 750 euro uit. Nu is mijn vraag of ik hiermee beter af ben, of dat ik beter een koeler bij de AMD FX-6300 kan kopen. En zo ja, welke? Uiteindelijk kom je dan weer op een andere samenstelling uit natuurlijk. En ik weet niet of dat uiteindelijk veel goedkoper is.

Advertentie

Welkom op ons forum! :)

Ik zou eigenlijk niet zo weten waarom je een custom koeler nodig hebt bij de AMD FX-6300. Ik heb 'm ook in mijn huidige systeem (met stock/standaard koeler) en volgens PC-wizard is de temperatuur bij gewoon wat internetten enzo zo'n 20 graden. Zet ik De Sims 3 aan, dan wordt dat ongeveer 45 graden. Dat lijkt mij zeker acceptabel (de maximale toelaatbare temperatuur ligt voor de fx-6300 geloof ik rond de 62 graden). Misschien dat die mensen die die reacties hebben geplaatst de AMD FX-6300 hebben overgeklokt? Als je gaat overklokken heb je meestal wel een betere koeler nodig.

Maar als je een beter gevoel hebt bij de Intel core i5-4440 (of een andere processor), dan moet je zeker daarvoor gaan. Ik weet niet precies of de stock (standaard) koeler van de Inter Core i5-4440 beter is, maar volgens de Intel site mag deze processor maximaal 72.72°C worden. Zeker als je niet gaat overklokken is de stock koeler wel toereikend.

Mocht je wel gaan overklokken, dan zou ik ik beide gevallen toch voor een custom processorkoeler gaan. Op hardwaresites wordt vaak de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 (verkrijgbaar rond de 20 euro) aangeraden of de Scythe Mugen 4 PCGH Edition (tegen de 40 euro).
^ Nog bedankt :D

Als jij de AMD FX-6300 gebruikt en aangeeft daar geen problemen mee te hebben dan geloof ik je gewoon hoor. ;)
Ik weet niet of die andere mensen 'm hebben overgeklokt, maar ik ben iig niet van plan om dat te doen. Ik ben niet zo'n techneut. :lol:
Het gaat mij er eigenlijk om dat de nieuwe pc de sims 3 en zeer waarschijnlijk de sims 4 met uitbreidingen goed aankan. Verder draai ik er niet echt zware programma's op. Ik heb nu dan zo veel mogelijk het mainstreamsysteem samengesteld aangezien dat zo te lezen ook de sims 4 met uitbreidingen goed aan zou kunnen. Ik zat eerst te twijfelen over het moederbord aangezien die geen VGA aansluiting had voor mijn beeldscherm, maar toen zag ik dat de videokaart een DVI aansluiting had. En er word een 'van DVI naar VGA ding' meegeleverd dus probleem opgelost. :D (al duurde het jammergenoeg wel een tijdje voor ik dat door had xD)

Ik ben nu alleen nog niet zeker over 2 dingetjes. Het eerste gaat over het RAM geheugen. Het crucial setje wat jullie bij het mainstreamsysteem vermeldden kan ik nog wel los bestellen, maar staat niet meer als optie in de PC-builder. Is er nog een ander setje wat compatible is met de rest van het mainstreamsysteem en wat jullie kunnen aanraden?

Het tweede ding waar ik nog niet over uit ben is het besturingssysteem. Ik ken windows 7 en vind het heel goed werken, maar ik weet niet veel af van Windows 8. Toen het net uit was las ik wel dat de eerste reacties niet echt positief waren. Maar ik weet niet of dat veel veranderd is na de update naar 8.1. Ik ben een beetje bang dat het een tweede windows Vista word wat uiteindelijk ook tegen bleek te vallen bij veel mensen. Kan iemand me hier wat meer over vertellen? Hoe vinden jullie het werken tegenover windows 7?

Sorry voor het lange verhaal :oops:
Maar alvast bedankt :D
Toen ik bestelde was het Crucial setje ook niet beschikbaar en toen heb ik geloof ik gekozen voor het Kingston HyperX RAM wat we ook aanraden voor het ultieme systeem. Ik weet het niet helemaal zeker meer, dus ik zal het morgen nog even controleren als ik er aan denk.

Zelf heb ik geen ervaring met Windows 8. Ik heb een aantal maanden gekozen voor Windows 7. Voornamelijk omdat ik het met een aanbieding een stuk goedkoper kon krijgen maar ook omdat Windows 8 mij niet zo trekt. De Sims 3 zou in ieder geval moeten werken op Windows 8 mits je een recente patch hebt geïnstalleerd. De Sims Middeleeuwen zou ook moeten werken, maar dan moet je wel via Origin installeren.

Verder denk ik dat Windows 8 best wennen kan zijn. Het is denk ik erg persoonlijk of je het een fijn OS vindt of niet. Ik begreep wel dat er sinds de release wel wat verbeteringen zijn gekomen, dus er is niet echt een reden waarom ik het zou afraden. Als je voor Windows 7 kiest kan je trouwens in de toekomst geen gebruik kunnen maken van DirectX 11.2: http://tweakers.net/nieuws/89972/micros ... urces.html

Het is een beetje lastig inschatten of dat een zwaarwegende reden kan zijn, maar het is natuurlijk wel zo dat Windows 7 al ouder is en daardoor een andere ondersteuning krijgt dan Windows 8.

Succes nog met kiezen. :) Zo te zien heb je alles goed uitgezocht dus dat komt vast en zeker allemaal goed.

Update: ik heb even gekeken en ik heb als RAM: Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8GX (8 GB DDR3 RAM 1600 MHz). Ik heb trouwens ook de ASRock 970 Pro3 R2.0 als moederbord, dus dat gaat zeker weten goed samen. De Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX is net iets anders, maar zou ook moeten werken. Beide zijn rond de 65 euro bij Alternate, dus niet zo enorm veel duurder dan het Crucial setje (BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU). Crucial wordt meestal ook alleen aangeraden omdat het wat goedkoper is. Ik heb toen dat Kingston setje genomen omdat het in de aanbieding was en goedkoper dan een vergelijkbaar Crucial setje.